  • 1. Data: 2006-09-26 15:58:07
    Temat: Powolanie do sluzby wojskowej a obrona pracy mgr.
    Od: "Tomek81" <t...@w...pl>

    Witam. W tym roku zdalem swój ostatni egzamin na studiach, natomiast
    obrone bede mial najprawdopodobniej w listopadzie. Dzis dostalem
    wezwanie w WKU, mam sie stawic do 31.10.06. Od bodajze 19 lipca
    podobno wszystkich po studiach przepisuja do rezerwy. Jak myslicie...
    czy moge liczyc na to ze przepisza mnie do rezerwy juz teraz jako
    ze skonczylem studia czy moga zrobic to dopiero po obronie? Bede
    wdzieczny za odpowiedz.

  • 2. Data: 2006-09-26 16:09:21
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Tomek81 napisał(a):
> [...]
    > czy moge liczyc na to ze przepisza mnie do rezerwy juz teraz jako
    > ze skonczylem studia czy moga zrobic to dopiero po obronie? Bede

    Rozpocząłeś studia przed 1 października 2002r.?

  • 3. Data: 2006-09-26 16:46:11
    Od: davido <d...@n...com>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 18:09:21 +0200, wombi napisał(a):

    > Rozpocząłeś studia przed 1 października 2002r.?

    Podepnę się do tematu, bo mnie interesuje - ja rozpocząłem 1
    października 2001 i za kilka dni się bronię - czego się mogę spodziewać?

    davido

  • 4. Data: 2006-09-26 16:46:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "wombi" <j...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Rozpocząłeś studia przed 1 października 2002r.?

    Pewnie tak. Studia trwają min 5 lat. :)

  • 5. Data: 2006-09-26 17:44:20
    Od: "Tomek81" <t...@w...pl>

    wombi napisał(a):

    > Rozpocząłeś studia przed 1 października 2002r.?

    Tak. Chodzi o to czy muszą czekac z przepisaniem do rezerwy az dostane
    tytul magistra czy mogą już mnie przepisać skoro już skończyłem
    zajęcia.

  • 6. Data: 2006-09-26 17:56:25
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Tomek81 napisał(a):

    > Tak. Chodzi o to czy muszą czekac z przepisaniem do rezerwy az dostane
    > tytul magistra czy mogą już mnie przepisać skoro już skończyłem
    > zajęcia.

    Możesz złożyć wniosek o przeniesienie do rezerwy na podstawie rozp. z
    lipca 2006r. Łapiesz się na starą definicję absolwenta,która
    określała,że absolwent to ten, który zdał wszystkie egzaminy itd.Musisz
    wziąć z dziekanatu zaświadczenie w którym będzie napisane,że studia
    wystartowały dnia... oraz że z dniem... ukończyłeś ostatni rok studiów
    jednolitych/uzupełniających przewidziany programem studiów. Poszukaj
    szczegółów w archiwum,bo podwałem podstawę prawną(rozporządzenie).

  • 7. Data: 2006-09-26 18:37:28
    Od: "Tomek81" <t...@w...pl>

    wombi napisał(a):

> [...]
    > jednolitych/uzupełniających przewidziany programem studiów. Poszukaj
    > szczegółów w archiwum,bo podwałem podstawę prawną(rozporządzenie).

    Dziękuję.

  • 8. Data: 2006-09-26 18:54:02
    Od: "Tomek81" <t...@w...pl>

    Domyślam się że chodzi o to:

    http://www.biuletyn.mon.gov.pl/pliki/File/rozporzadz
    enia/d06808.pdf

    Ale co czyni mnie "absolwentem szkoły wyższej"? Fakt że obroniłem
    pracę magisterską czy sam fakt że skończyłem piąty, ostatni rok
    studiów?

  • 9. Data: 2006-09-26 18:57:53
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Tomek81 napisał(a):
> [...]
    >
    > Ale co czyni mnie "absolwentem szkoły wyższej"? Fakt że obroniłem
    > pracę magisterską czy sam fakt że skończyłem piąty, ostatni rok

    Absolwentem czyni Ciebie art.91 ustawy o powszechnym obowiązku obrony w
    brzmieniu przed nowelizacją z 13 września 2002r.,który stanowił,że:
    ,,Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie
    się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich -
    także poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były
    prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym".

  • 10. Data: 2006-09-26 20:06:00
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 26-09-2006 o 20:57:53 wombi <j...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były
    > prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym".

    A ja sie podepne: po ukonczeniu studiow magisterskich planuje kontynuowac
    nauke na uczelni na studiach doktorskich. Co na to WKU moze powiedziec?
    Magistra przykladowo obronie we wrzesniu, WKU kaze stawic sie po obronie,
    od pazdziernika zaczynam studia doktorskie ... i? Jesli nie zechca
    przepisac do rezerwy to mam zmarnowac caly rok przez glupi obowiazek
    sluzby?

    Obrona dopiero za dwa lata ale lepiej wiedziec z wyprzedzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik