  • 1. Data: 2003-05-10 20:02:38
    Temat: Kredyt a nie przyznanie sie do rodziny
    Od: "mm" <m...@w...pl>

    Mam oficjalne i nieoficjalne zarobki, z tymi pierwszymi
    nie mam co sie starac o kredyt (jesli wykaze zone i dziecko). W jaki sposob
    bank moze sprawdzic
    ze nie jestem kawalerem (mam stary dowod bez
    wpisu). Co mi grozi za takie oszustwo?

  • 2. Data: 2003-05-10 21:07:15
    Temat: Re: Kredyt a nie przyznanie sie do rodziny
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "mm" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    sposob
    > bank moze sprawdzic
    > ze nie jestem kawalerem (mam stary dowod bez

    bank odmówi ci udzielenia kredytu

    i chyba na tym się skończy

  • 3. Data: 2003-05-10 21:14:50
    Od: "mm" <m...@w...pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "mm" <m...@w...pl> wrote in message
    > sposob
    > >
    > bank odmówi ci udzielenia kredytu
    >
    > i chyba na tym się skończy

    no ale na jakiej podstawie bank odmowi udzielenia kredytu
    skoro wg mnie nie dojdzie do tego ze mam jeszcze 2 osoby na
    utrzymaniu?

  • 4. Data: 2003-05-10 21:29:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kodeks karny:

    Art. 297. § 1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub innej osoby kredytu,
    pożyczki bankowej, gwarancji kredytowej, dotacji, subwencji lub zamówienia
    publicznego, przedkłada fałszywe lub stwierdzające nieprawdę dokumenty albo
    nierzetelne, pisemne oświadczenia dotyczące okoliczności mających istotne
    znaczenie dla uzyskania takiego kredytu, pożyczki bankowej, gwarancji
    kredytowej, dotacji, subwencji lub zamówienia publicznego, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi nie
    powiadamia właściwego organu lub instytucji o powstaniu okoliczności
    mogących mieć wpływ na wstrzymanie lub ograniczenie wysokości udzielonego
    kredytu, pożyczki bankowej, gwarancji kredytowej, dotacji, subwencji lub
    zamówienia publicznego.
    § 3. Nie podlega karze, kto dobrowolnie przed wszczęciem postępowania
    karnego zapobiegł wykorzystaniu kredytu, pożyczki bankowej, gwarancji
    kredytowej lub subwencji, zrezygnował z zamówienia publicznego lub dotacji
    uzyskanych w sposób określony w § 1 lub 2 albo zaspokoił roszczenia
    pokrzywdzonego.

  • 5. Data: 2003-05-10 22:10:36
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    > no ale na jakiej podstawie bank odmowi udzielenia kredytu
    > skoro wg mnie nie dojdzie do tego ze mam jeszcze 2 osoby na
    > utrzymaniu?

    odmówi jak dojdzie.
    jak nie dojdzie to nie odmówi,
    ważne, żebyś spłacał w terminie.

    sam właśnie wziąłem kolejny kredyt nie informując nikogo, że jeden już na
    kilkadziesiąt tysięcy mam.
    Do BIK-u go nie wpisali więc nikt o nim nie wie,
    Mój interes w tym jak to zrobić, żeby go spłacić.

  • 6. Data: 2003-05-11 07:39:19
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Często łączone w związku z art.286§1 kk

  • 7. Data: 2003-05-11 10:03:04
    Od: "mm" <m...@w...pl>

    Teoria teoria ale czy w Polsce stosuje sie takie prawo?

  • 8. Data: 2003-05-11 16:16:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak

  • 9. Data: 2003-05-11 16:18:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "t...@w...pl" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    | Często łączone w związku z art.286§1 kk
    Ale tylko pod warunkiem, że kredytobiorca miał zamiar niespłacać kredytu,
    albo że zataił fakt, który wskazywał na to, że nie miał zdolności
    kredytowej. Zaś 297 kk jest w zasadzie bezskutkowe, więc nie ma znaczenia
    zamiar ani skutek.