    From: "gowin" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat 150zł,komornik 190zł prowizja.
    Date: Thu, 19 May 2005 13:55:16 +0200

    Witam!
    Przedstawię krótko przebieg sprawy:
    Fotoradar-policja powyżej 30dni-sprawa w sądzie grodzkim(zaocznie)-nakaz
    płatniczy 150zł-termin zapłaty styczeń2005-zapomniałem wpłacić(moja
    wina)-list od komornika kwota 150+190opłata egzekucyjna+2zł wysłanie
    listu-wpłata natychmiastowa w Sądzie 150zł.
    I teraz Pytanie, co zrobić z opłatą dla komornika. Wiem! źle się stało że
    nie wpłaciłem w terminie(jestem tylko człowiekiem) zapomniałem. Nauczka mi
    się bezwzględnie należy. Ale czy ta opłata egzekucyjna nie jest zbyt
    wygórowana! Przecież pani komornik przysłała tylko list wzywający do zapłaty
    i pieniądze wpłaciłem w sądzie natychmiast. Myślę że skoro wszyscy musimy
    jakoś żyć w tym kraju, to chociaż zachowajmy rozsądek.
    -Podpowiedzcie proszę jak są ustalane prowizje dla komorników (procentowo od
    kwoty, czy zupełnie dowolnie?). Jakoś 20-30% to się zgodzę, ale 130% za
    przysłanie liściku to już chyba lekka przesada!
    Umówiłem się za kilka dni z panią komornik na rozmowę w sprawie wyjaśnienia
    wysokości opłaty.
    Proszę o podpowiedź, jakich mam użyć argumentów, ażeby zmniejszyć tą opłatę.
    Pozdrowienia!