  • 111. Data: 2009-10-21 09:24:05
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > no właśnie społeczne zasady są takie że na bul gardła smalec z psa,
    > na łamanie w kościach z kota:O)
    >
    > a co do tych psuf to widzisz jakoś parę lat temu jak chińczycy
    > sprowadzili sie do warszawy i restauracje pozakładali to jakoś nikomu
    > nie przeszkadzało że z okolicy kilkudziesięciu kilometrów wyginęły nagle
    > wszystkie psy, koty i gołębie, warszawiakom smakowało i jakoś zadnego
    > chinola do paki nie posłali!!!

    legendy urbana. Psie mięso to rarytas i w Polsce jest dość drogie i
    żadne azjatycki właściciel restauracji nie łapie psów celem ich
    sprzedaży jako wołowina/świnina. Byłby głupi, bo taniej ma prawdziwą
    świninę. Jak już ciulają, to właśnie świnia zamiast krowy.

    Natomiast azjaci wykupują/wyłapują czasami psy dlatego, że w swoim kręgu
    chcą się delektować tym mięskiem na swoje własne okazje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 112. Data: 2009-10-21 10:51:58
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 08:39:34 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > A "psi smalcownicy" przeszkadzają znacznie więcej niż "mało komu"?

    To chyba oczywiste, w końcu dlaczego go zamknięto i dopiero przed
    sądem się musiał wybronić z więzienia? Dlaczego Krakowskie Towarzystwo
    Opieki nad Zwierzętami zakłada 30 takich spraw rocznie i w większości
    (a może i wszystkich do tej pory) kończyły się wyrokami skazującymi?
    Dlaczego nawet rzecznik Sądu Okręgowego w Krakowie przyznał iż prawo o
    ochronie zwierząt jest wadliwe że dopuściło taką lukę?

    Zobaczymy co będzie po apelacji.

    Henry

  • 113. Data: 2009-10-21 10:53:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

> [...]
    > Dlaczego nawet rzecznik Sądu Okręgowego w Krakowie przyznał iż prawo o
    > ochronie zwierząt jest wadliwe że dopuściło taką lukę?

    Dyskusja w tej sprawie jest - moim zdaniem - kierowana na złe tory.
    Pedofilia nie jest karalna dlatego, że przeszkadza większości, tylko
    dlatego, że jest na nią odpowiedni przepis. Jak widzimy, wyraźnego
    przepisu na zabijanie psów nie ma. Wyrok zatem można uznać za zgodny z
    prawem, bez względu na to ilu osobom się to niepodoba.

    I czegoś nie rozumiem - jeśli prawo ma lukę, jak twierdzi rzecznik
    sądu, to na jakiej podstawie skazywano w innych sprawach?

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2009-10-21 11:15:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.10.2009 12:53), Liwiusz wrote:

> [...]
    > przepisu na zabijanie psów nie ma. Wyrok zatem można uznać za zgodny z
    > prawem, bez względu na to ilu osobom się to niepodoba.

    No ale przepis jest dlatego że przeszkadza większości. Przynajmniej
    takie jest założenie , w przypadku pedofilii chyba nawet zrealizowane.

    > I czegoś nie rozumiem - jeśli prawo ma lukę, jak twierdzi rzecznik
    > sądu, to na jakiej podstawie skazywano w innych sprawach?

    Może w tych innych przypadkach było niehumanitarne uśmiercanie, na co
    już jest przepis.

    p. m.

  • 115. Data: 2009-10-21 11:18:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > No ale przepis jest dlatego że przeszkadza większości. Przynajmniej
    > takie jest założenie , w przypadku pedofilii chyba nawet zrealizowane.

    Interpretacja tego przepisu jest mocno dyskusyjna. Jest zakaz
    zabijania bez powodu. Plus jakieś przepisy sanitarne, ale chyba nie o to
    w tym chodzi, że zabijano psy nie w ubojni, tylko w domu?

    > Może w tych innych przypadkach było niehumanitarne uśmiercanie, na co
    > już jest przepis.

    Może. Tym bardziej nie rozumiem psioczenia na sąd. Skoro nie
    udowodniono niehumanitarnego uśmiercania, to nie można było skazać.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2009-10-21 11:26:41
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Może. Tym bardziej nie rozumiem psioczenia na sąd. Skoro nie
    > udowodniono niehumanitarnego uśmiercania, to nie można było skazać.

    Zaczynam już podejrzewać że raban jest o to że ci (dość liczni)
    "uprzednio skazani" mogą się teraz zacząć odwoływać i ciągać
    "*towarzystwo*" po sądach :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Raz, dwa, trzy, cztery, nie ma takiej rury na świecie,

  • 117. Data: 2009-10-21 11:56:13
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
    > legendy urbana.

    to nie żadne legenty, tylko fakty, nawet złapano jakichś chinoli jak w
    lodówkach mieli gołębie i koty, nie pamiętam czy psy, ale sprawa sie rozbiła
    nie o zjadanie gołębi, tylko o brak higieny, zresztą sprubuj w warszawie
    znaleźć bezpańskeigo psa, będzie ciężki:O)

> [...]
    > sprzedaży jako wołowina/świnina. Byłby głupi, bo taniej ma prawdziwą
    > świninę. Jak już ciulają, to właśnie świnia zamiast krowy.

    nie rozśmieszaj z tym ze mięso psie jest drogie, to po ile chodzi?:O)
    a krowę to musieli by kupić bo bezpańskie nie chodzą, a psy, koty i gołębie
    mogą łąpać dowoli bo bezpańskie nic nie kosztują!:O)

    > Natomiast azjaci wykupują/wyłapują czasami psy dlatego, że w swoim kręgu
    > chcą się delektować tym mięskiem na swoje własne okazje.

    w swoimk kraju moga je kupić w sklepie, nie musza tutaj wyłapywać:O)

  • 118. Data: 2009-10-21 12:04:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 13:26:41 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Zaczynam już podejrzewać że raban jest o to że ci (dość liczni)
    > "uprzednio skazani" mogą się teraz zacząć odwoływać i ciągać
    > "*towarzystwo*" po sądach

    Nie mogą ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 119. Data: 2009-10-21 12:21:14
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Nie mogą ;-)

    Skarżyć "wprost" może i nie, ale ciągać *latami* po sądach
    ekspertów/świadków z 'towarzystwa' z tamtych procesów
    jako ekspertów/świadków w trakcie *długich*
    apelacji/odwołań/kasacji/Sztrasburga jak najbardziej :-)

    "Niechlujstwo prawne" (niech) nie popłaca *boleśnie*
    "zorganizowanym grupom" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Starożytni nie oglądali dzisiejszego księżyca, ale dzisiejszy

  • 120. Data: 2009-10-21 13:01:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:21:14 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Skarżyć "wprost" może i nie, ale ciągać *latami* po sądach
    > ekspertów/świadków z 'towarzystwa' z tamtych procesów jako
    > ekspertów/świadków w trakcie *długich*
    > apelacji/odwołań/kasacji/Sztrasburga jak najbardziej

    Świadkiem może być tylko ten, kto coś wie o rzeczy. W apelacji zwykle
    nowych świadków powołać nie można. Biegłymi ci ludzie w sprawie nie będą
    -- bo na jaką okoliczność? Sztrasburg pracuje na papierach, świadków nie
    słucha.

    Zatem strachy na lachy ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd