  • 11. Data: 2008-10-05 20:31:26
    Temat: Re: Kable telewizji idące przez wlasna piwnice.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik r...@o...pl napisał:
    > Dwóch operatorów poprowadziło kabele przez moją piwnicę.
    > Czy grozi mi coś za usunięcie tych kabli?

    Tak.

    > Czy mogę ubiegać sie o usunięcie tych instalacji ?

    Nie.
    Chyba, że uniemożliwiają Ci normalne korzystanie z nieruchomości.

    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 12. Data: 2008-10-05 20:35:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Zależy jak położone... Jak tylko tak rzucone w poprzek to może być
    > kłopotliwe.... A może w ogóle wiszą tak w poprzek? Ciężko orzec bez
    > szczegółów.

    Ale on nie rozważa zmiany trasy kabli, co w uzasadnionym wypadku
    mógłby próbować z operatorem załatwić, tylko ich bezwarunkowe
    usunięcie. A w domu wielorodzinnym tak się nie da. Czasem przez
    jedno *mieszkanie* idą instalacje do innych mieszkań, a tu krzyk
    o jakiś tam kabelek w piwnicy.

  • 13. Data: 2008-10-05 21:43:59
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    Lecz w momencie
    gdy instalacje byly zakładne lokal nie był jeszcze moją własnością.

    ------

    To znaczy, że w momencie gdy stawałeś się posiadaczem, wiedziałeś, że one
    tam są?

    Pozdro
    zenek

  • 14. Data: 2008-10-06 00:09:35
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    zenek wrote:

    > To znaczy, że w momencie gdy stawałeś się posiadaczem, wiedziałeś,
    > że one tam są?

    A co to zmienia w sensie prawnym ?
    Jaki konkretnie przepis masz na myśli ?

  • 15. Data: 2008-10-06 23:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2008, d852 wrote:

    > A co to zmienia w sensie prawnym ?
    > Jaki konkretnie przepis masz na myśli ?

    Nie wiem jak zenek, ja bym zaczął od 341 KC, nie zapominając
    o istnieniu 352.2 KC.
    "Udostępnienie celem poprowadzenia linii" to IMO służebność, posiada
    ją dysponent sieci, wiedziałeś o jej istnieniu w momencie zakupu
    (odpada "zła wiara") i do tego domniemuje się jej zgodność ze
    stanem prawnym (niezależnie od złej czy dobrej wiary posiadacza).
    Fakt braku natychmiastowej reakcji powoduje pytanie, czy godziłeś
    się na nieodpłatną służebność, dlaczego, i dlaczego nie (teraz).
    IMVHO nie ma lekko.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-10-18 09:28:40
    Od: R3dips <r...@o...pl>

    Witam po dłuższej przerwie i thx za odpowiedzi. Sytuacja wygląda w ten
    sposób że jest to mieszkanie w bloku, dopiero niedawno wykupione na
    własność. W związku z tym oczywiste jest, że wiedziałem ze kable idą
    przez moją piwnice, ale wcześniej nie miałem na to wpływu. Z
    operatorami tych instalacji rozmawiałem i jak twierdzą jest to 1 taki
    przypadek, że komuś to przeszkadza. Na obecną chwilę nic nie udało mi
    się z nimi ustalić, gdyż chyba sami nie wiedzą co z tym fantem zrobić
    i cisza mimo tego, że mieli się odezwać. Ale fakty są takie, że
    piwnica w tym momencie jest moją własnością i chyba mam prawo czegoś
    się domagać. Sprawę próbowałem rozwiązać też z administracją z uwagi,
    że to ona musiała się zgodzić na prowadzenie tych instalacji. Biorąc
    pod uwagę fakt, że piwnica jest bardzo mała i usytuowana w takim
    miejscu, w którym idą przez nią wszystkie możliwe węzły min.
    instalacja doprowadzającą wodę, kanalizacyjna itp. Już nie raz
    zdarzało się, że po przyjściu z pracy piwnica otwarta i wszystko
    zalane, wiadomo czym a ekipa siedzi w piwnicy i przepycha, bo gościowi
    na parterze zalewało łazienkę . W dodatku jeszcze te kable, które są
    może i najmniej uciążliwe ale jednak przeszkadzają. Może i niektórzy
    użytkownicy nie korzystają ze swoich piwnic, ale jak tak i dalej mam
    zamiar to robić. A jeżeli jest jakikolwiek cień szansy na to, że mogę
    się z tego tytułu o coś ubiegać to na pewno będę walczył o swoje. W
    administracji ubiegałem się też o zmianę piwnicy bo korzystanie z tej
    jest naprawdę uciążliwie, a jest jedna opuszczona a zarazem dużo
    większa, lecz zgodzili się tylko na jej wynajęcie za odpowiednią
    opłatą, na co oczywiście się nie zgodziłem. Jeżeli chodzi o kable to
    wiadomo, że ich nie usunę, bo pozbawiłbym duże grono użytkowników
    dostępu do sygnału tv, a chce to rozwiązać w inny sposób. W związku z
    czym moje pytanie. Co mogę o obecnej sytuacji zrobić ewentualnie na
    jakie przepisy się powołać, bo raczej trudno będzie się dogadać z
    jednymi i drugimi chociaż ciągle mam nadzieje. Z góry dziękuje za odp.

  • 17. Data: 2008-10-18 10:33:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2008, R3dips wrote:

> [...]
    > własność. W związku z tym oczywiste jest, że wiedziałem ze kable idą
    > przez moją piwnice, ale wcześniej nie miałem na to wpływu.

    IMVHO wszystkie problemy właśne z tego się biorą.
    Kupiłeś piwnicę "jaka jest każdy widzi", i w sumie to należało od
    sprzedającego zażądać obniżenia ceny "bo ta piwnica to mało warta
    jest, a mieszkanie bez piwnicy też".
    Może ktoś skomentuje, czy takie położenie kabli w piwnicy traktować
    należy jako wynajem (części powierzchni pod kable).

    > operatorami tych instalacji rozmawiałem i jak twierdzą jest to 1 taki
    > przypadek, że komuś to przeszkadza. Na obecną chwilę nic nie udało mi
    > się z nimi ustalić, gdyż chyba sami nie wiedzą co z tym fantem zrobić

    Pewnie tak :)

> [...]
    > opłatą, na co oczywiście się nie zgodziłem. Jeżeli chodzi o kable to
    > wiadomo, że ich nie usunę, bo pozbawiłbym duże grono użytkowników

    ...ale jak rozumiem nie wykluczasz, że jest to jedna z metod nacisku
    na spółdzielnię żeby zgodziła się zamienić piwnice? :D
    Niestety jest ryzyko, że w razie sporu "na noże" sp-nia postawi
    na swoim, kable każe poprowadzić którędyś indziej a na Ciebie
    wszyscy będą wilkiem patrzeć :(

    pzdr, Gotfryd