  • 21. Data: 2006-09-28 20:56:37
    Temat: Re: Prawo do ojcowizny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PS: te 10 lat liczy się od otwarcia testamentu.

  • 22. Data: 2006-09-28 21:32:31
    Od: m...@g...com

    Andrzej Lawa wrote:

    > Znaczy się darowizna? To pisz po ludzku, że darowizna, a nie jakieś
    > przepisy.
    >
    > Art. 993-997 KC.
    >
    > Jeśli darowizny dokonano dawniej niż 10 lat temu - nie wlicza się. Jeśli
    > upłynęło mniej czasu - wlicza się.

    Ale 10 lat jest dla osób obcych. Dla "normalnych" nie ma tego limitu.

    p. m.

  • 23. Data: 2006-09-28 22:56:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com wrote:

    > Ale 10 lat jest dla osób obcych. Dla "normalnych" nie ma tego limitu.

    Słuszna uwaga, zapomniałem wspomnieć :)

  • 24. Data: 2006-09-30 20:25:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Annacor wrote:

    > Nie mam tylko w naszym przypadku był zrobiony przepis domu i ziemi ale nie
    > jako testament tylko w formie aktu.

    Pisz polskimi słowami i to jeszcze przewidzianymi w prawie a będzie
    prościej ;)
    Ów "przepis", to Twoja działalność słowotwórcza i nijak nie pasuje do
    obowiązujacych słowników, np:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=przepis
    ...a niechybnie masz na myśli *darowiznę*, ale... ale niekoniecznie.

    A grupowicze chcą pewnikiem usłyszeć: czy chodzi o *podarowanie*
    rzeczonego domu czy o co innego.

    > Rodzice mojej mamy przepisali posiadlosc na corke.

    Za darmo?
    A może to było w zamian za jakąś służebność, na przykład
    dożywocie?
    Przecież nikt tego nie wie, jak nie napiszesz!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2006-10-27 18:34:58
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    No i dodam ze jednak byla to darowizna.Takze przy darowiznie nie ma
    mozliwosci odwolania sie od tego?
    pozdr Annacor