  • 1. Data: 2011-07-07 16:27:30
    Temat: Ile groszy ma złotówka?
    Od: goten <g...@e...con>

    Pytanie niby banalne, ale dla każdego kto startował w przetargu i
    pośliznął się na ułamku grosza już nie. Istnieje orzecznictwo, które
    mówi, że np. w przypadku cen jednostkowych podanie ułamka grosza w niczym
    nie przeszkadza. Tymczasem w SIWZ podaje się, że podawać cenę można tylko
    do dwóch miejsc po przecinku i oferty, które do tego się nie zastosują są
    bezlitośnie wycinane. Nie każdy zaś ma czas, kasę i chęci do oddawania
    sprawy do Krajowej Izby Odwoławczej.

    Stąd moje pytanie - czy np. Urząd Gminy MUSI przy ogłaszaniu przetargu w
    SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc po przecinku?
    Czy nie da się zrobić nic przy odrobinie dobrej woli i fachowości ze
    strony urzędników żeby oferty z ułamkiem grosza przynajmniej te które te
    ułamki podają w cenie jednostkowej nie były odrzucane? Nie każda firma ma
    czas, pieniądze i chęci by ganiać po KIO.

    Wiem jest ustawa o cenach i ustawa o NBP, które mówią, że złotówka ma 100
    groszy i basta. Tylko, że są przetargi, w których ze względu na specyfikę
    oferty dopuszcza się ułamki grosza w cenie. Czyli teoretycznie można. Są
    jak już wspomniałem orzeczenia KIO. Dlaczego zatem urzędnicy nie potrafią/
    nie chcą(?) tak ustalić zasad przetargu, żeby ew. tak drobna pomyłka nie
    kosztowała nas podatników milionów złotych gdyż odrzucono najtańszą
    ofertę?

  • 2. Data: 2011-07-07 17:49:22
    Temat: Re: Ile groszy ma złotówka?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "goten" <g...@e...con> wrote in message
    > Dlaczego zatem urzędnicy nie potrafią/
    > nie chcą(?) tak ustalić zasad przetargu, żeby ew. tak drobna pomyłka nie
    > kosztowała nas podatników milionów złotych gdyż odrzucono najtańszą
    > ofertę?

    a kto powiedzial ze najtansza oferta jest najlepsza?

    zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

  • 3. Data: 2011-07-07 18:54:03
    Od: goten <g...@e...con>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 18:49:22 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > "goten" <g...@e...con> wrote in message
    >
    > a kto powiedzial ze najtansza oferta jest najlepsza?
    > zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

    A na jakiej podstawie chcesz ocenić ofertę. Na podstawie umiejętności
    buchalteryjnych (umiejętność zaokrąglania)? To gratuluje wyboru.

  • 4. Data: 2011-07-07 19:08:03
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

    A jak trzeba podać cenę jednostkową - a ta wśród oferentów waha się
    pomiędzy 0,007 a 0,01 zł - to wszyscy mają zaokrąglić do 0,01 zł? Ty byś
    na pewno poprawnie zaokrąglił i przegrał, bo byś znacznie zawyżył swoją
    cenę.
    Różne przetargi się dzieją, a SIWZ piszą nieraz dziwni ludzie... Też
    niejedno widziałem. Jak tylko to czytasz jako ciekawostkę, to można się
    pośmiać. Ale jak startujesz i przegrywasz z powodu głupoty piszącego
    SIWZ albo Komisji później to interpretującej - to już przestaje być
    śmieszne.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2011-07-07 20:03:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 2:08 PM, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > A jak trzeba podać cenę jednostkową - a ta wśród oferentów waha się
    > pomiędzy 0,007 a 0,01 zł - to wszyscy mają zaokrąglić do 0,01 zł?

    to bym napisał, że sprzedaję tylko w paczkach po 10 sztuk i cena
    jednostkowa paczki wynosi 0.07 zł.

  • 6. Data: 2011-07-07 20:49:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > to bym napisał, że sprzedaję tylko w paczkach po 10 sztuk i cena
    > jednostkowa paczki wynosi 0.07 zł.

    LOL
    Ty chyba nigdy udziału w przetargach nie brałeś.
    Jeśli wg SIWZ cena ma być podana np. za kg, to niewiele wskurasz
    argumentując, że dany produkt sprzedajesz wyłącznie w opakowaniach po 50 kg
    i takie opakowanie kosztuje xxx zł.

  • 7. Data: 2011-07-07 21:20:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 3:49 PM, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > Jeśli wg SIWZ cena ma być podana np. za kg, to niewiele wskurasz
    > argumentując, że dany produkt sprzedajesz wyłącznie w opakowaniach po 50

    nie napisales, ze cena ma byc za kilogram, tylko, ze cena ma byc za
    jednostke.
    moja jednostkowa ceną jest paczka.

    jak ktos wmaluje w przetergu ze cena ma byc za kilogram to nie da sie
    podac ceny mniejszej niz 1 gr bo to jest najmniejsza jednostka
    monetarna. Nie ja to wymyslilem, tylko jakis kretyn. a drugi kretyn
    wpisal taka jednostke w warunkach.

    Mozesz ewentualnie domalowac upust za ilosc zakupionych kilogramow, tak
    zeby ci cena wyszla nizsza.

  • 8. Data: 2011-07-07 21:23:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 16:27:30 +0000 (UTC), goten napisał(a):

    > Dlaczego zatem urzędnicy nie potrafią/
    > nie chcą(?) tak ustalić zasad przetargu, żeby ew. tak drobna pomyłka nie
    > kosztowała nas podatników milionów złotych gdyż odrzucono najtańszą
    > ofertę?

    Bo powinni przyjąć najlepszą, a niekoniecznie najtańszą. Nas, podatników,
    nie stać na tanie badziewie.
    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 9. Data: 2011-07-07 21:33:21
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    > A na jakiej podstawie chcesz ocenić ofertę. Na podstawie umiejętności
    > buchalteryjnych (umiejętność zaokrąglania)? To gratuluje wyboru.

    nie jestem zwolennikiem rozpasanej biurokracji, ale jezeli firma nie
    jest w stanie odpowiedziec w wymagany w siwz sposob na dany przetrag
    to poprostu nie wyglada zbyt dobrze i tyle - osobe dobra w papierkach
    zdecydownie w firmie trzeba miec jezeli ma sie w planach dluzsze
    prowadzenie biznesu

    inna sprawa jezeli ceny sensownie nie da sie podac w zgodzie z siwz
    to juz niestety glupota tego ktory siwz tworzyl

  • 10. Data: 2011-07-07 23:45:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.07.2011 23:23, Ikselka pisze:

    > Bo powinni przyjąć najlepszą, a niekoniecznie najtańszą. Nas, podatników,
    > nie stać na tanie badziewie.

    A jeśli przetarg jest na dostarczenie materiałów i wszyscy dostarczają
    to samo? Np. gaziki do operacji?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek