  • 1. Data: 2005-08-08 18:19:51
    Temat: Jak liczyć kiedy termin na Skarge w Sektorowym uplywa ?
    Od: "Anna Smus" <a...@o...pl>

    W dniu 3 sierpnia 2005 r. otrzymałam pismo Zamawiającego z dnia 28 lipca 2005 r., w
    którym informuje on, iż na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy prawo zamówień
    publicznych decyzją Zarządu Zamawiającego postępowanie 11/2005 zostało unieważnione
    Jako "uzasadnienie" wskazano jednym zdaniem wadę uniemożliwiajacą zawarcie ważnej
    umowy. W treści pisma nie było jednak żadnego wskazania jaka to miałaby być wada i
    dlaczega miałaby ona uniemożliwić zawarcie umowy.
    Składam Protest dzis a oni juz w kancelarii smieja sie mi w twarz mowiac PO TERMINIE
    !
    Przeciez termin liczy sie od 4 sierpnia dostalam przeciez wieczorem 3 sierpnia wiec 4
    sierpnia to PERWSZY DZIEN . A jezeli 5 dzien wypadł wczoraj to jak mogłam
    dostarczyc do ich kancelarii jezeli NIEDZIELA to dzien WOLNY NIE PRACUJA !
    Prosze o pomoc jak uzasadnic to zeby do nich dotarlo ???? ( Jezeli ich prawnik takie
    bzdury mowi?)

    pozdrawiam
    Anna Smus
    a...@o...pl

  • 2. Data: 2005-08-08 20:13:58
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Anna Smus napisał(a):
> [...]
    > dzien WOLNY NIE PRACUJA !
    > Prosze o pomoc jak uzasadnic to zeby do nich dotarlo ???? ( Jezeli ich

    Wada uniemozliwiająca zawarcie ważnej umowy .
    Postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy
    w sprawie zamówienia publicznego. przesłanki nieważności umowy zawiera
    art. 146 Prawa o zamówieniach publicznych.
    O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia równoczesnie
    wszystkich wykonawców, którzy złozyli oferty , podając uzasadnienie
    faktyczne i prawne.
    W przypadku unieważnienia postępowania z przyczyn leżących po stronie
    Zamawiającego, wykonawcom, którzy złożyli oferty niepodlegające
    odrzuceniu, przysługuje roszczenie odszkodowawcze o zwrot uzasadnionych
    kosztów uczestnictwa w postepowaniu, w szczególności kosztów
    przygotowania oferty.
    I tylko tyle, co możesz zrobić.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 3. Data: 2005-08-09 06:50:43
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2005 20:19:51 +0200, Anna Smus napisał(a):

> [...]
    > PRACUJA !
    > Prosze o pomoc jak uzasadnic to zeby do nich dotarlo ???? ( Jezeli ich

    Pomieszanie z poplątaniem. Jeśli jest to to samo postępowanie, o którym
    pisałaś wcześniej (to, w którym nie złożyłaś oferty w wymaganym terminie)
    nie widzę najmniejszego sensu w jakimkolwiek proteście.

    Jeśli zaś spojrzeć na samą sprawę, to istotnie, zamawiający uchybił
    przepisowi art. 93 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie podając
    uzasadnienia faktycznego unieważnienia. Na wniesienie protestu zgodnie z
    art. 80 ust. 2 ustawy masz siedem dni (nie pięć - tyle jest na
    rozstrzygnięcie protestu czy wniesienie odwołania). Jeśli zatem informację
    istotnie dostałaś 3 sierpnia (ale czy nie było tu jakichś innych
    okoliczności?), termin protestu upływa 10 sierpnia. Jeśli protest złożyłaś,
    a oni go odrzucą na podstawie art. 180 ust. 5, masz prawo do odwołania (ale
    patrz uwaga na wstępie...).

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 4. Data: 2005-10-08 08:56:51
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kosztów uczestnictwa w postepowaniu, w szczególności kosztów przygotowania

    Czynność unieważnienia postępowania podlega, jak każda inna, możliwości
    oprotestowania.
> [...]
    >przysługuje roszczenie odszkodowawcze o zwrot uzasadnionych kosztów
    >uczestnictwa w postepowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty.
    BZDURA

    W przypadku oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje Ci prawo do
    złożenia odwołania.
    Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia
    rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu,
    jednocześnie informując o wniesieniu odwołania zamawiającego. Złożenie
    odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z
    wniesieniem go do Prezesa Urzędu.

    I jeszcze jedna uwaga
    Za uzasadnione należy uznać stanowisko, że w razie wydania przez
    zamawiającego rozstrzygnięcia o proteście w terminie określonym w art. 183
    ust. 1 zd. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, termin do wniesienia
    odwołania podlegającego rozpoznaniu przez zespół arbitrów wynosi 5 dni od
    dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu zgodnie z art. 184 ust. 2 zd. 1
    ustawy, bez względu na to, czy doręczenie rozstrzygnięcia protestu osobie
    wnoszącej odwołanie nastąpiło jeszcze w czasie, gdy nie upłynął termin do
    rozstrzygnięcia protestu, czy też po upływie tego terminu.

    III-CZP-0041_05