  • 101. Data: 2013-02-08 10:15:23
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Zresztą zagadnienie jest bardzo złożone. Przykładowo w Chorwacji masz taki
    > przepis, ze wykroczeniem jest nieposiadanie paragonu przez nabywcę przy
    > odejściu od okienka. Wprowadzili ten przepis w 2011 roku latem - były wielkie
    > plakaty na sklepach itd :-). Podobno też tak mają Włosi,

    Właśnie o Włoszech mi wiadomo - jak wprowadzali, to informacje były
    również w polskiej prasie.

    > Tak więc unormowanie Polskie jakoś szczególnie złe nie jest :-)

    Znaczy złe jest, że kontrole usiłują o zachowanie klienta czepiać
    się sprzedawcy, w czym logiki nie ma.
    We Włoszech jest prosto - za niewzięcie paragonu karany jest
    klient i już.
    To, że jest możliwe iż sprzedawca nieco naciąga obraz zdarzenia :>
    oczywiście też jest niewykluczone.

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2013-02-08 10:22:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2013, RadoslawF wrote:

    > Nieprawda.

    Gwoli ścisłości, trzeba ustalić gdzie leży nieprawda.
    Oczywiście, że "witek" ma 100% racji w tym że udostępniłeś.
    Ale IMO teza, że jest to tożsame z faktem iż POWIERZYŁEŚ
    jest błędna i to mocno.

    > A jedyny ewentualny wyjątek to sytuacja kiedy "małolat" jest
    > moim synem lub jestem jego prawnym opiekunem, więc beknę jako
    > osoba odpowiedzialna za czyny nieletniego. Ale nie za
    > niezabezpieczenie lub udostępnienie.

    I tu jest drugi punkt, w którym nie mogę się z Tobą zgodzić.
    Różnica w przepisach (użyte słowa) już była - za to, że ktoś
    kto nie ma uprawnień dorwał się do pojazdu mechanicznego
    z powodu braku zabezpieczeń właściciel pojazdu *może* być
    ukarany!
    Sprawdź sąsiednie posty - "udostępnienie" w zupełności
    wystarczy, nie ma potrzeby "powierzania".

    Żeby jasność była, wcale nie uprawnia to do karania za
    czyny spowodowane przez tego nieuprawnionego ani za
    "niewskazanie", skoro "powierzenia" nie było.

    pzdr, Gotfryd

  • 103. Data: 2013-02-08 10:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2013, Marcin N wrote:

> [...]
    ontent&view=article&id=194&Itemid=165

    > Bardzo fajnie. 50 gr za kilometr. Czy to taka fanaberia tego sądu, czy jakieś
    > zarządzenie odgórne dotyczące też innych instytucji?

    Mniej więcej w okolicach rozporządzenia o przejazdach służbowych:
    http://www.wskazniki.pl/?doc_id=14111&iid=5794

    Zwróć uwagę, że koszt samochodu to nie jest WYŁĄCZNIE koszt paliwa.

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2013-02-08 11:15:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 10:22, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Gwoli ścisłości, trzeba ustalić gdzie leży nieprawda.
    > Oczywiście, że "witek" ma 100% racji w tym że udostępniłeś.
    > Ale IMO teza, że jest to tożsame z faktem iż POWIERZYŁEŚ
    > jest błędna i to mocno.

    W znanym mi przypadku sąd uznał że pojazd nie został
    udostępniony a nastąpił "zabór mienia" czy jakoś tak.
    Widzisz tu paragraf na właściciela ?

> [...]
    > ukarany!
    > Sprawdź sąsiednie posty - "udostępnienie" w zupełności
    > wystarczy, nie ma potrzeby "powierzania".

    Ale zabezpieczenia były, samochód zamknięty, była autoalarm.
    Dzieciak był sprytniejszy i podwędził zapasowe kluczyki.

    > Żeby jasność była, wcale nie uprawnia to do karania za
    > czyny spowodowane przez tego nieuprawnionego ani za
    > "niewskazanie", skoro "powierzenia" nie było.

    Udostępnienia też nie było. Ale kombinuj dalej.

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2013-02-08 12:43:47
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:
    > podwędził zapasowe kluczyki.

    o jakich faktach jeszcze zapomniales napisac bo nie pasowaly do tezy?

  • 106. Data: 2013-02-08 13:04:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Mniej więcej w okolicach rozporządzenia o przejazdach służbowych:
    > http://www.wskazniki.pl/?doc_id=14111&iid=5794
    >
    > Zwróć uwagę, że koszt samochodu to nie jest WYŁĄCZNIE koszt paliwa.

    Oczywiście, że to rozumiem. Ale jeśli SM, albo ITD wezwie mnie do siebie
    (choćby 200km w jedną stronę), to przynajmniej mogę próbować obciążyć
    ich kosztem przejazdu w kwocie 200 zł.

    Fajnie byłoby jednak powołać się przy tym na jakiś przepis ogólny, a nie
    na sąd w Oleśnicy.

    --
    MN

  • 107. Data: 2013-02-08 13:54:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 12:43, Użytkownik witek napisał:

    > o jakich faktach jeszcze zapomniales napisac bo nie pasowaly do tezy?

    "Znajomy całkiem niedawno to przerabiał w praktyce.
    Dzieciak nie był jego więc nie "beknął", ale oczywiście"

    Można było się zapytać o szczegóły, ale jak widać można
    było nie pytać tylko mieć pretensję że od razu nie napisałem.
    Sprawa była poważna bo dzieciak wjechał w bok innego samochodu
    co wysłało kierującą tym samochodem do szpitala. Jeszcze jakieś
    pytania z powodu nie pasowania rzeczywistości do twojej tezy ?

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2013-02-08 13:58:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 13:04, Użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > ich kosztem przejazdu w kwocie 200 zł.
    >
    > Fajnie byłoby jednak powołać się przy tym na jakiś przepis ogólny, a nie

    Będzie naprawdę ciężko bo jak pokazuje dotychczasowa praktyka
    ITD łamiąc prawo twierdzi że nie interesuje idea a dokładne
    zapisy które nie zobowiązują ITD np. do stawiania znaków
    ostrzegawczych o stawianym fotoradarze. Nie liczył bym więc
    na przepis nakazujący ITD płacić za dojazd świadków czy innych
    wezwanych.

    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2013-02-08 14:36:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-08 13:58, RadoslawF pisze:

> [...]
    > ostrzegawczych o stawianym fotoradarze. Nie liczył bym więc
    > na przepis nakazujący ITD płacić za dojazd świadków czy innych

    A mają w ogóle prawo wzywać? Może też nie ma takiego zapisu?

    --
    MN

  • 110. Data: 2013-02-08 15:29:32
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > co wysłało kierującą tym samochodem do szpitala. Jeszcze jakieś
    > pytania z powodu nie pasowania rzeczywistości do twojej tezy ?

    Ja tez ci moge dac przyklad, tylko przemilcze ze mi kluczyki skradziono
    z mieszkania i na dodatek nie do mojego samochodu. I postawię wniosek,
    ze za dopuszczenie nie odpowiadam.