  • 1. Data: 2006-03-07 07:23:41
    Temat: Proba samobojcza skutkujaca zburzeniem budynku
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Juz kiedys sie pytalem i otrzymalem kilka odpowiedzi ale ze zainteresowana
    osoba otrzymala informacje ze bedzie sprawa cywilna przeciwko niej ponawiam
    pytanie bo jest zaniepokojona

    Otoz jest sobie wspolnota mieszkaniowa w ktorej jeden z wlascicieli
    wynajmowal mieszkanie studentowi

    Student postanowil sie zabic i odkrecil gaz doprowadzajac do wybuchu
    niszczacego wszystkie mieszkania we wspolnocie ( na szczescie nie bylo
    obrazen ) - sam sprawca tez nie odniosl szwanku wiekszego i jest na
    przedluzajacej sie obserwacji psychiatrycznej

    Pytanie - czy wlasciciele mieszkan moga skutecznie wystapic z roszczeniem do
    wlascieciela wynajmowanego mieszkania czy jedynie do bezposredniego sprawcy
    ?

    Czy tylko jakis adwokat chce zarobic na ich naiwnosci i im mydli oczy ?

  • 2. Data: 2006-03-07 10:05:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Michał Buslik napisał(a):
> [...]
    > wlascieciela wynajmowanego mieszkania czy jedynie do bezposredniego sprawcy

    a czy wine za to ponosi sprawca czy wynajmujacy?

    P.

  • 3. Data: 2006-03-07 11:17:56
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a czy wine za to ponosi sprawca czy wynajmujacy?

    no sprawca, nieprawdaz ?

    ale przykladowo wlasciciel mogl sprawdzic czy rzeczony student nie leczy sie
    psychiatrycznie ( a sie leczyl ) a tego nie zrobil
    czy to moze byc jakis punkt zaczepienia dla czlonkow wspolnoty z roszczeniem
    wobec wlasciciela ?

  • 4. Data: 2006-03-07 11:20:11
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Michał Buslik [Tue, 7 Mar 2006 12:17:56 +0100]:

    > ale przykladowo wlasciciel mogl sprawdzic czy rzeczony
    > student nie leczy sie psychiatrycznie

    W jaki sposób?...

    Kira

  • 5. Data: 2006-03-07 11:21:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 mar o godzinie 12:17, na pl.soc.prawo, Michał Buslik napisał(a):

    > no sprawca, nieprawdaz ?
    >
    > ale przykladowo wlasciciel mogl sprawdzic czy rzeczony student nie leczy sie
    > psychiatrycznie ( a sie leczyl ) a tego nie zrobil

    Czy osoby leczące się psychiatrycznie nie mogą wynajmować mieszkań?
    Gdzie mają mieszkać?
    Eutanazja jet przecież zabroniona ;)
    A jak inaczej pozbyć się takiej osoby/ No bo gdzieś mieszkać przecież musi.

    > czy to moze byc jakis punkt zaczepienia dla czlonkow wspolnoty z roszczeniem
    > wobec wlasciciela ?

    Jeżeli wynajmiesz samochód komuś i ten ktoś posiadający prawo jazdy
    spowoduje kolizje - to czy winny za szkody i naprawienia ich będziesz Ty
    jako właściciel czy tez sprawca będzie 'się gimnastykował; ?

    --
    Herbi
    07-03-2006 12:21:41

  • 6. Data: 2006-03-07 11:30:40
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > spowoduje kolizje - to czy winny za szkody i naprawienia ich będziesz Ty
    > jako właściciel czy tez sprawca będzie 'się gimnastykował; ?

    ok, ok :-)
    ja po prostu sie zastanawiam na podstawie czego czlonkowie wspolnoty
    zamierzaja wystapic przeciwko wlascicielowi ( a rzekomo zamierzaja )

  • 7. Data: 2006-03-07 11:31:42
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Michał Buslik [Tue, 7 Mar 2006 12:17:56 +0100]:

    > W jaki sposób?...

    nie wiem :-)
    sobie gdybam gdzie jest ow punkt zaczepienia dzieki ktoremu ( rzekomo )
    czlonkowie wspolnoty zamierzaja wystapic z roszczeniem nie do bezposredniego
    sprawcy a do wlasciciela

  • 8. Data: 2006-03-07 11:46:11
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Michał Buslik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ja po prostu sie zastanawiam na podstawie czego czlonkowie wspolnoty
    > zamierzaja wystapic przeciwko wlascicielowi ( a rzekomo zamierzaja )

    Na podstawie tego, ze znalezli prawnika, który trafil na frajerów:-)

    HaNkA

  • 9. Data: 2006-03-07 12:18:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Buslik wrote:

    > ale przykladowo wlasciciel mogl sprawdzic czy rzeczony student nie leczy sie
    > psychiatrycznie ( a sie leczyl ) a tego nie zrobil

    ROTFL

    Primo: nie ma podstawy prawnej odmówienia najmu osobie leczącej się
    psychiatrycznie (skoro przebywa na wolności, a nie w zakładzie
    zmakniętym to fachowcy uznali, że zagrożenia nie stanowi).

    Secundo: wynajmujący nie ma możliwości ani prawa badać zdrowia
    fizycznego ani psychicznego potencjalnego najemcy.

    Ergo: próba pociągnięcia do odpowiedzialności nieszczęsnego właściciela
    to byłby jednocześnie idiotyzm i skończone (za przeproszeniem)
    skurwysyństwo.

  • 10. Data: 2006-03-07 16:10:23
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > wlascieciela wynajmowanego mieszkania czy jedynie do bezposredniego sprawcy

    to przypadkiem sprawa z wroclawia ? ta dosc znana?

    hehe..oczywiscie, ze chca do wlasciciela, bo on cos ma, a student jest
    niewypalcalny. no coz, nie wroze sukcesu, choc podobno to byla druga
    proba samobojcza.