  • 361. Data: 2015-03-17 21:23:52
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    Spotkałem się z dłużnikiem który zawarł umowę sprzedaży (forma aktu
    notarialnego) wszystkiego co miał w mieszkaniu (poczynając od lodówki, przez
    telewizor, odkurzacz, psa, kota i na każdej łyżeczce czy widelczyku
    kończąc). Kupującym była siostra dłużnika która na stałe mieszka w USA i
    która od razu zleciła dłużnikowi odpłatnie (10 zł rocznie) przechowywać jej
    rzeczy do chwili gdy uzna za celowe ich odebranie. To była dobrze
    sporządzona umowa - opisane były nawet wzory na widelcach, wszystko można
    było zidentyfikować (swoją drogą byłem dłużnikowi za tą umowę bardzo
    wdzięczny, wszystko miałem wypisane i wycenione, wystarczyło tylko sprawdzić
    czy jest).
    Gdyby miało być tak jak chcesz to w ten prosty sposób każdy zabezpieczyłby
    cały swój majątek ruchomy przed egzekucją (bo miałbym podważać wiarygodność
    aktu notarialnego?).
    ---
    Totalne brednie. Jak niby ta siostra będąc dłużnikiem zabezpieczyłaby ten
    swój majątek przed komornikiem jak jest na to umowa ?

  • 362. Data: 2015-03-17 21:24:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    Czyżby to właśnie było powodem niechęci do komorników? Jeśli tak to
    rozumiem, punkt widzenia i tak dalej.
    ---
    Bez urazy, ale powodem jest to, że macie nasrane w głowach

  • 363. Data: 2015-03-17 21:27:04
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 19:05:53 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Obecny tu na grupie komornik twierdzi, że raczej nie zająłby autobusu
    > MPK czy wypożyczonego samochodu. Więc widać jednak jakimś rozumem się tu
    > kieruje.
    >
    > Jeśli asesor działał lege artis, to czemu prokurator się go czepia?
    >
    > Shrek.

    Nie zająłbym autobusu MPK gdybym nie musiał (gdybym nie miał wierzyciela na karku).
    Gdyby wierzyciel się uparł to tak jak pisałem, stosowne oświadczenia i pozostawiam w
    dozorze dłużnika. Nie ma innej możliwości.
    Ogólnie jednak wierzyciele to nie idioci, nikt jeszcze nie domagał się ode mnie
    zajmowania autobusu MPK a w sytuacji gdy mieliśmy ewidentne dzierżenie to po krótkiej
    rozmowie na boku wierzyciel wniósł o niezajmowanie tej ruchomości.

    Co do asesora, prokuratura czepia się zapewne dlatego że przy czynnościach były
    obecne osoby które później kupiły ten ciągnik - pierwszy błąd ale jeszcze do obrony.
    Drugim poważniejszym błędem (powszechnym ale potencjalnie groźnym) było niewpisanie
    tych osób do protokołu jako świadków.
    Asesor oczywiście może się bronić (i pewnie tak zrobi) że to byli świadkowie którzy
    oczywiście mieli prawo kupić ciągnik (o którym przy okazji się dowiedzieli) a w
    protokole o nich nie wspomniał ponieważ było dostatecznie dużo świadków a dynamika
    czynności mu na to nie pozwoliła, ale ta wersja jest naciągana. Nie wiem czy sąd to
    kupi.

  • 364. Data: 2015-03-17 21:32:19
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 19:16:55 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Ale przecież piszesz, że działa lege artis, więc powinieneś wiedzieć.
    > Dostępne informacje wskazują że coś jednak było nie tak. No chyba że
    > prokurator też dział lega artis - oskarżył sobie niewinnego asesora, ale
    > jak napisał przedpiśca problemu nie ma - wygra w sądzie i sprawy nie ma.
    > Wszystko lege artis;)
    >
    > Shrek.

    Jeżeli zarzutem będzie to iż zajął rzecz która nie była własnością dłużnika (a tylko
    w jego współwładaniu) to oczywiście sprawę ma wygraną. Sprzedaż też da się obronić.
    Gorzej jest z tymi nabywcami, jeżeli tu coś nakręcił to może być różnie. Tzn. to co
    wiem z mediów też da się bronić ale jest już dużo gorzej (trzeba się było trzymać
    procedury a nie iść na skróty - ostatecznie zrobiłby to samo a nie miałby problemów).

  • 365. Data: 2015-03-17 21:34:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    > Kierowca MPK autobusem raczej nie "włada" - choćby dlatego, że raczej
    > nie może nim pojechać na wakacje. Wypożyczony samochód jest
    > jaknajbardziej we "władaniu".
    >
    > Shrek.

    Dzierżenie to też władanie. To jest właśnie ten przypadek w którym komornik
    powinien moim zdaniem mieć prawo do odstąpienia od zajęcia (niemniej nie ma
    jeśli wierzyciel się uprze).
    ---
    A moim zdaniem w każdym przypadku należy badać własność ponieważ jest to
    jedyne sensowne kryterium oceny czy właściciela rzeczy można narazić na jej
    utratę. Nie może być tak, że urzędnik przyjmuje domniemanie posiadania
    rzeczy i nią swobodnie dysponuje, gdy jej właściciel w ogóle o tym może nie
    wie. Bo takie domniemanie jest dobre gdy chodzi o ochronę własności (by nie
    musieć dowodzić posiadania) a nie jej utratę.

