  • 11. Data: 2010-06-03 21:44:39
    Temat: Re: Podrobione potwierdzenie przelewu
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "FlashT" <w...@c...com>

    > Nie prawda. Jest to podrabianie dokumentu!

    Tak, ale pomyśl jak udowodnisz, że dokonał go klient a nie Ty by klienta
    pogrążyć

  • 12. Data: 2010-06-03 23:30:08
    Od: r...@m...com

    > Nie prawda. Jest to podrabianie dokumentu!

    Zwykły plik internetowy nie jest dokumentem, ponieważ jest edytowalny i każdy
    człowiek mógł go dowolnie zmodyfikować bez zostawiania śladu w dowolnym
    momencie.

    Jedyne co to plik podpisany podpisem elektronicznym prawowitego właściciela
    mógłby być w świetle dzisiejszego prawa dowodem w sprawie, gdyż późniejsza
    edycja przez inną osobę zniszczyła by strukturę podpisu.

  • 13. Data: 2010-06-04 08:43:49
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik <r...@m...com>

> [...]
    > każdy
    > człowiek mógł go dowolnie zmodyfikować bez zostawiania śladu w dowolnym

    Według wysyłającego pewna zawartość emaila jest dokumentem

> [...]
    > mógłby być w świetle dzisiejszego prawa dowodem w sprawie, gdyż późniejsza
    > edycja przez inną osobę zniszczyła by strukturę podpisu.

    Nie tylko dokumenty mogą być dowodami

  • 14. Data: 2010-06-04 09:29:59
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "FlashT" <w...@c...com>

    > Tak, ale pomyśl jak udowodnisz, że dokonał go klient a nie Ty by klienta
    > pogrążyć

    No jakos go przyslal, wystarczy udowodnic ze pochodzi z jego maila. A to nie jest
    trudne.

  • 15. Data: 2010-06-04 09:38:44
    Od: s...@v...pl

    > No jakos go przyslal, wystarczy udowodnic ze pochodzi z jego maila. A to nie
    jest trudne.

    jesli siedzi w skrzynce u dostawcy poczty to jeszcze mozna, a jesli sciagniety
    na dysk programem pocztowym z jednoczesnym skasowaniem z serwera, to
    własciciel komputera moze go dowolnie zmodyfikować.

  • 16. Data: 2010-06-04 12:52:29
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na dysk programem pocztowym z jednoczesnym skasowaniem z serwera, to
    > własciciel komputera moze go dowolnie zmodyfikować.

    Raczej rzadko ludzie pisza z wlasnych serwerow, ale rzeczywiscie byloby to
    problematyczne, lecz nadal do udowodnienia poprzez providera, ktory bodajze musi logi
    trzymac przez 2 lata.

  • 17. Data: 2010-06-04 19:53:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-04 14:52, FlashT pisze:

    > Raczej rzadko ludzie pisza z wlasnych serwerow, ale rzeczywiscie byloby to
    problematyczne, lecz nadal do udowodnienia poprzez providera, ktory bodajze musi logi
    trzymac przez 2 lata.

    LOGI! Nie treść listu. Wiadomo, że gość przysłał coś. Co, nie wiadomo.
    Może informację, że ma cię w dupie i nic nie zapłaci.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2010-06-04 20:08:16
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

> [...]
    >
    > LOGI! Nie treść listu. Wiadomo, że gość przysłał coś. Co, nie wiadomo.
    > Może informację, że ma cię w dupie i nic nie zapłaci.

    Logi serwera zazwyczaj zawieraja hash listu, a to wystarczy do sprawdzenia jego
    autentycznosci.

  • 19. Data: 2010-06-04 21:00:50
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "FlashT" <w...@c...com>

    > Raczej rzadko ludzie pisza z wlasnych serwerow, ale rzeczywiscie byloby to
    > problematyczne, lecz nadal do udowodnienia poprzez providera, ktory
    > bodajze musi logi trzymac przez 2 lata.

    Logi ... połączeń a nie zawartości (która bez podpisu cyfrowego może zostać
    zmodyfikowana)

  • 20. Data: 2010-06-04 21:02:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "FlashT" <w...@c...com>

    > Logi serwera zazwyczaj zawieraja hash listu, a to wystarczy do sprawdzenia
    > jego autentycznosci.

    No właśnie niespecjalnie zawierają