  • 1. Data: 2009-06-17 15:03:17
    Temat: Kto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Witam

    Sprawa wygląda następującą na drodze prawdopodobnie nie publicznej przed
    jednym z bloków należącym do Spółdzielni Mieszkaniowej, zostały
    wymalowane dwa znaki P 20 oznaczające kopertę i ustawiony został znak D
    18a z umieszczoną pod nim tabliczką T 29 oznakowanie to wyraźnie
    wskazuje, że koperty przeznaczone są do parkowania na nich pojazdów osób
    niepełnosprawnych. Moje pytanie jest następujące, czy SM musi uzyskać
    zgodę jakiejś instytucji na umieszczenie takich znaków, jeśli nie to czy
    bez wiedzy członków SM można było takie znaki ustawić. Nadmieniam, że
    obok innych bloków tej samej SM takie znaki nie zostały umieszczone.

    Z poważaniem mauser50

  • 2. Data: 2009-06-17 15:41:21
    Temat: Re: Kto decyduje o ustawieniu znaków drogowych.
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Moje pytanie jest następujące, czy SM musi uzyskać zgodę jakiejś
    > instytucji na umieszczenie takich znaków

    Jeśli teren jest własnością prywatną czy też spółdzielni mieszkaniowej mogą
    sobie na nim stawiać dowolne znaki, mogą zmienić ruch na lewostronny...
    wszystko praktycznie mogą.

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-06-17 16:13:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli teren jest własnością prywatną czy też spółdzielni mieszkaniowej
    > mogą sobie na nim stawiać dowolne znaki, mogą zmienić ruch na
    > lewostronny... wszystko praktycznie mogą.

    Tyle, ze ma to ograniczoną moc jedynie do sytuacji związanych z
    bezpieczeństwem ruchu. Tym samym koperta dla inwalidów na li tylko wymiar
    etyczny i medialny. Może być żerem dla domorosłych naprawiaczy świata
    kierujących kartki na szybach. Ale prawem nie będzie.

  • 4. Data: 2009-06-17 18:53:31
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Może być żerem dla domorosłych naprawiaczy świata kierujących kartki na
    > szybach. Ale prawem nie będzie.

    Oj będzie... będzie... może nie egzekwowanym przez policję, ale np. przez
    mieszkańców - parkowanie = 1000 zł lub konfiskata auta i co im zrobisz?

    Inż.prawa

  • 5. Data: 2009-06-17 18:57:08
    Od: r...@m...com

    > Oj będzie... będzie... może nie egzekwowanym przez policję, ale np. przez
    > mieszkańców - parkowanie = 1000 zł lub konfiskata auta i co im zrobisz?

    To bezprawie...
    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, prokurator,sąd, wyrok i do ciupy.

  • 6. Data: 2009-06-17 19:13:47
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał:

    > Sprawa wygląda następującą na drodze prawdopodobnie nie publicznej [...]

    Najpierw należałoby to ustalić.

    Krystian

  • 7. Data: 2009-06-17 19:45:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > To bezprawie...
    > Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, prokurator,sąd, wyrok i do
    > ciupy.

    Zacznijmy od tego, że generalnie stanowi to naruszenie posiadania, a zatem
    upoważnia właściciela do podjęcia bezpośrednich działań, obrony koniecznej
    i tego typu sztuk. W praktyce zaproponowany przez Piotra sposób szybko może
    doprowadzić do regularnego mordobicia.

  • 8. Data: 2009-06-17 19:57:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > To bezprawie...

    To mój teren i moje zasady. Jeśli masz możliwość się zapoznania z nimi, to
    przekraczając mój teren oznacza, że je akceptujesz. Oczywiście w granicach
    ogólnie obowiązujących norm.

    Inż.prawa

  • 9. Data: 2009-06-17 20:08:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To mój teren i moje zasady. Jeśli masz możliwość się zapoznania z nimi,
    > to przekraczając mój teren oznacza, że je akceptujesz. Oczywiście w
    > granicach ogólnie obowiązujących norm.

    :-) A jakaś podstawa prawna tych stwierdzeń?

  • 10. Data: 2009-06-17 20:17:26
    Od: kuba <j...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > wymiar etyczny i medialny. Może być żerem dla domorosłych naprawiaczy
    > świata kierujących kartki na szybach. Ale prawem nie będzie.

    A z czego to wynika i jak się ma do art. 98 KW druga część zdania?

    pozdrawiam
    kuba