  • Data: 2003-05-16 23:40:09
    Temat: Odp: przeniesienie własności
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ondraszek <s...@W...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ba29e3$2d5$...@s...cyf-kr.edu.pl...
    Może ktoś coś
    > dokładniej na temat Dożywocia, bo nie bardzo to rozumię. No i oczywiście
    > chodzi głównie o minimalizację kosztów

    Przez umowe dozywocia wlasciciel nieruchomosci (!) zobowiazuje sie przeniesc
    jej wlasnosc na nabywce, a w zamian nabywca za przeniesienie wlasnosci
    nieruchmosci zobowiazuje sie zapewnic zbywcy dozywotnie utrzymanie.
    Dozywocie wymaga formy aktu notarialnego, wiec pod tym wzgledem koszty sa
    podobne do darowizny, nie wiem tylko jak wyglada sprawa z podatkiem.