  • 1. Data: 2005-02-24 09:35:52
    Temat: Jakie konsekw. za posiadanie pistoletu gazowego bez zezw.?
    Od: "Golsar" <g...@i...pl>

    Witam . mam takie pytanie : jakie konsekwencje prawne grozą za posiadanie
    pistoletu gazowego 9mm bez pozwolenia , a jakie za jego użycie ??

  • 2. Data: 2005-02-25 06:16:11
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Użytkownik "Golsar" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam . mam takie pytanie : jakie konsekwencje prawne grozą za posiadanie
    > pistoletu gazowego 9mm bez pozwolenia , a jakie za jego użycie ??

    do 25 lat więzienia.

  • 3. Data: 2005-02-26 01:46:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tommy wrote:
    > Użytkownik "Golsar" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > do 25 lat więzienia.

    Tommy, nie trolluj...

  • 4. Data: 2005-02-26 01:59:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Golsar wrote:
    > Witam . mam takie pytanie : jakie konsekwencje prawne grozą za posiadanie
    > pistoletu gazowego 9mm bez pozwolenia , a jakie za jego użycie ??

    Pistolet gazowy - ale taki, który do miotania gazem używa wybuchu
    ładunku prochowego - jest traktowany jak każda inna broń palna.

    Posiadanie: od 6 miesiecy do 8 lat (art.263 par.2 KK)

    Użycie - to zależy od skutków.

    Jak kogoś (z premedytacją) zabijesz, to minimum 12 lat. Maksimum - 25
    lat lub dożywocie (art.142 par.2 punkt 4 KK).

    Jeśli z jej użyciem napadniesz na funkcjonariusza bulicznego - idziesz
    siedzeć od roku do 10 lat (art.223). Taka sama kara Cię spotka jak tym
    pistoletem kogoś permanentnie ogłuszysz, oślepisz lub oszpecisz (art.156
    par.1 KK).

    Jeśli 'tylko' użyjesz i nikogo nie zranisz: podczas udziału w bójce lub
    pobiciu człowieka od 6 miesiecy do 8 lat (art.159 KK - co ciekawe
    artykuł nie określa, czy się bierze udział w bójce jako napadnięty, czy
    nie); przy rozboju: minimum 3 lata, maksymalnie do 12 lat (art.280 par.2
    KK).

    Można jeszcze pomyśleć o innych ogólnych przepisach dotyczących zranień
    itepe - poczytaj sobie po prostu KK, a konkretnie rozdział o
    przestępstawch przeciwko życiu i zdrowiu.

  • 5. Data: 2005-02-27 10:56:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > pobiciu człowieka od 6 miesiecy do 8 lat (art.159 KK - co ciekawe
    > artykuł nie określa, czy się bierze udział w bójce jako napadnięty, czy

    Jak jest napadnięty, to nie ma bójki tylko pobicie...

    KG

  • 6. Data: 2005-02-27 11:45:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Jak jest napadnięty, to nie ma bójki tylko pobicie...

    Aha, dobrze wiedzieć :)

    Choć to w sumie zależy potem, kto i co zezna :-P