eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiepłatny pierwszy dzien zwolnienia lekarskiego, aby na pewno tylko jeden? › Niepłatny pierwszy dzien zwolnienia lekarskiego, aby na pewno tylko jeden?
    From: Marcin Cenkier <l...@m...sig>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niepłatny pierwszy dzien zwolnienia lekarskiego, aby na pewno tylko jeden?
    Date: Mon, 13 Jan 2003 14:18:07 +0100

    Witam,

    Byłem w zeszłym tygodniu chory - najpierw zwolnienie na 5 dni, ale sie
    nie wykurowalem i dostalem zwolnienie na nastepne 3 dni. Zostala
    zachowana ciaglosc okresu niezdolnosci do pracy (od piątku do wtorku i
    od sropy do piątku).
    Przychodzę do pracy i co się dowiaduję? Że informacja w PIP i ZUS
    twierdzi, że nie mam prawa do wynagrodzenia, za 2 dni!!! I nie ma tu
    znaczenia, że jest ciągłość zwolnień i że na obu jest ten sam kod
    choroby, ponieważ są to DWA ODDZIELNE ZWOLNIENIA.

    Czytałem dziś artykuł
    (http://www.glos.com/index.php?&art=02-05&enc=win&dz
    =wlkp), w którym są
    podane trzy interpretacje zmienionego art. 92 par. 1(1):

    1) po następujących po sobie krótkoterminowych zwolnieniach tylko
    pierwszy dzień absencji jest niepłatny.

    2) niepłatny jest zawsze pierwszy dzień każdego zwolnienia do 6 dni,
    nawet jeżeli następują one zaraz po sobie.

    3) Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w piśmie wydanym
    przez siebie w październiku, interpretuje przepis jeszcze inaczej,
    wyjaśniając, że dwa następujące po sobie zwolnienia lekarskie
    przekraczające w sumie 6 dni, wystarczą, aby otrzymać ekwiwalent za
    każdy dzień absencji.

    Dzwoniłem do PIP i dwóch oddziałów ZUS - PIP i jeden ZUS obstają przy
    interpretacji (2), natomiast drugi ZUS przy interpretacji (3).

    I mam pytanie: po pierwsze, czy ktoś słyszał o tym pismie MGPiPS? I
    gdzie je można znaleść?
    Po drugie - paranoja, nie sądzicie?

    --
    Greetings, -- mailto marcinc at poczta fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."