  • 1. Data: 2005-01-02 22:42:47
    Temat: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Jestem w sytuacji, ze miesiac temu Policjanci z PG zabrali mi z domu z
    komputera dysk z nielegalana kopia Windows XP i Office XP + jeszcze inne
    programy.
    Byla to rutynowa kontrola, w moim bloku zabrano dyski 8 osobom (pod
    pretekstem podejrzenia przestepstwa).
    W tej chwili dyski sa w laboratorium a mnie jeszcze nie przedstawiono
    zarzutow.
    Co grozi mi w tej sytuacji??
    Czy na przesluchaniu oplaca sie dobrowolnie poddac sie karze? Bo moja wina w
    tym przypadku jest ewidentna(nie mam wykupionej licenji na te programy). O
    jakich kwotach grzywny mozna rozmawiac z Prokuratorem?
    Bo slyszalem, ze to Oskarzony sam podaje kwote jako jest w stanie
    zaplacic....
    Dzieki za jakiekolwiek info w tej sprawie, bo osobiscie nie mam nikogo do
    kogo moglbym sie zglosic o pomoc.
    A wyroki w takich sprawach dla osob prywatnych to raczej nowosc u nas.
    Pozdrawiam
    Bert

  • 2. Data: 2005-01-02 22:48:14
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Dodam jeszcze, ze nie sprzedawalem ani nie udostepnialem tego oprogramowania
    innym ( posiadalem na wlasny uzytek).
    Pozdrawiam
    Bert

  • 3. Data: 2005-01-02 22:52:02
    Od: dsl <d...@d...com>

    Bert wrote:
> [...]
    > zarzutow.
    > Co grozi mi w tej sytuacji??
    > Czy na przesluchaniu oplaca sie dobrowolnie poddac sie karze?

    Tak. Trzy zdrowaski dziennie przez tydzien.

  • 4. Data: 2005-01-02 23:02:46
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Uzytkownik "dsl" <d...@d...com> napisal w wiadomosci

    > Tak. Trzy zdrowaski dziennie przez tydzien.

    Ja tu jestem powaznie przestraszony konsenkwencjami (tysiace zl kary za
    licencje) a Ty zartujesz sobie ze mnie :(

    Pytam czy moge otrzymac od sedziego wysoki wyrok za tego typu
    "przestepstwo", czy lepiej bedzie ulozyc sie z Prokuratorem i zaplacic
    sume... No wlasnie jaka suma wchodzi tu w gre?

    Pozdrawiam
    Bert

  • 5. Data: 2005-01-02 23:17:45
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bert" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam czy moge otrzymac od sedziego wysoki wyrok za tego typu
    > "przestepstwo", czy lepiej bedzie ulozyc sie z Prokuratorem i zaplacic
    > sume... No wlasnie jaka suma wchodzi tu w gre?

    Na jakiej podstawie policja przeszukała twoją chatę? Tak sobie wpadli przy
    okazji, czy mieli nakaz na piśmie?

  • 6. Data: 2005-01-02 23:25:39
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Pajączek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bert" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie policja przeszukała twoją chatę? Tak sobie wpadli przy
    > okazji, czy mieli nakaz na piśmie?

    Sasiad popelni przestepstwo internetowe (oszustwo na allegro), a ze mamy w
    bloku siec to sprawdzili wszystkich.
    Bez nakazu, pojawili sie ze slowami: "Chcielismy zadac kilka pytan."
    Wpuscilem ich do domu, pogadalismy ok godz. i powiedzieli ze sprawdza teraz
    czy mam legalna kopie oprogramowania.

  • 7. Data: 2005-01-02 23:41:10
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Sasiad popelni przestepstwo internetowe (oszustwo na allegro), a ze mamy w
    > bloku siec to sprawdzili wszystkich.

    To jak się ma sieć to mogą sobie wszystkich sprawdzać? Jaki to ma związek.
    Coś bajkopisarstwo jakieś pan szanowny uprawia.

