eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPosiadanie nielegalnych programów - zatrzymanie - policja - jakie sankcje ? › Posiadanie nielegalnych programów - zatrzymanie - policja - jakie sankcje ?
  • Data: 2002-11-07 18:56:52
    Temat: Posiadanie nielegalnych programów - zatrzymanie - policja - jakie sankcje ?
    Od: "H" <h...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich ! Mam następujący problem. Jakiś czas temu weszła do mnie
    policja z nakazem przeszukania mieszkania i zabrała mi wszystkie płyty
    pirackie, mp3, divixy i komputery. Wsadzili mnie na 24 godziny. Teraz mam
    czekać 6 miesięcy na opinię biegłego i podobno mają mi postawić zarzuty
    dotyczące paserstwa czyli nabycia (ściągnięcia) nielegalnego oprogramowania.
    Zaznaczam, że znaleźli oprogramowanie tylko na mój użytek a nie na żaden
    handel, czyli pojedyńcze gry i programy itd. Takie przestępstwo jest
    zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 5. Jednakże wszyscy wiemy, że
    powszechnie w Polsce w domach a nawet firmach i urzędach używa się
    "piratów", więc policja powinna wsadzić 99% użytkowników komputerów. Moje
    pytania dotyczą następujących kwestii: 1. Czy dotąd były już wyroki
    skazujące za posiadanie nielegalnych prpgramów, gier, filmów i mp3 ? 2. Czy
    ktoś zna w Łodzi kancelarię adwokacką zajmującą się tego typu sprawami ? 3.
    Czy grożą mi poważne sankcje ? Z góry dziękuję za pomoc.
    (Hubert)