    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Nadgorliwosc sadu w sprawie zakonczenia alimentow
    Date: Mon, 2 Sep 2002 22:42:17 +0200

    Użytkownik Jerzy Radzimowski <j...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:al0c1o$fv7$...@a...dialog.net.pl...

    ok. spokojnie wyjasnimy to za chwileczke więc:
    prosże cię po znaku zapytania potwierdz mi tylko ...wtedy będzie wszystko
    jasne...

    > Napisalem do sadu,

    wniosłes do sądu o uchylenie obowiązku alimentacyjnego 6m-cy wstecz tak?

    sad mi przyslal wezwanie na 300 zl </cite> o uiszczenie
    > wpisu pozwu w kwocie...

    sąd wezwał od w/w pozwu o wpis tak? a ty nie składałeś przy składaniu pozwu
    zasw. o dochadach badz pitu za zeszły rok ....?

    </cite>. Kase przeslałem ! Teraz zas, po polroku,
    > kaze znowu starac sie o jakies zaswiadzczenie o posiadanym majatku i
    > zaswiadczenie o dochodach.

    nie składałes dokumentu o swoich dochodach? domniemywam,że ktoś zaniedbał
    tego obowiązku by cię o takowe wezwać...jesli jest tak jak ja wyżej pisze i
    wpis był ustalony z biegu...w takim układzie czyli niewłaściwie...stąd
    wezwanie o usunięcie tego braku bo może wynikać ,że wpis jest zbyt wysoki
    lub zaniżony...

    A ja sie zastanawiam o jaka cholere i co tu sad
    > kombinuje.

    w tym wypadku prawdopodobnie sąd nic nie kombinuje chyba coś spieprzył...i
    tyle...ale to twoj interes w tym by o tym sie dowiedzieć...trudno jest
    stwierdzić z daleka co w trawie piszczy gdy sie nie ma akt przed sobą ty
    masz możliwości je przegladac w sądzie...

    Moja logika chyba nie pasuje do sadowej

    może nie do konca sądowej :-)
    - bo skoro obie strony
    > uprzedniej sprawy - ta pozywajaca i ta pozwana teraz w odwrotnej
    kolejnosci
    > wnosza o anulowanie tamtego wyroku to co do tego ma moj aktualny majatek i
    > dochody

    Ma do wpisu :-) bo ty nie jestes zwolniony od kosztów sądowych niby dlaczego
    ktoś ma robić robotę za darmo...płacisz zwolnione ustawowo od kosztów są
    osoby uprawnione do alimentacji ...

    . Sad sie zbiera o ile w ogole musi, zasadza/decyduje o co wnosza
    > obie strony ( zgodnie ) ewentualnie kasuja za swoj cenny czas na to
    > przeznaczony, przelany atrament etc.. Maja chyba na to jakis cennik ???

    w tych sprawach wpis jest wyliczany na bazie dochodu ...to nie jest wpis
    stały ...

    > A ja nawet nie mam zielonego pojecia kto ma wystawic zaswiadczenie o moim
    > majatku ?

    :-) gdzieś wykazujesz swoje dochody ...tak też należy uczynić wzgledem
    sądu...
    są takie dokumenty jak pity czy sie myle :-)

    No bo niby kto
    > wie co mam poza mna ? Albo mi tu cosik nie tak pachnie a mam wiele
    przykrego
    > doswiadczenia z tym wlasnie sadem...

    eh nic już na to nie powiem :-)

    Stad moje pytanie i obawy ! To w ogole
    > taka praktyka sadowa czy indywidulany przypadek. Jak inni alimenciarze
    > konczyli swoj obowiazek ze wgledu na usamodzielnienie sie dzieciecia ?
    Mozna
    > to w ogole zakonczyc ???

    oczywiście sąd musi taką sprawe zbadać i gdy będą ku temu przesłanki to
    uchyli obowiązek alimentacyjny ...
    ty natomiast po uprawomocnieniu się orzeczenia ...zwrócisz sie do sądu o
    tyt. wyk. uchylajacy obowiazek
    i tym samym bedziesz miał czarono na białym ,że prawo sie od ciebie
    odczepiło...

    Sandra