  • Data: 2004-03-19 20:00:48
    Temat: Odp: jeszcze raz o doreczeniach (meczy mnie to strasznie)
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy te dwa orzeczenia nie sa ze soba sprzeczne?

    97.02.12 wyrok NSA U I SA/Łd 163/96 niepublikowane
    w Łodzi

    Okoliczność, iż dorosły domownik nie doręczył w stosownym czasie przyjętego
    pisma do rąk adresata (dopiskek moj: kot podarl pismo a matka bala sie
    powiedziec - przyczyny niezalezne od adresata) , nie ma wpływu na bieg
    terminu do wniesienia odwołania.

    Dz.U.80.9.26: art.43; art.129

    ------------------------------------

    96.04.03 wyrok NSA U SA/Ka 1312/95 niepublikowane
    w Katowicach

    Przewidziane w art. 43 i 44 kpa zastępcze formy doręczenia pism rodzą
    domniemanie prawne, że pismo zostało doręczone adresatowi. Domniemanie to
    może zostać obalone, gdy adresat udowodni, że mimo zastosowania zastępczej
    formy doręczenia pismo nie zostało mu doręczone z przyczyn od niego
    niezależnych. Do takich przyczyn można m.in. zaliczyć nieobecność z powodu
    choroby i spowodowaną tym niemożność odebrania przesyłki złożonej w urzędzie
    pocztowym. Obalenie domniemania o doręczeniu pisma rodzi prawo do
    przywrócenia stronie terminu do dokonania określonej czynności prawnej.

    Dz.U.80.9.26: art.43; art.44; art.58

    pozdrawiam
    mdr