  • 51. Data: 2008-02-14 21:12:51
    Temat: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [ciap]

    > Ja przedstawiłem jedynie, w jaki sposób to mogło wyglądać opierając
    > się na doświadczeniu życiowym. Nie było tam mnie, więc nie wiem, czy
    > tak wyglądało.

    A czy policja nie powinna mieć przypadkiem nagrania z takiej akcji?

    > W każdym razie z całą pewnością w tej sprawie będzie prowadzone
    > postępowanie i ktoś to wyjaśni. Nie jestem lekarzem, ale coś nie za
    > bardzo mi się to podoba, że osoba ze złamanym kręgosłupem podpisuje
    > spokojnie protokół i idzie sobie do lekarza.

    Tak właśnie działa szok.

    > Tam lekarz ją bada i dopiero po pewnym czasie nagle dochodzi do
    > wniosku, że ma złamany kręgosłup.

    Dopiero po kilku dniach okazało się, że to jest poważne obrażenie
    ciała, a nie jakieś tam stłuczenie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 52. Data: 2008-02-14 21:13:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    > Wystarczyłoby sprawdzić, kto tam mieszka i od jakiego czasu.
    > Sprawdzenie li tylko tego, kto był w tym mieszkaniu zameldowany to
    > jest ten gruby błąd, którego najprawdopodobniej można było uniknąć.

    A skąd wiesz, że tylko zameldowaniem się kierowali... ?nie sądzę. Jak
    pisałem, nie zawsze jest czas na długotrwałe sprawdzenia w przypadku
    groźnych gangsterów.

  • 53. Data: 2008-02-14 21:15:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    > Ta regularność też jest taka trochę głupia. Czy jest taki przepis, że
    > policja wszelkie akcje z użyciem broni musi przeprowadzać nad ranem?

    Nie zawsze tak jest. Ale wynika to stąd, że kpk zabrania przeszukań między
    22-6. Chcąc robić z rana, z zaskoczenia wypada o 6.

  • 54. Data: 2008-02-14 21:15:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [ciap]

    > Zmiażdżył, ale nie złamał.

    W każdym razie musiano zadziałać na kręgi dużą siłą, bo kręgi się nie
    miażdżą ot, tak sobie.

  • 55. Data: 2008-02-14 21:17:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote > Zmiażdżył, ale nie
    złamał. Po złamaniu, to z tego co ja wiem - ale się na
    > tym pobieżnie znam - masz sparaliżowaną dolną część ciała.

    Paraliż zależy od przerwania ciągłości rdzenia nerwowego.
    Ale sam fakt zmiażdżenia pokazuje, że do rdzenia były tylko milimetry i
    mogło dojść do tragedii.

  • 56. Data: 2008-02-14 21:18:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > W przeważającej większości wypadków, gdy nie chodzi o poważną sprawę
    > policjant będzie tłumaczył i przekonywał, ze ma prawo dokonać
    > przeszukania, a przeszukiwanemu jedynie przysługuje prawo do skargi. Ale
    > czasem nie ma takiej możliwości i egzekwuje prawo z całą stanowczością.

    Bez urazy, ale złamanie kręgosłupa to nie egzekwowanie prawa, tylko
    napruty jakimiś prochami berserker w szale bojowym.

  • 57. Data: 2008-02-14 21:18:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    > A czy policja nie powinna mieć przypadkiem nagrania z takiej akcji?

    nie ma obowiązku

  • 58. Data: 2008-02-14 21:20:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Zmiażdżył, ale nie złamał. Po złamaniu, to z tego co ja wiem - ale się
    > na tym pobieżnie znam - masz sparaliżowaną dolną część ciała.

    Błąd. Paraliż następuje w przypadku ucisku lub zerwania rdzenia kręgowego.

    Do czego może dojść w przypadku rozwalenia kręgów, ale nie musi.

  • 59. Data: 2008-02-14 21:20:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    [ciap]

    > W kraju w którym policjanci mylą samochody i rozstrzeliwują dwie
    > przypadkowe osoby a inni mylą naboje i ostrzeliwują tłum ostrą
    > amunicją JESTEM SOBIE W STANIE WYOBRAZIĆ takie małe i niewinne
    > nadużycie jak cios kolbą, po którym człowiek zostaje odepchnięty
    > kilka metrów i ma uszkodzenia ciała.

    Może i tak, ale akurat ci policjanci są specjalnie szkoleni do tego,
    żeby unieszkodliwiać ludzi[1], a nie powodować obrażeń ciała, o które
    nawet prawdziwy bandyta mógłby ich najprawdopodbniej oskarżyć.

    Innymi słowy -- najprawdopodobniej policjant nie zadziałał
    profesjonalnie, a to może już sugerować, że po prostu chciał tym
    feralnym odepchnięciem czy też ciosem jedynie odreagować swoje emocje,
    a nie uzyskać efekt unieszkodliwienia potencjalnie agresywnego cywila.

    [1] Podobnie zresztą wojskowi są szkoleni do tego, by eliminować wroga
    z pola walki, a niekoniecznie go zabijać.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 60. Data: 2008-02-14 21:21:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    [ciap]

    > W USA osoby pomyłkowo zastrzelone przez policje idą w setki rocznie,

    W USA prawie każdy ma broń.