  • 1. Data: 2003-03-16 14:20:13
    Temat: Oszukiwanie na stacji benzynowej BP
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    wracając do tematu stacji mam taki problem. Dwa razy udało mi się zatnakowac
    do Skody Fabii 70 litrów do niepustaego zbiornika (dojechałem na stacje). Wg
    mnie to jest naciąganie ludzi i to co podaje dystrybutor jest niezgodne z
    tym ile benzyny naprawde daje dystrybutor. Wg instrukcji auta mam 45 litrowy
    zbiornik i zazwyczaj tankuje max 50 litrów co wydawało by się logiczne
    biorąc pod uwagę wszelkie rurki wlewowe i odpowietrzające. W serwisie skody
    pytałem się ile można zatankować i dostałem odpowiedź że do pustego
    fabrycznie zbiornika wchodzą po korek 52 litry

    za każdym razem była to stacja BP ;(

    czy są jakieś przepisy, które obligują ich do podjęcia jakiś konkretnych
    działań gdy ja tankując podważam to ile zatankowałem? Raz Pani kierownik
    stacji zaproponowała mi zmierzenie czy dystrybutor daje dobrze paliwo takim
    kanisterkiem 5 litrowym bez zaznaczonego nawet miejsca gdzie jest dokładnie
    5 litrów

    w obu przypadkach pisałem reklamacje i za każdym razem dzwonił jakiś koleś z
    BP i informował mnie, że w sumie to nie ma powodu do odpowiadania na moją
    reklamacje bo jest bez sensu bo ich dystrybutor napewno dał dobrą ilość
    paliwa a pewno się gdzieś przelało u mnie w samochodzie

    jeżeli ktoś ma może wzór pozwu cywilnego? Nie powinno to tym bandytom
    przejść na sucho a je nie wiem jak się do tego zabrac

    Pozdrawiam

    Michał

  • 2. Data: 2003-03-16 14:34:32
    Temat: Odp: Oszukiwanie na stacji benzynowej BP
    Od: "piort" <p...@p...pl>

    Sprawa jest poważna! Jeżeli wykażesz dowodnie, że dystrybutor źle odmierza,
    to jest sprawa dla inspekcji handlowej i dla prokuratury, bo fałszowanie
    miar jest przestępstwem. Myślę że najlepiej zrobisz przyjeżdżając na BP z
    2-ma kanistrami, a po ich napełnieniu i wskazaniu dystrybutora istotnie
    różniącym się od 40 powinieneś zadzwonić z komórki do Inspekcji Handlowej i
    nie płacić, bo wtedy nie będą mogli skasować wskazania. Może Ci to zając
    parę godzin, ale chyba warto.

  • 3. Data: 2003-03-16 18:34:21
    Temat: Re: Oszukiwanie na stacji benzynowej BP
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "piort" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie płacić, bo wtedy nie będą mogli skasować wskazania. Może Ci to zając
    no więc problem polega na tym, że jak tankuje to dopiero się okazuje, że
    dystrybutor oszukał. Jakby cały czas oszukiwały to by się napewno ludzie
    pokapowali a moje przypuszczeni jest takie, że najwięcej osób tankuje za
    20-50 PLN i nie są wstanie zbadać ile dostali do baku więc nie robią boruty

    z doświadczenia wiem (obsługiwałem kiedyś firmę transportową) że stacje
    oszukują. W TIRach często przewoźnicy instalują urządzenia do pomiaru pracy
    (postoje, spalanie, średnie obroty, ilośc paliwa, przejechane kilometry,
    średnia prędkość itp.). Kierowca tankuje, dostaje fakture VAT a po
    przyjechaniu do bazy okazuje się, że ilość zatankowana jest mniejswza od
    tego co na fakturze VAT o 10-15 %. Nie spotkałem się na tych wykresach aby w
    Polsce (zagranicą i owszem) ktoś zatankował więcej niż ma na fakturze -
    zawsze mniej

    może pracownicy stacji mają jakąś możliwość zmainy trybu pracy dystrybutora
    w czasie pracy?

    dzieki za wszelkei opinie, będę dalej dręczył dziadó i bandytów

    Pozdr

    MI

  • 4. Data: 2003-03-16 23:37:35
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytałem się ile można zatankować i dostałem odpowiedź że do pustego
    > fabrycznie zbiornika wchodzą po korek 52 litry

    A ktora to stacja BP i numer dystrybutrora
    Bo jakos jeszcze na zadnej stacji nie udalo mi sie zatankowac wiecej niz
    wynosi pojemnosc zbiornika.
    Podjedziemy i sprawdzimy.

