  • 1. Data: 2011-03-13 06:51:12
    Temat: Odwołanie wypowiedzenia umowy
    Od: jQ <j...@g...com>

    Zarząd wspólnoty mieszkaniowej, której byłem członkiem, wypowiedział w
    dniu 31 stycznia umowę z konserwatorem, z miesięcznym okresem
    wypowiedzenia. W dniu 10 lutego zarząd ten został odwołany, a nowy
    zarząd, jak twierdzi - bo dokumentów żadnych na to nie widziałem -
    odwołał to wypowiedzenie przed 28 lutego.
    Czy takie odwołanie wypowiedzenia - o ile zostało w ogóle wyrażone na
    piśmie - można uznać za skuteczne? W końcu wola rozwiązania umowy
    dotarła do adresata przed dotarciem jej odwołania (art 60 i 61 KC).
    Czy nie jest tak, że bieg wypowiedzenia został rozpoczęty, i jedynym
    sposobem powrotu konserwatora na swoje stanowisko jest przeprowadzenie
    nowego konkursu ofert i podpisanie nowej umowy?

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 2. Data: 2011-03-13 11:11:46
    Temat: Re: Odwołanie wypowiedzenia umowy
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Czy nie jest tak, że bieg wypowiedzenia został rozpoczęty, i jedynym
    > sposobem powrotu konserwatora na swoje stanowisko jest przeprowadzenie
    > nowego konkursu ofert i podpisanie nowej umowy?

    najlepiej przetarg

  • 3. Data: 2011-03-14 11:01:37
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Konserwatora zarząd może zatrudnić (zlecić) "z wolnej ręki".

    -----

  • 4. Data: 2011-03-14 12:00:48
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 14 Mar, 12:01, " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> wrote:
    > Konserwatora zarz d mo e zatrudni (zleci ) "z wolnej r ki".
    Ale czy skoro poprzedni zarząd wypowiedział umowę, to nowy może po
    prostu cofnąć wypowiedzenie, które jest "w biegu", czy powinien
    podpisać nową umowę?

  • 5. Data: 2011-03-14 12:12:46
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    "Ale cały w tym ambaras, żeby ...".

    Ale generalnie jeśli następnicy zaczynają rządy głównie od negowania dokonań
    poprzedników, i to przed frontem osób trzecich, to ich los wkrótce może być
    podobny i trudno taką "firmę" traktować powaznie.

    Dużo papieru kosztuje zawarcie nowej umowy?

  • 6. Data: 2011-03-14 12:29:23
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 14 Mar, 13:12, " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> wrote:
    > Du o papieru kosztuje zawarcie nowej umowy?
    Papieru może nie. Ale ja - będąc w poprzednim zarządzie - miałem
    podstawy, i to na papierze, przekazane również owemu konserwatorowi,
    jakie były przyczyny wypowiedzenia mu umowy. Jeśli teraz nowy zarząd
    podpisałby z nim umowę - a obawiam się, że mogło się to odbyć na gębę
    - bez skonfrontowania jego oferty z innymi, to jak dla mnie jest to
    jawne działanie na szkodę wspólnoty

  • 7. Data: 2011-03-14 12:37:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-14 13:29, jQ pisze:

> [...]
    > podpisałby z nim umowę - a obawiam się, że mogło się to odbyć na gębę
    > - bez skonfrontowania jego oferty z innymi, to jak dla mnie jest to

    Z równym powodzeniem nowy zarząd może uznać że odwołanie konserwatora
    było działaniem na szkodę wspólnoty.

    --
    spp

  • 8. Data: 2011-03-14 13:32:47
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 14 Mar, 13:37, spp <s...@o...pl> wrote:
    > Z r wnym powodzeniem nowy zarz d mo e uzna e odwo anie konserwatora
    > by o dzia aniem na szkod wsp lnoty.
    Odbiegliśmy sporo od tematu. Więc wracając do sedna - czy jeśli
    zostało złożone wypowiedzenie umowy, to można je odwołać, czy należy w
    takim przypadku podpisać nową umowę?

  • 9. Data: 2011-03-15 20:14:02
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Zastanów się, dlaczego np. wiele osób "wypowiada" umowy telekomunikacyjne lub
    kart kredytowych.

    -----

    > czy jesli zostalo zlozone wypowiedzenie umowy, to mozna je odwolac, czy
    nalezy w takim przypadku podpisac nowa umowe?