  • 1. Data: 2003-10-04 20:03:13
    Temat: Mieszkanie dziadków
    Od: "joanna" <j...@p...onet.pl>

    Dziadkowie zameldowali mnie i mego męża w mieszkaniu,które wykupili na
    własność. Ono nie jest opisane na nas, czy w razie śmierci dziadków fakt,że
    jesteśmy tam zameldowani wystarczy,aby stało się ono naszym mieszkaniem?
    Proszę o odpowiedź, bo nie wiem,czy nie powinniśmy takich spraw załatwić
    teraz żeby potem nie było nieprzyjemności.
    Joanna

  • 2. Data: 2003-10-04 20:14:08
    Temat: Re: Mieszkanie dziadków
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "joanna" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Proszę o odpowiedź, bo nie wiem,czy nie powinniśmy takich spraw załatwić
    > teraz żeby potem nie było nieprzyjemności.
    Nie
    Zameldowanie nie ma nic wspólnego z własnością.
    W przypadku ich śmierci dziedziczą ich dzieci. Wam się z definicji nie
    należy nic.
    Najprostszym rozwiązaniem jest przepisanie tego mieszkania na was.
    Jeśli dziadkowie nie chcą tego zrobić teraz to niech u notariusza sporządzą
    testament i w nim przekażą wam mieszkanie.
    Pamiętajcie jeszcze o tym, że ich dzieci będą miały prawo domagać się od was
    zachowku, czyli 50% tego co by normalnie dostały. (to tak ogólnie, bez
    szczegółów)

  • 3. Data: 2003-10-04 20:17:59
    Od: "joanna" <j...@p...onet.pl>

    Dziękuję poilkj za informacje,już wiem na czym stoję.

  • 4. Data: 2003-10-05 18:29:39
    Od: "otucha" <o...@o...pl>

> [...]
    was
    > zachowku, czyli 50% tego co by normalnie dostały. (to tak ogólnie, bez

    pozwolę dołączyć się do tego zagadnienia z takim pytaniem. Czy jest jakieś
    ograniczenie czasowe domagania się dziecka tych dziadków po przepisaniu tego
    mieszkania i ich śmierci?? Inaczej pisząc.... czy dziecko ich będzie mogło
    domagać się mieszkania w nieskończoność??

    z góry dziękuję za odpowiedź

    Kasia