  • 1. Data: 2006-05-16 18:25:34
    Temat: Kara dla wykonawcy (firmy) / kierownika za budowę bez pozwolenia?
    Od: "Tomek H." <a...@g...pl>

    Witam wszystkich

    Sytuajcja wygląda mniej więcej tak:

    Firma wykonawcza wygrała przetarg na budowę. Instytucja, która robotę
    zleca nie posiada jeszcze ważnego pozwolenia na budowę, ale zapewnia, że
    lada dzień będzie je miała i nalega żeby tą budowę jak najszybciej zacząć.
    Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że nie będzie miała z
    uzyskaniem pozwolenia problemu, ale na dzień dzisiejszy jeszcze go nie
    posiada.

    Czy w razie kontroli PINB lub innego organu jakaś kara grozi firmie
    wykonawczej bądź kierownikowi budowy za rozpoczęcie budowy bez ważnego
    pozwolenia? Czy może w tej sytuacji tylko inwestor odpowiada przed
    Nazdorem Budowlanym?

    Pomóżcie proszę bo nie mogę niczego sensowengo w sieci znaleźć.

    Pozdrawiam wszystkich

    Tomek
    a...@g...pl

  • 2. Data: 2006-05-16 18:40:18
    Od: "jh" <N...@r...kielce.com.pl>

    Użytkownik "Tomek H." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w razie kontroli PINB lub innego organu jakaś kara grozi firmie
    > wykonawczej bądź kierownikowi budowy za rozpoczęcie budowy bez ważnego
    > pozwolenia?

    No ba! Nie wolno prowadzić budowy bez dziennika, a dziennika nie dostaniesz
    bez pozwolenia na budowę. Bez dziennika nie masz zgłoszonego kierownika itd.
    IMO jednoznacznie - samowolka budowlana. A wykonawca nie może rozpocząć
    robót bez dokumentacji. itd.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-05-16 20:48:41
    Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com>

> [...]

    > Czy w razie kontroli PINB lub innego organu jakaś kara grozi firmie
    > wykonawczej bądź kierownikowi budowy za rozpoczęcie budowy bez ważnego

    Chłopie google: "Prawo budowlane" i tyle:

    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.106.11
    26.html

    przeczytaj o terminach, w sumie ponad miesiąc od otrzymania kwitu do
    rozpoczęcia. Czy zleceniodawca zapłaci Ci za przestoje? Nie daj się
    nabrać oszołomom. Chyba, że masz dobre kary umowne za zerwanie umowy z
    winy zleceniodawcy.

    a kary są
    Art. 93. Kto:
    4) przystępuje do budowy lub prowadzi roboty budowlane bez dopełnienia
    wymagań określonych w art. 41 ust. 4, art. 42, art. 44, art. 45 lub bez
    pozwolenia właściwego organu zmienia przeznaczenie użytkowanego obiektu
    budowlanego, naruszając przepisy art. 71,

    podlega karze grzywny.

    Art. 95. Odpowiedzialności zawodowej w budownictwie podlegają osoby
    wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, które:

    i czytaj dalej

    pozdrawiam Piotr