    > Bez nakazu, pojawili sie ze slowami: "Chcielismy zadac kilka pytan."
    > Wpuscilem ich do domu, pogadalismy ok godz. i powiedzieli ze sprawdza
    > teraz
    > czy mam legalna kopie oprogramowania.

    A pan na to:
    "oczywiście proszę sprawdzić"
    ?
    czy użyli przemocy fizycznej u pana w domu przytrzymując pana i poszli
    sprawdzać?

    Tak z ciekawości pytam. Mam legalne oprogramowanie, ponieważ pracuję w
    uczelni, która ma podpisaną umowę z Microsoft i pracownicy oraz studenci
    otrzymują licencje na różne programy m.in. Windows :) Microsoftowi to się
    opłaci a i my mamy spokojne sny. Powinno to być wzorem dla innych szkół i
    uczelni, aby tego typu historie nie miały miejsca.

    Gdyby mnie tak nielegalnie bez nakazu prokuratury zabrali dysk na podstawie
    podejrzeń, lub donosu uczynnej sąsiadki, to ja wszedłbym do ich domów i też
    sobie coś zabrał, albo np. radiowóz gdybym akurat miał ochotę na ognisko w
    lesie. Przypomniał bym sobie jak to było w wojsku. Trzeba być nieraz w życiu
    twardym. Tego mnie tam uczyli :)

    W końcu zapłacił pan chyba za ten dysk, a oni nie mieli oficjalnego nakazu z
    prokuratury i przesłuchiwali pana jako świadka dzięki pańskiej uprzejmości,
    ponieważ zechciał pan ich wpuścić do domu.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 8. Data: 2005-01-02 23:41:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Bert rzecze:
    [..]
    > Co grozi mi w tej sytuacji??

    Jeżeli to nielegalne programy, a nie pirackie, to nic Ci nie grozi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 9. Data: 2005-01-02 23:50:26
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    > Bert rzecze:
    > [..]
    >
    > Jeżeli to nielegalne programy, a nie pirackie, to nic Ci nie grozi.
    >

    > pozdrawiam
    > Arek

    A jaka jest roznica miedzy nielegalnym a pirackim?
    Jak nazwac windowsa XP zainstalowanego z orginalnej plyty z cd-key
    sciagnietym z internetu ???
    I wlasciciel komp nie ma dowodu zakupu licencji?

  • 10. Data: 2005-01-03 00:01:31
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "oczywiście proszę sprawdzić"
    > ?
    > czy użyli przemocy fizycznej u pana w domu przytrzymując pana i poszli

    Wygladalo to tak ze o 8.00 rano zapukalo do mnie do domu 3 Policjantow w
    cywilnym ubraniu (z legitymacja w reku) i mowia do mojej mamy, ze chca ze
    mna tylko porozmawiac.
    Ja jeszcze spalem w tym czasie, a moja mama ich wpuscila do domu. Zaczela
    sie rozmowa: Czy zna pan ....., co pana laczy, w jako sposob korzysta pan z
    dostepu do internetu, jak dawno zalozyliscie siec(chodzi o siec blokowa),
    ile pan placi za internet, jakiego systemu pan uzywa i po godz padlo
    niewinne(podstepne) wlaczy pan komputer na chwile.
    Jak zobaczyli windows to spytali o licencje. Padlo nastepne pytanie: Czy
    mozemy przejrzec zainstalowane programy, czy mamy zadzwonic do prokuratora,
    a koledzy przyjeda tu z nakazem? Bo istnieje podejrzenie popelnienia przez
    pana przestepstwa. Zgodzilem sie zeby wyszli wyszli z domu bez informowania
    o tym calego osiedla. (o sprawie sasiada nie mi nie powiedzieli). Na koniec
    podpisalem protokol, ze moj dysk zostal zabrany do analizy.
    Zarzutow mi jeszcze nie przedstawiono, wciaz czekam.
    Co w tej sytuacji mi przysluguje? Jaka linia obrony?