  • 1. Data: 2005-09-21 10:58:59
    Temat: Prosze o pomoc - zmiana warunków najmu lokalu biurowego
    Od: "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl>

    Witam Was

    Mam problem - wynajmuję pomieszczenie biurowe o pow 17 m2 powiedzmy ze
    pod numerem X.
    Wynajmujący chce przekazac m.in moj lokal X jaki zajmuje innej firmie za
    wyzsza stawke a mnie chce przeniesc do wiekszego lokalu o numerze Y ale
    rowniez chce z tego tytulu wiekszych pieniedzy. Mnie wiekszy lokal nie
    jest potrzebny wiec jestem uszczesliwiany na sile. Co wiecej
    dowiedzialem się 20.09 ze mam opuscic lokal do 1.10 i przeniesc swoje
    rzeczy do lokalu Y na tym samym pietrze. W umowie jest trzy miesiaczny
    okres wypowiedzenia.

    Czy w zwiazku z tym zapisem mam trzy miesiace na upuszczenie lokalu X?
    czy trzy miesiace na opuszczenie budynku a w tym czasie moge byc
    przenoszony do lokal Y, Z lub innego.

    Kto ponosi koszty zwiazane z przeniesieniem mnie do innego lokalu

    Na jakie przepisy moge sie powołac w rozmowie z Wynajmujacym?

    Bede wdzieczny za wszelką pomoc

    Tomasz

  • 2. Data: 2005-09-21 12:40:15
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Tomek W.E.C. napisał(a):
> [...]

    > wyzsza stawke a mnie chce przeniesc do wiekszego lokalu o numerze Y ale
    > rowniez chce z tego tytulu wiekszych pieniedzy.

    wypowiedział umowę na piśmie?

    Generalnie jak masz w umowie 3 miesiące wypowiedzenia to nie musisz się
    nigdzie ruszać. No i wypowiedzenie na gębę, to może sobie....

    Tyle co do prawa.

    Praktycznie - wszystko zależy od tego gdzie te biura, czy ci zależy na
    biurze w tym budynku itp. Spróbuj się dogadać.

    To tamtej firmie zależy na przeprowadzce, więc jak chcą już - to niech
    pokryją koszty przenosin.

    co z telefonami siecią, malowaniem itp?

    Wynajmujący cwaniaczek, chce więcej pieniędzy i to od obu firm ;-)
    ja bym się nie zgodził. co więcej jeżei chce przenosin, to bym usiłował
    w aneksie do umowy zagwarantować sobie niezmienność ceny.
    Spróbuj policzyć ile wynajmujący straci na tym, że się NIE zamienicie
    przez te 3 miesiące i od tego zacznij.

    > Na jakie przepisy moge sie powołac w rozmowie z Wynajmujacym?

    na umowę. jak ci rozwali drzwi to będzie włamanie i wołasz policję.

  • 3. Data: 2005-09-21 16:05:15
    Od: "Tomek W.E.C. " <b...@b...wec.lodz.pl>

    MAc napisał(a):

    > wypowiedział umowę na piśmie?

    Nie przyniosł anex do umowy ze z dniem 1.10 przechodze do nowego
    pomieszczenia Y (o 7m2 wiekszego) i place za to 200 pln wiecej

    > Generalnie jak masz w umowie 3 miesiące wypowiedzenia to nie musisz się
    > nigdzie ruszać. No i wypowiedzenie na gębę, to może sobie....

    Czyli przez 3 miesiace moge siedziec w pomieszczeniu numer X?

    > Tyle co do prawa.
    >
    > Praktycznie - wszystko zależy od tego gdzie te biura, czy ci zależy na
    > biurze w tym budynku itp. Spróbuj się dogadać.

    Trudno sie dogadac z kims kto potraca Ci 27 PLN za 10 dni zwłoki w
    zaplacie faktury za najem za PAZDZIERNIK (faktury sa opłacane na miesaic
    wprzód)

> [...]

    > w aneksie do umowy zagwarantować sobie niezmienność ceny.
    > Spróbuj policzyć ile wynajmujący straci na tym, że się NIE zamienicie

    Czyli moge zaczac od tego ze przez 3 miesiace nie opuszczam lokalu numer
    X wiec to ich wstrzyma z remontem pod nowego najemce na 3 miesiace czy
    tak? - no to jest argument

    > na umowę. jak ci rozwali drzwi to będzie włamanie i wołasz policję.

    Ok czyli wiem juz co robic Dziekuje

    Tom

  • 4. Data: 2005-09-21 17:52:32
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Tomek W.E.C. napisał(a):

    > Ok czyli wiem juz co robic Dziekuje
    >
    > Tom

    rozumiem, że nie zgodziłeś się na aneks i go nie podpisałeś

    Pewnie w umowie jest punkt, dotyczący zmian w umowie (że wyłącznie
    pisemne itp), możesz dodatkowo skrobnąć pismo, że w oparciu o pkt xxx
    umowyyyy z dnia zzzz nie wyrażasz zgody na zmianę umowy najmu.

    Wtedy ruch jest po jego stronie i to on musi kombinować - albo rozwiązać
    umowę - wtedy siedzisz jeszcze 3 miesiące i szukasz czegoś nowego - albo
    facet zmądrzeje.

    MAc