  • 1. Data: 2012-05-28 17:27:17
    Temat: Prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu.
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Witam,

    Z poprzedniego roku zostało mi 11 dni urlopu, więc je wykorzystałem w
    maju (łącznie wyszło więcej niż 14 dni kalendarzowych). Niestety biorąc
    ten urlop nie przemyślałem kwestii z aktualnym urlopem, który chciałbym
    wziąć na przełomie lipca i sierpnia. Teraz szefowa coś tam przebąkuje,
    że już swoje prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu wykorzystałem i teraz
    będę nie będę mógł go wziąć w terminie w którym chciałem, a być może nie
    zdarzy się taki moment w którym będę mógł wziąć tak długi urlop.

    W związku z tym proszę o opinię, czy 14 dni musi być udzielone z
    aktualnego urlopu, czy też może być udzielone z urlopu zaległego?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-05-28 17:48:27
    Temat: Re: Prawo do 14 dni nieprzerwanego urlopu.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Czeslawek w <news:jq05go$kom$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > W związku z tym proszę o opinię, czy 14 dni musi być udzielone z
    > aktualnego urlopu, czy też może być udzielone z urlopu zaległego?

    Art. 162.

    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
    przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    kolejnych dni kalendarzowych.

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2012-05-28 23:48:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czeslawek wrote:
> [...]
    >
    > W związku z tym proszę o opinię, czy 14 dni musi być udzielone z
    > aktualnego urlopu, czy też może być udzielone z urlopu zaległego?

    dowolnej, byleby raz bylo to 14 dni.

  • 4. Data: 2012-05-28 23:54:04
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-28 23:48, witek pisze:

    > dowolnej, byleby raz bylo to 14 dni.

    Z odpowiedzi Tom N wywnioskowałem coś innego, ale nie wiem czy dobrze.

    W KP jest pojęcie urlop (urlop może być podzielony na części), a więc w
    roku przysługuje mi jeden urlop (aktualny) i ewentualnie "urlop zaległy"
    - czyli dwa urlopy. Każdy z nich mogę sobie podzielić w taki sposób, aby
    zapewnić sobie jednorazowo co najmniej 14 dni nieprzerwanego wypoczynku.
    Naciągam interpretację?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 5. Data: 2012-05-29 07:39:12
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14

    A gdzie tu mowa o okresie czasu? Nie wynika z tego artykułu czy "raz w
    roku" czy "raz w urlopie przysługującym w danym roku".
    Pracownik co roku ma urlop, który musi mieć raz 14-dniowy. Skoro w danym
    roku nie wykorzystał, to mu przepada? Dlaczego? KP nic o tym nie mówi.

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2012-05-29 08:23:36
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-28 17:27, Czeslawek pisze:

> [...]
    >
    > W związku z tym proszę o opinię, czy 14 dni musi być udzielone z
    > aktualnego urlopu, czy też może być udzielone z urlopu zaległego?

    Nie ma czegoś takiego jak prawo do 'jednego czternastodniowego urlopu' w
    ciągu roku.

    To pracownik decyduje jak będzie miał podzielony urlop. Wykorzystanie
    jednego dłuższego okresu nie powoduje utraty prawa do wykorzystania
    pozostałej części w 'jednym kawałku', oczywiście we współpracy z pracodawcą.

    Kodeks Pracy:

    spp

  • 7. Data: 2012-05-29 10:04:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czeslawek <c...@g...pl> writes:

    > W związku z tym proszę o opinię, czy 14 dni musi być udzielone z
    > aktualnego urlopu, czy też może być udzielone z urlopu zaległego?

    Mój pracodawca stawia wymogi przeciwne - urlop _wypracowany_ w danym
    roku musi mieć część 14-dniową, nawet jeśli jest _udzielany_ w
    kolejnym roku.

    W 2011 została mi część urlopu za 2010 i musiałem wziąć w całości, bo
    w 2010 brałem po kawałeczku.
    I potem nijak to nie odbierało prawa i obowiazku do wzięcia z urlopu
    za 2011 też części 14-dniowej.

    MJ

  • 8. Data: 2012-05-29 10:05:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > dowolnej, byleby raz bylo to 14 dni.

    Raz na wypracowany urlop za dany rok, czy raz na rok, w którym urlop
    jest udzielany?
    To nie jest to samo.

    MJ

  • 9. Data: 2012-05-29 10:08:05
    Od: Maciek <m...@e...nospam.pl>

    begin o nicku Czeslawek napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    takim jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać
    nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Z przepisu wynika, że urlop MOŻE, a nie MUSI być podzielony na części. MOŻE
    na wniosek pracownika, nie pracodawcy.
    Zatem urlop należy ci się w całości.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 10. Data: 2012-05-29 10:20:18
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Raz na wypracowany urlop za dany rok, czy raz na rok, w którym urlop
    > jest udzielany?
    > To nie jest to samo.

    To nie ma żadnego znaczenia.

    --