  • 1. Data: 2004-07-19 16:45:07
    Temat: Prowadzenie działalności "za kogoś innego"
    Od: "Top" <j...@g...pl>

    Witam!
    Mam zamiar handlować pewnymi rzeczami, sprzedawać je na Allegro. Mam na
    Allegro konto (należy do mnie). Czy jeśli mój ojciec, nie ja, założył DG (ze
    względu, że oprócz tego pracuje na etacie, niższy ZUS), to czy ktoś mógłby
    się tym zainteresować? Oczywiście bym wystawiał za te towary rachunki na
    ojca. Byłby to handlel na dosyć niedużą skalę ( 5 tyś obrotu, 1 tys.
    zysków). Czy gdyby mnie np. "zatrudnił" na umowę zlecenie jako "sprzedawca",
    to by nie było problemów?
    Prosiłbym też o inne propozycje :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-19 17:01:12
    Temat: Re: Prowadzenie działalności "za kogoś innego"
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <j...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > ojca. Byłby to handlel na dosyć niedużą skalę ( 5 tyś obrotu, 1 tys.
    > zysków). Czy gdyby mnie np. "zatrudnił" na umowę zlecenie jako "sprzedawca",

    A po co musisz być tak koniecznie zatrudniony? Gadaj z ludźmi jako Ty,
    rachunki wystawiaj jako tata i koniec. Zawsze tata może powiedzieć, że
    mu pomagasz jako rodzina w prowadzeniu działalności. Nie przejmuj się
    tylko działaj, Twoje rozwiązanie jest dosyć powszechne przy takich
    właśnie drobnych działalnościach.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-19 17:26:45
    Od: "KALKOL" <w...@G...PL>

    Użytkownik "Top" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ojca. Byłby to handlel na dosyć niedużą skalę ( 5 tyś obrotu, 1 tys.
    > zysków). Czy gdyby mnie np. "zatrudnił" na umowę zlecenie jako

    Możesz być pełnomocnikiem

  • 4. Data: 2004-07-19 19:34:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    Ma jednak jedną wadę. Może się okazać podczas kontroli, że ojciec sprzedaje
    z firmy rzeczy, których nigdy nie zakupił.

  • 5. Data: 2004-07-19 21:59:27
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > Ma jednak jedną wadę. Może się okazać podczas kontroli, że ojciec sprzedaje
    > z firmy rzeczy, których nigdy nie zakupił.

    Czekaj, ale do czego zmierzasz? Zakładam, że syn nie zamierza wykręcić
    ojcu niespodzianki, a jedynie korzystać z jego DG do fakturowania
    jakiejś swojej sprzedaży ze względu na korzystniejszą sytuację ZUSowską.

    P.S. Jeśli sprzedaje coś, czego nie zakupił, to znaczy, że wyprodukował. To
    legalne. ;-)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2004-07-19 22:59:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czekaj, ale do czego zmierzasz? Zakładam, że syn nie zamierza wykręcić
    > ojcu niespodzianki, a jedynie korzystać z jego DG do fakturowania
    > jakiejś swojej sprzedaży ze względu na korzystniejszą sytuację ZUSowską.

    Zmierzam do tego, by robił to z głową. Czyli jak coś sprzedaje, to musi
    zakup zaewidencjonować.

    > P.S. Jeśli sprzedaje coś, czego nie zakupił, to znaczy, że wyprodukował.
    > legalne. ;-)

    Nie zawsze, niektóre są chronione prawem.. No i większości rzeczy z niczego
    zrobić się nie da.