  • 1. Data: 2011-09-14 11:12:37
    Temat: Prawo do używania certyfikatów?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jest sobie pan nazwijmy go Marek. Pan Marek pracując w firmie X ( dużej
    korporacji ) wyrobił sobie na koszt tejże firmy trzy certyfikaty
    uprawniające do serwisowania pewnego sprzętu. Pan Marek pracował w
    firmie kilka lat po czym zwolnił się ( za porozumieniem stron ) i zabrał
    certyfikaty ze sobą.
    Pan Marek otworzył własną działalność, własną firmę i umieścił skany
    certyfikatów na swojej stronie www, oraz powiesił je na ścianie w biurze
    swojej firmy.
    Do pana Marka zadzwonił prawnik firmy X domagając się zdjęcia skanów ze
    strony pod groźbą procesu o bezprawne używanie certyfikatów wyrobionych
    w ich firmie.

    Dwa pytania:
    1. Czy pan Marek ma prawo umieszczać certyfikaty na stronie www,
    uzyskane w firmie X?
    2. Czy pan Marek ma prawo umieszczać certyfikaty u siebie w biurze?

  • 2. Data: 2011-09-14 11:35:04
    Temat: Re: Prawo do używania certyfikatów?
    Od: spp <s...@o...pl>

    @xtak.

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-09-14 11:46:32
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 14.09.2011 13:12, Tomaszek wrote:
> [...]
    > uzyskane w firmie X?
    > 2. Czy pan Marek ma prawo umieszczać certyfikaty u siebie w biurze?

    A te certyfikaty są imienne na pana Marka, czy też mają jakiś związek z
    firmą X inny niż to że ta firma za nie zapłaciła ?

    Tomek

  • 4. Data: 2011-09-14 13:47:37
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-14 13:46, tomek pisze:
    > A te certyfikaty są imienne na pana Marka, czy też mają jakiś związek z
    > firmą X inny niż to że ta firma za nie zapłaciła ?

    Na certyfikatach jest informacja, że zostały wyrobione w firmie X.
    Certyfikaty są imienne.

  • 5. Data: 2011-09-14 14:19:06
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 14.09.2011 15:47, Tomaszek wrote:

    > Na certyfikatach jest informacja, że zostały wyrobione w firmie X.
    > Certyfikaty są imienne.

    A umowa coś na ten temat mówi? Osobiście co prawda nie mam doświadczeń w
    tym temacie, ale kilkukrotnie znajomi opowiadali mi że pracodawca
    fundował im jakieś szkolenia a w zamian oczekiwał "lojalki" np na rok
    czy dwa lata - a potem można było odejść z pracy zachowując zdobyte
    uprawnienia czy szlify (bo i oddać ich nie ma jak :))

    Od innej strony - zakładając że okres ważność tych certyfikatów nie
    kończy się wraz ze zmianą pracodawcy, to na zdrowy rozsądek pochwalenie
    się nimi jest całkowicie zgodne z prawdą - pan Marek zdobył dany
    certyfilat osobiście, certyfikat jest ważny..

    Więc jeśli nie ma tutaj jakiś przepisów branżowych, czy też paragrafu w
    kodeksie pracy, to IMHO można tu mówić co najwyżej o odpowiedzialności
    cywilnej za złamanie umowy z pracodawcą, jeśli takowa umowa (w tym
    zakresie) istniała.

    Tomek