eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProwizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora › Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Tomek <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Date: Mon, 04 Sep 2006 13:39:10 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <edh3b8$ql8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dli129.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1157370025 27304 83.24.38.129 (4 Sep 2006 11:40:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Sep 2006 11:40:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719) Hamster/2.0.0.1
    X-Antivirus: avast! (VPS 0635-4, 2006-09-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:410756
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie,

    kolega, opłacając fakturę za usługi telekomunikacyjne w salonie Orange,
    został zobowiązany do zapłacenia kwoty 1,20 zł wyższej niż wynikająca z
    faktury. Jest to jakoby opłata za uregulowanie należności w salonie.
    Piszę "jakoby" gdyż poza pokwitowaniem na całość zapłaconej kwoty nie
    dostał podobnież wyszczegółowionego tytułu opłaty na tą kwotę.
    Konsultant poinformował go, że w każdym salonie Orange poniesie taką
    opłatę i nie ma możliwości opłacenia faktury w Orange - czy to w salonie
    czy to w siedzibie firmy - bez prowizji.

    W związku z tym mam pytania:
    1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
    podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
    S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
    2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
    Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
    siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
    można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
    zobowiązany jest przyjąć płatność?
    3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać
    się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?

    TIA

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1