    Mówiłem, macie nasrane we łbach. Niestety.

  • 366. Data: 2015-03-17 21:34:55
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 20:58:38 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    (głupek, oszust, złodziej itd.) pożyczył coś dłużnikowi to niech się teraz martwi -
    dziwne że dotyczy to tylko pieniędzy.
    właściciela samochodu należy chronić i ani grosza nie może on stracić.
    ma być w wyraźnie gorszej sytuacji niż ten od samochodu? Skoro pożycza się pieniądze
    na własne ryzyko to samochód tak samo.

    który pożyczył pieniądze - może wystąpić z powództwem przeciwegzekucyjnym i odzyska
    swoją własność, ten który pożyczył pieniądze często takich perspektyw nie ma.

    > Zaraz zaraz - twierdzisz, że dla dobra wierzyciela należy zabrać komuś
    > innemu jego własność, a potem ją oddać? Nie bardzo widzę w tym sens.
    >
    > Shrek.

    Nie, nie twierdzą, przeczytaj jeszcze raz. ;)

  • 367. Data: 2015-03-17 21:35:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-12 07:29, Tomasz Myrdin wrote:

    > Nie może, komornik działa w ramach przepisów prawa. Jeżeli prawo mu na to pozwala
    to może coś zrobić, jeżeli prawo na coś nie pozwala to trudno - musi dostosować się
    do przepisów.
    > Inaczej to komornik tworzyłby (zmieniał) prawo, a wtedy już nikt nic nie mógłby mu
    zarzucić.

    Zaraz - teraz twierdzisz, że komornik ma _obowiązek_ prowadzić zajęcie
    wobec dowolnego Jana Kowalskiego i ma _obowiązek_ zajmować wszytko jak
    popadnie, nawet jeśli ruchomość nie jest własnością (nie tego zresztą o
    którego chodzi) Jana Kowalskiego, a jego sąsiada? I do tego twierdzisz,
    że komornik jest zawodem zaufania publicznego i jest na nich prowadzona
    nagonka medialna spowodowana tym, że zabrał zgodnie z prawem jakiś
    ciągnik, i jeszcze prokurator się czepia bezpodstawnie?

    Shrek.

  • 368. Data: 2015-03-17 21:38:14
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 21:09:20 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > samochodu (zwykle działa) lub wystąpić z powództwem przeciwegzekucyjnym
    > i po problemie. "
    >
    > Zabrać komuś jego własność za czyjeś długi (przy czym zupełnie bez
    > sensu, bo potem trzeba oddać i problemu nie ma) i uważać że wszystko
    > jest w porządku. A potem jeszcze płakać o medialnej nagonce na
    > komorników. Taka mentalność w połączeniu ze wcześniejszymi wyczynami,
    > jak szukanie kogoś o tym samym imieniu i nazwisku powoduje, że powinni
    > się cieszyć że chodzi tylko o medialną nagonkę, a nie że ludzie ich na

    Zajmuje się rzeczy będące we władaniu nie badając własności z prostego powodu, by
    dłużnicy nie rozpisywali swojego majątku na innych (tzn. i tak to robią ale jest im
    trudniej).

  • 369. Data: 2015-03-17 21:38:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:35, Shrek pisze:

    > Zaraz - teraz twierdzisz, że komornik ma _obowiązek_ prowadzić zajęcie
    > wobec dowolnego Jana Kowalskiego

    Nie. Wobec osoby wskazanej w tytule wykonawczym.

    > i ma _obowiązek_ zajmować wszytko jak
    > popadnie, nawet jeśli ruchomość nie jest własnością (nie tego zresztą o

    Nie. Ma zajmować to, co jest we władaniu dłużnika.

    > zawodem zaufania publicznego

    Radzę nie używać terminów, których znaczenia się nie zna.

    > nagonka medialna spowodowana tym, że zabrał zgodnie z prawem jakiś
    > ciągnik, i jeszcze prokurator się czepia bezpodstawnie?

    A wiesz na co się czepia?

    --
    Liwiusz

  • 370. Data: 2015-03-17 21:40:42
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 21:18:47 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Dlatego, że ktoś próbuje mi zabrać moją własność?

    się coś komuś o kim wiemy że lubi nie oddawać to po pierwsze ryzykujemy że nie odda a
    po drugie ryzykujemy że zajmie to komornik.
    interesy niefrasobliwie pożyczających coś dłużnikom.

    > No dobrze - to po jaką cholerę to zajmować, skoro trzeba potem oddać?
    >
    > Shrek.

    Nieraz zabiera się całkiem legalnie (i sprawiedliwie) czyjąś własność.
    A to czy się odda nie jest przesądzone. W sądzie może się okazać że dowody na
    własność są tylko tworzone dla pozoru i faktycznie właścicielem jest dłużnik.