    Karol

  • 5. Data: 2003-03-17 00:30:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tymi Skodami jest coś nie tak. Osobiście znam jeden podobny przypadek.
    Miał miejsce na stacji SHELL i również chodziło o SKODĘ FABIA. Pytałem w
    serwisie. Najpierw upierali się, że to niemożliwe (tutaj akurat gość
    zatankował 10 litrów więcej). Dopiero "po złamaniu drugiego palca"
    przyznali, że tam jest coś takiego, jak filtr oparów. Podobno, jak się
    wciśnie jakiś przycisk, to można zalać go jeszcze kilkoma litrami paliwa.

    Ponieważ sprawy to nie tłumaczyło dokonano litrażowania dystrybutora, który
    zresztą był zaplombowany dwa tygodnie wcześniej. Okazało się, że dystrybutor
    pokazuje prawidłowo.

    Moim osobistym zdaniem, to jest coś nie tak z tymi instrukcjami od SKODY.
    Zaczynam podejrzewać, że oni puścili serię samochodów z większym
    zbiornikiem. Nie wiem od jakiej SKODY. I teraz nie chcą się do tego
    przyznać, albo serwisy nie zostały poinformowane o takiej zmianie.

    Tak, czy inaczej, to nie może być przypadek, że wszystkie znane mi przypadki
    dotyczą akurat tych samochodów. Z drugiej strony mniej więcej orientuję się
    w zdarzeniach na terenie sporego powiatu i nigdy nie było zgłoszenia
    dotyczącego innego samochodu.

  • 6. Data: 2003-03-17 15:05:23
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-
    poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl> pisze w

    > za każdym razem była to stacja BP ;(

    jedz na PKN Orlen albo jeszcze lepszy numer wez rachunek, dokumenty ktore
    potwierdzaja, ze mozesz 52 l zalac i postrasz ich sadem, moze cos Ci sypna
    zebys sie odczepil.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-03-17 18:21:33
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

> [...]
    > 2-ma kanistrami, a po ich napełnieniu i wskazaniu dystrybutora istotnie
    > różniącym się od 40 powinieneś zadzwonić z komórki do Inspekcji Handlowej
    Zgadzam sie z tym!
    numer do mazowieckiej inspekcji handlowej gdyby ktos nie wiedzial:
    228264220

    Mongooes

  • 8. Data: 2003-03-18 18:48:30
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ktora to stacja BP i numer dystrybutrora
    > Bo jakos jeszcze na zadnej stacji nie udalo mi sie zatankowac wiecej niz
    > wynosi pojemnosc zbiornika.
    > Podjedziemy i sprawdzimy.
    BP1: Wrocław, Legnicka, koło TGG, sprawa gdzieś z przed pół roku,
    dystrybutor chyba #6
    BP2: Wrocław, koło hotelu Wrocław, dystrybutor najbliżej parkingu
    wielopoziomowego, sprawa gdzieś z przed kilku miesięcy, dystryb #1, PB95, BP
    AGAT wg dokumentacji

    zawsze dzwonił jakiś opryskliwy gość sugerujący że ze mną coś jest nie tak
    bo u nich jest wszsytko w porządku

    Pozdrawiam

    Michał Ickiewicz

  • 9. Data: 2003-03-18 18:52:05
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

> [...]
    się
    > w zdarzeniach na terenie sporego powiatu i nigdy nie było zgłoszenia
    Hej

    słyszałem o takich problemach z tym autem, ale problem w tym że zazwyczaj
    tankuje u konkurencji i nigdy mi się nie zdarzyło zatankować za duzo (dużo
    za dużo) włąśnie gdzieś indziej. Rozumiem filtry, rurki i inne bajery ale
    zatankować 68 zamiast 45 to lekka przesada.

    Icek

  • 10. Data: 2003-03-19 23:50:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dla porządku poproś obsługę stacji o okazanie plomb w dystrybutorze. Jak
    będą, to raczej możesz być pewien, że wsyztsko OK. Zresztą co Ci szkodzi
    podjechać pod dystrybutor i zatankować do kanistra 5 l. Skoro z 45 l zrobiło
    68, to z 5 l powinno zrobić 7 l. Zauważysz to bez problemu. I już będziesz
    miał pewność.