  • 1. Data: 2009-08-13 11:49:26
    Temat: Prawo banku do blokady środków na koncie
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Czy bank ma prawo zablokować środki na rachunku ROR lub koncie
    oszczędnościowym, z tytułu rzekomych odsetek z karty kredytowej również
    wydanej w tym banku? Karta w żaden sposób nie jest powiązana z kontem
    oszczędnościowym czy RORem. Reklamacje co do odsetek już złożyłem ale
    czym mam prawo żądać wyjaśnień co do bezprawnego w moim mniemaniu
    zajęcia środków przez bank ? Wiem, że mogą tak postąpić w przypadku
    roszczeń US czy ZUS oraz windykacji komorniczej.

  • 2. Data: 2009-08-13 11:50:48
    Temat: Re: Prawo banku do blokady środków na koncie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:49:26 +0200, lleeoo napisał(a):

> [...]
    > oszczędnościowym, z tytułu rzekomych odsetek z karty kredytowej również
    > wydanej w tym banku? Karta w żaden sposób nie jest powiązana z kontem

    Na pewno mogą, jeśli jest zgoda posiadacza karty -- niektóre banki dodają
    taką klauzulę do umów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-08-13 11:55:12
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Na pewno mogą, jeśli jest zgoda posiadacza karty -- niektóre banki dodają
    > taką klauzulę do umów.

    Nie ma takiej klauzuli już sprawdziłem, poprosiłem zresztą bank o
    podanie podstawy na zasadzie której to zrobili ale na razie bez odpowiedzi.

  • 4. Data: 2009-08-13 12:23:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    lleeoo wrote:

    > Nie ma takiej klauzuli już sprawdziłem, poprosiłem zresztą bank o
    > podanie podstawy na zasadzie której to zrobili ale na razie bez
    > odpowiedzi.

    A może zamiast się pienić spłać swoje długi, skoro masz z czego?

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2009-08-13 12:34:11
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    to pisze:

    > A może zamiast się pienić spłać swoje długi, skoro masz z czego?

    A może zamiast pisać bzdury przeczytasz wątek od początku ?

  • 6. Data: 2009-08-13 13:00:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:55:12 +0200, lleeoo napisał(a):

    > Nie ma takiej klauzuli już sprawdziłem, poprosiłem zresztą bank o
    > podanie podstawy na zasadzie której to zrobili ale na razie bez
    > odpowiedzi.

    No to chyba coś nie tak, bo IMHO środki na koncie nie są zobowiązaniem
    banku, które można sobie potrącić -- to są pieniądze klienta.

    Może dałoby się potrącić odsetki od lokat, bo to w sumie jest świadczenie
    banku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd