  • 81. Data: 2023-06-26 09:59:30
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Mniej więcej dokładnie tak. Z tym, że w między czasie zmieniły się dane
    > karty, więc tej obciążyć się nie dało.

    Oczywiście, że się dało. I to bez jakichś hakerskich (jak sugerowałeś)
    kombinacji z jakimiś magicznymi kontami technicznymi.
    Bo tak karty właśnie działają.
    Jak kończy ci się ważność karty i bank przysyła ci nową, to jakoś nie
    trzeba podawać nowej karty w różnych netfliksach, hbo, czy innych
    subskrypcjach. I nie ma w tym nic dziwnego ani nadprzyrodzonego.

    > Natomiast rachunek rozliczeniowy

    Ooo właśnie, jakieś magiczne konta rozliczeniowe...

    > został ten sam. Stąd mój wniosek, że obciążenie realizowane jest w
    > rachunku. Masz inny pomysł?

    Ja mam.
    Podałem ci w odpowiedzi do sąsiedniego posta.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 82. Data: 2023-06-26 13:08:04
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 07:07, cef pisze:

    > Nie mam pomysłu, ale jestem pewny, że raczej rachunek nie ma z tym
    > nic wspólnego. Dałem równolegle na pl.biznes.banki może ktoś tam
    > napisze jaki jest mechanizm. Wg mnie pewnie w danych, które podałeś
    > do umowy, której nie doczytałeś - bo jakieś abonamenty zawsze są
    > małymi literkami i z gwiadkami, mogły być wystarczające. A sprzedawca
    > pewnie podaje imię nazwisko, kod transakcji i sumę i numery mu nawet
    > nie są potrzebne.

    Przede wszystkim spawa jest sprzed wielu lat. Trzeba by poszukać w
    USENET, kiedy to było dyskutowane - tu albo na banki. Śmiem twierdzić,
    ze to może być kilkanaście lat. Wyrobiła we nie nawyk, by jednak nie
    podawać nigdzie numeru karty bez istotnego powodu. A bywają takie
    miejsca, gdzie da się pokombinować. Przykładowo xBox, gdzie jak go
    instalujesz, to - przynajmniej dawniej - konieczne było podanie numeru
    karty, choć był komunikat, że nie obciążają. Tylko potem zdarzają się
    osoby, które przychodzą ze zgłoszeniem, że coś im kilka złotych pobrało
    z rachunku i się okazuje, ze to xBox. Działa to tak, ze w niektórych
    grach możesz coś kupić za normalną walutę. Dzieci nie ogarniają, skąd
    tam pieniądze. O sytuacji, ze ktoś sprzedaje terminal nie resetując go
    nie wspominam. I trzeba się nieźle okombinować, by bez podania numeru
    karty to uruchomić - ale da się.

    O grupie "banki" zapomniałem, ale mam nieodparte wrażenie, że już ten
    temat dyskutowaliśmy w USENET właśnie w trakcie całej "zadymy". To było
    kilka lat temu. Teraz niewielu konstruktywnych użytkowników tu zostało i
    temat wywołano na nowo. Jak ktoś nie ma nic konstruktywnego do napsiania
    w temacie, to zawsze można się przy....lić do jakiegoś bocznego wątku.

    Może i numer rachunku tu nie ma nic wspólnego. Po prostu to jedyna
    informacja wiążąca te dwie (zastrzeżoną i nową) karty płatnicze. Nie
    wiem po co zresztą ta cała rozkminka. To zdarzenie sprzed wielu lat.
    Przywołane przeze mnie jedynie w celu ostrzeżenia przed zagrożeniem. To,
    że kilku oszołomów chcąc podnieść swój prestiż, a nie mając innych
    argumentów co chwilę wyskakuje z takimi starociami i p...li bez sensu,
    to niestety w USENET stało się niemal regułą. Kiedyś wkładałem ich do kf
    i miałem z głowy problem. Ale po zmianie komputera, jak zaciągnąłem bez
    filtra grupę okazało się, że ci idioci udzielali jakiś utopijnych porad,
    których nikt ne komentował, bo wszyscy "mądrzy" mieli ich w kf. Jak ktoś
    przychodził po poradę i nie był stałym subskrybentem grupy, to czasem
    trudno od początku wyłowić idiotów.

    Przemyślałem, że wkładanie takich osób do kf jest złym pomysłem i teraz
    mam ich pooznaczanych kolorem. Staram się nie wdawać z nimi w zbędne
    dyskusje, chyba że akurat mi się nudzi, albo uznam, że w danym
    konkretnym wypadku konieczne jest skomentowanie - i generalnie tyle.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 83. Data: 2023-06-26 14:03:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 09:59, Kviat pisze:

> [...]
    > trzeba podawać nowej karty w różnych netfliksach, hbo, czy innych
    > subskrypcjach. I nie ma w tym nic dziwnego ani nadprzyrodzonego.

    Umknął Ci szczegół, że nowa karta w tym wypadku miała inny numer.

  • 84. Data: 2023-06-26 14:08:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 09:59, Kviat pisze:
    > Podałem ci w odpowiedzi do sąsiedniego posta.

    W sąsiednim poście opisałeś się okrutnie, ale nie napisałeś słowa na
    temat opisywanego tu zagadnienia. Nawet nie chce mi się tam odnosić do
    każdej bzdury powielonej kolejny raz. Skoncentruj się na problemie
    obciążenia zastrzeżonej przez bank karty, a nie stanie emocjonalnym
    udzielających porad pracowników banku. Zaręczam Ci, ze są bardziej od
    Ciebie zrównoważeni i nie tarzają się ze śmiechu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2023-06-26 14:13:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jun 2023 07:07:16 +0200, cef wrote:

    > Nie mam pomysłu, ale jestem pewny, że raczej rachunek nie ma z tym nic
    > wspólnego.

    Szczególnie, ze Robert sam przyznaje, ze sprzedawca raczej nie mógł go
    znac.

    Przychodzą mi na myśł dwa proste rozwiązania:
    a) bank karte zastrzegł, ale danych nie skasował. I gdzies tam dalej
    tkwiło połączenie z rachunkiem.
    Przyszło kolejne obciążenie na nr karty, system zastrzeżenia nie
    sprawdzał, tylko odszukal powiązany rachunek i obciążył.

    b) jakos nietypowo obciążyli ... ale jak - powołaliby sie na numer
    poprzedniej transakcji?

    Chyba jednak a), szczególnie, ze wiemy, ze po zastrzezeniu karty
    obciązenia jednak ciągle potrafią być realizowane ...

    > Wg mnie pewnie w danych, które podałeś do umowy, której nie doczytałeś -
    > bo jakieś
    > abonamenty zawsze są małymi literkami i z gwiadkami, mogły być
    > wystarczające.

    IMO - tego nikt w bankach nie bedzie analizował.

    Przyszło obciązenie jak zwykle, i zostało rozliczone.

    > A sprzedawca pewnie podaje imię nazwisko, kod transakcji i sumę i numery
    > mu nawet nie są potrzebne.

    IMO - nr karty jest mu potrzebny.
    I chyba niewiele wiecej.
    Zdaje sie, ze pozostałe dane, to są na etapie autoryzacji.
    I to głownie dla bezpieczenstwa sprzedawcy.
    Kolejne płatnośći moze już obciązać bez autoryzacji.

    Mogło sie zmienic kilka lat temu, jak zaczeli masowo włączac dodatkowe
    zabezpieczenia.

    Ma ktos jakiś dłuzszy abonament? Przestał sie płacic po wydaniu nowej
    karty, z nową datą ważności, ale z tym samym numerem ?

    E-toll PL Bilet przestał, ale to nie abonament, to moze inaczej
    obciązają.

    J.

  • 86. Data: 2023-06-26 15:26:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Umknął Ci szczegół, że nowa karta w tym wypadku miała inny numer.

    Nie. Nie umknął.
    Napisałeś, że dopiero po złożeniu reklamacji w banku, bank zasugerował
    ci zastrzeżenie karty.
    Znowu nie napisałeś tego co napisałeś?

    Twierdzisz, że obciążali cię już po zastrzeżeniu?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 87. Data: 2023-06-26 16:00:49
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W sąsiednim poście opisałeś się okrutnie, ale nie napisałeś słowa na
    > temat opisywanego tu zagadnienia.

    Napisałem. Ale udajesz, że nie rozumiesz, bo nie pasuje do twojej bajeczki.
    Albo faktycznie nie rozumiesz.
    Opisałeś się okrutnie o jakiejś magii z kontami technicznymi i innymi
    bzdurami, ale ani jednego sensownego słowa na temat przedstawionego
    przez ciebie przypadku.

    > Nawet nie chce mi się tam odnosić do
    > każdej bzdury powielonej kolejny raz. Skoncentruj się na problemie
    > obciążenia zastrzeżonej przez bank karty,

    I którego fragmentu znowu nie zrozumiałeś?

    https://poradnikpracownika.pl/-utrata-karty-platnicz
    ej-co-nalezy-zrobic

    "przed zastrzeżeniem karty posiadacz karty będzie odpowiadał za
    nieautoryzowane transakcje do równowartości 50 euro (bank będzie musiał
    zwrócić utracone środki powyżej tej kwoty);
    po zastrzeżeniu karty za nieautoryzowane transakcje pełną
    ~~~~
    odpowiedzialność ponosi bank."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Poniżej zamieszczam link (z cytatami, żebyś nie musiał klikać) z
    wyjaśnieniem tej twojej bajeczki.
    (To ty jesteś tym opisywanym w poniższym artykule klientem? Bo mam
    wrażenie graniczące z pewnością, że gdzieś coś słyszałeś, gdzieś coś ci
    "dzwoniło" i przedstawiłeś to jako swoją historię, kompletnie nie
    rozumiejąc tego co przedstawiasz jako prawdy objawione z jakimiś
    hakerskimi sztuczkami jakiegoś złego usługodawcy na masową skalę, wobec
    którego przetoczył się walec jakiegoś międzynarodowego śledztwa.)

    Więc nie opowiadaj bajek, że bank obciążał ci zastrzeżoną kartę.

    https://bank.pl/jak-skutecznie-zrezygnowac-z-subskry
    pcji-na-karcie-kredytowej/

    "Jeden z klientów banku od kilku lat miał wykupioną usługę, za którą
    płatność była pobierana systematycznie z konta jego karty kredytowej.
    Gdy straciła ona ważność, wystąpił o nową.

    Ponieważ zamierzał zrezygnować z usługi (była to subskrypcja programu
    antywirusowego) liczył na to, że utrata ważności karty spowoduje brak
    pobrania kolejnej opłaty i wygaśniecie subskrypcji. Nowa karta ma
    przecież inną datę ważności i kod bezpieczeństwa (CVV2/CVC2).
    Dlatego też nic więcej w tej sprawie dalej już nie robił.
    ~~~~~

    W tym przekonaniu utwierdziły go również listy od firmy, w której
    informowano go, że ważność jego karty wygasła i powinien podać nowe dane
    do zrealizowania płatności i jeśli tego nie zrobi, utraci subskrypcję.
    Jednak po kolejnym miesiącu, taką opłatę pobrano.

    W odpowiedzi na reklamację
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    bank przypomniał, że co do zasady, w przypadku płatności cyklicznych,
    wszystkie transakcje poza pierwszą, która inicjuje cykl, nie są
    wywoływane przez płacącego, ale bezpośrednio przez aplikację sklepu.
    Takie transakcje nie wymagają dodatkowego uwierzytelnienia poprzez 3-D
    Secure lub podanie kodu bezpieczeństwa (CVV2/CVC2).

    Posiadacz karty chcąc uniknąć realizacji kolejnej transakcji w cyklu --
    czy to w trakcie okresu ważności karty, czy po jej wznowieniu z tym
    samym numerem -- powinien skontaktować się ze sprzedawcą i poinformować
    go, że rezygnuje z zakupu usługi, na którą zawarł umowę z cyklicznymi
    płatnościami kartą.

    Jeżeli klient nie ma możliwości podjęcia takiego kontaktu,
    ~~~~~~
    powinien kartę unieważnić, uniemożliwiając realizację kolejnych
    ~~~~~~~~~~~~
    płatności.
    ~~~~~~~~~~
    (...)
    Warunkiem rozpoczęcia międzybankowego procesu reklamacyjnego
    jest zastrzeżenie karty
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    oraz zgłoszenie do banku reklamacji transakcji jako nieautoryzowanej."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 88. Data: 2023-06-26 16:09:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 15:26, Kviat pisze:

    > Nie. Nie umknął.
    > Napisałeś, że dopiero po złożeniu reklamacji w banku, bank zasugerował
    > ci zastrzeżenie karty.
    > Znowu nie napisałeś tego co napisałeś?

    Tak. Tych obciążeń było wiele. To były drobne kwoty, zatem nie
    wytaczałem od razu ciężkiej artylerii.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 89. Data: 2023-06-26 16:09:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > ci zastrzeżenie karty.
    > Znowu nie napisałeś tego co napisałeś?
    >
    > Twierdzisz, że obciążali cię już po zastrzeżeniu?

    W sensie, że obciążali starą, zastrzeżoną kartę, ze starym numerem?
    Bo na pewno ten usługodawca nie obciążał karty z nowym numerem, bo skąd
    by go wziął.

    I jeszcze raz przypomnę: za wszelkie obciążenia zastrzeżonej karty
    odpowiada bank.
    Więc jaki miałeś problem z odzyskaniem kasy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 90. Data: 2023-06-26 16:25:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tak. Tych obciążeń było wiele. To były drobne kwoty, zatem nie
    > wytaczałem od razu ciężkiej artylerii.

    Srutututu.
    Napisałeś, że bank obciążał ci zastrzeżoną kartę.
    Zastrzeżenie karty jest nieodwracalne. W kontekście kart można
    powiedzieć, że zastrzeżenie, to jest najcięższa artyleria.
    Po zastrzeżeniu karty nie obchodzi cię, kto wysłał zlecenie obciążenia
    kraty, czy Rajesh z Indii, czy Inuita z Grenlandii.
    Jeżeli bank zrobił ci obciążenie konta z płatności z zastrzeżonej karty,
    to ma ci kasę zwrócić i tyle.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr