    From: "Lusia" <L...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Koszta rozwodowe
    Date: Sat, 13 Apr 2002 10:30:24 +0200

    Juz pisalam wczesniej ze ja wnioslam sprawe o alimenty, maz o rozwod.
    Chcialabym aby nie utrudniac sobie spraw i zakonczyc szybko cala historie.
    Sa duze szanse ze nie dostaniemy rozwodu,
    lecz separacje, ja pragne jedynie alimentow, maz rozdzielnosci majatkowej.
    Wczoraj doradzono mi ze gdybysmy udali sie do notariusza i tam postanowili
    rozdzielnosc, ja zas z mezem wysokosc alimentow to kazde z nas byloby
    zadowolone, obeszloby sie bez kosztow rozprawy rozwodowej, X ilosci spraw
    rozwodowych, adwokatow i niepotrzebnych nerwow. Z rozwodem sie nie pali
    szczegolnie ze sad moze zasadzic separacje.
    Czy rzeczywiscie te koszta bylyby mniejsze gdybysmy udali sie do notariusza?
    Czy mozna owa sume alimentow ustalic bez sprawy alimentacyjnej (jakos w to
    watpie).np. sami skladajac wnisek ze chcemy alimentow 600 zl i zaocznie,
    jakie sa wtedy koszta?
    Jesli nie to czy jest jais inny krotszy sposob by nie wdawac sie w koszta i
    zawilosci.
    Czy rozwod moze byc ozeczony automatycznie po uplywie ilus lat jesli
    malzenstwo nie miezka razem.

    Obawiam sie ze sad zasadzi separacje. Co wtedy? Znow od nowa...
    Bardzo mnie to wszystko stresuje i chcialabym miec to dawno za soba:(
    pozdrawiam,
    Luiza