  • 21. Data: 2005-05-07 00:09:12
    Temat: Re: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 06.05.2005 Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> napisał/a:
    > Jesli cie nie obchodzi, to po co smarujesz na grupe.

    Nie zrozumiales mnie - co mnie obchodza ich ustalenie z firma obslugujaca
    platnosci?

    > Plastik nie jest prawnym srodkiem platniczym i sklep nie ma w ogole
    > obowiazku przyjmowac platnosci w tej formie.

    Prawnie przyjetym srodkiem platniczym w naszym kraju sa Polskie Nowe Zlote
    - ktore to posiadam na koncie i mam do nich dostep przy uzyciu wlasnie
    karty platniczej.

    > A limit moze sobie wyznaczyc dowolny, bo to nie jest Twoja sprawa, tylko
    > sklepu i firmy obslugujacej platnosci.

    Jak nie moja sprawa? Oczywiscie ze moja - przez w/w limit nie moge zjesc
    obiadu! ;-) (Nie, nie jestem trollem, po prostu to co dzisiaj spotkalo
    mnie w duzym sklepie bylo dosc niemile.)

    > Nie uwazam tego za dobra praktyke, ale moze w tym przypadku uznali, ze sie
    > im oplaca.

    No pewnie ze sie im oplaca.
    Jakkolwiek uwazam, ze takie postepowanie powinno byc zabronione.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 22. Data: 2005-05-07 00:12:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:

    > Jak nie moja sprawa? Oczywiscie ze moja - przez w/w limit nie moge zjesc
    > obiadu! ;-) (Nie, nie jestem trollem, po prostu to co dzisiaj spotkalo
    > mnie w duzym sklepie bylo dosc niemile.)

    Trzeba było coś napocząć. "Przyjmujecie kartę, czy mam - hehe - zwrócić
    to, co zjadłem?" ;->

  • 23. Data: 2005-05-07 00:34:42
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 07.05.2005 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Trzeba było coś napocząć. "Przyjmujecie kartę, czy mam - hehe - zwrócić
    > to, co zjadłem?" ;->

    Heh ;-) To by bylo jakies rozwiazanie - nie przecze - ale nie sadze by
    znalezli szybko kogos, kto potrafi przeprogramowac POS tak by obsluzyl
    transakcje za nizsza niz wprogramowana kwota ;-)

  • 24. Data: 2005-05-07 00:59:17
    Od: "Chessio" <C...@g...TO.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:d5h0ms$jt4$1@opal.futuro.pl...

    > Ale jest legalne.

    Jasne. I jawnie dyskryminuje placacego karta. Umowa miedzy firmami
    rozliczajacymi transakcje przewiduje takie sytuacje i zdecydowanie ich
    zabrania.

    Rozsadnie robia wg. mnie Ci ktorzy po prostu nie maja obslugi kart
    jesli im sie to nie oplaca.
    W przypadku uslug gdzie marza jest wysoka jest OK, natomiast sklepy
    komputerowe ktore maja 3-5% (strzelam) i musza zaplacic 2,5% za
    obsluge karty staraja sie zniechecic do placenia karta.

    --
    Pozdrawiam,
    Chessio

  • 25. Data: 2005-05-07 01:03:13
    Od: "Chessio" <C...@g...TO.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

    > Nie ma nic takiego, miałem kiedyś POSa eService, i było 2.5% beż
    > żadnego
    > minimum. A sprzedawcom chodzi o koszt połączenia telefonicznego,
    > który
    > jest stały.

    Tez racja. Naturalnie staly jak staly - w przypadku Polcardu jest to
    chyba warszawski numer telefonu dla calego kraju.
    Autoryzacja raz trwa dluzej , raz krocej - jeszcze moze byc "korek" na
    linii Polcard - bank - to juz OT.

    --
    Pozdrawiam,
    Chessio

  • 26. Data: 2005-05-07 01:39:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Chessio wrote:

    > Jasne. I jawnie dyskryminuje placacego karta. Umowa miedzy firmami
    > rozliczajacymi transakcje przewiduje takie sytuacje i zdecydowanie ich
    > zabrania.

    Mówiesz, że sprzedawcy nie wolno wziąć mniej pieniędzy, niż wynosi
    oficjalna cena?

    > Rozsadnie robia wg. mnie Ci ktorzy po prostu nie maja obslugi kart jesli
    > im sie to nie oplaca.

    Brak obsługi karty też może się im nie opłacać.

    Patrz: duże sklepy spożywcze lub wielobranżowe.

  • 27. Data: 2005-05-07 02:52:48
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 07.05.2005 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:
    > Brak obsługi karty też może się im nie opłacać.
    > Patrz: duże sklepy spożywcze lub wielobranżowe.

    W tym momencie wystarczy wyposazyc sklep w lacze dzierzawione dla
    terminali POS - i problem minimalnej transakcji jest z glowy :-)

  • 28. Data: 2005-05-07 04:39:02
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl> wrote:

    > W tym momencie wystarczy wyposazyc sklep w lacze dzierzawione dla
    > terminali POS - i problem minimalnej transakcji jest z glowy :-)

    Albo przez GPRS.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 29. Data: 2005-05-07 04:39:02
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Złamanie warunków publicznej oferty. Klienta nie interesują koszta
    > sprzedawcy. Sprzedawca wystawia towar za taką cenę - i za taką (lub
    > oczywiście niższą - jeśli chce) musi sprzedać. Nie może obciążać
    > klienta żadnymi dodatkowymi opłatami.

    Podam przykład że nie masz racji:

    Wizzair, Ryanair itp. doliczają opłatę za płatność kartą.

    Nie widzę w tym nic złego. Jak dla mnie mogą doliczać opłatę inna dl
    VISA, inną dla Maestro, i jeszcze za przyjęcie 1 sztuki banknotu i 1
    monety. Przecież możesz sobie wszystko pododawać i wiesz ile kosztuje. A
    że to utrudnienie - no cóż, zawsze możesz zmienić sklep.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 30. Data: 2005-05-07 06:30:11
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie jestem sprzedawcą.

    To widać

    >A jeśli ty nie potrafisz skalkulować cen tak,
    > żeby tobie się opłacało, a klient nie był zaskakiwany jakimiś szykanami
    > - też nie powinieneś być.

    Klient nie jest *niczym* zaskakiwany. Otrzymuje precyzyjną informacją co mu
    w danej firmie wolno a czego nie.

    > Ty chyba nie rozumiesz, o co chodzi.

    Ja rozumiem. Ty nie, ale jak sam powiedziałeś nie jesteś sprzedawcą

    > Pewne regulacje odgórne obowiązują.

    Jakie? Poproszę *konkretnie* i *ze szczegółami* tych regulacji :)

    >Bo owszem - wolny rynek, ale nie
    > dziki zachód.

    Dokładnie a klienci by chcieli żądzić sprzedawcą jak na Dzikim Zachodzie :>

    > Nie mój problem. Powinni zachomikować 'żużel' z poprzedniego dnia albo
    > rozmienić w banku.

    Typowo polskie podejście do tematu.

    "Co mnie to obchodzi, nie mój problem"

    Nie chciałbym obsługiwać klientów Twojego pokroju. Wolałbym ich skierować
    do konkurencji ;)

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098