  • 51. Data: 2005-05-07 09:08:37
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie. Pub to publicznie dostępna placówka usługowa/handlowa. Prywatną
    > własnością może być, ale - podobnie jak w przypadku np. sklepu - obsługa
    > ani nawet właściciel nie mogą kogoś nie wpuścić tylko dlatego, że klient
    > im się nie podoba. Właściciel może lokalu nie otwierać w ogóle. Ale jak
    > już otworzył - nie może zabronić komuś wejścia

    A co z nietrzeźwymi?

  • 52. Data: 2005-05-07 09:09:23
    Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > im się nie podoba. Właściciel może lokalu nie otwierać w ogóle. Ale jak
    > już otworzył - nie może zabronić komuś wejścia, bo ten ktoś np. odmawia

    A co z nietrzeźwymi?

  • 53. Data: 2005-05-07 09:15:06
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Andrzej Lawa [Sat, 07 May 2005 03:36:23 +0200]:

    > A znajdź mi postawę prawną 'zmuszającą właściciela lokalu' do
    > wpuszczania np. Żydów lub Murzynów.
    >
    > A spróbuj w swoim lokalu wywiesić zakaz wstępu wyżej wymienionych.

    No dobra. A jak ustale takie zasady swiadczenia uslugi, ze
    tego malolata nie bede mogla wpuscic bez lamania prawa? ;)
    Np. darmowy drink-bar stojacy sobie na srodku sali, z ktorego
    kazdy sobie bierze co zechce? Wtedy wstep do lokalu bedzie
    jednoznaczny z dostepem do alkoholu, a malolatom powinnam
    zdaje sie tego zabraniac? Moge tak czy nie moge?

    Kira (interesujace to nasze prawo jest w sumie)

  • 54. Data: 2005-05-07 09:16:39
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Andrzej Lawa [Sat, 07 May 2005 03:31:18 +0200]:

    > Ale lokal otwarty.

    Nie wiem jak Ty, ale ja jak wynajmuje knajpe to robie
    z tego na czas wlasnej imprezy lokal zamkniety :>

    Wynajmuje pomieszczenia z zapleczem gastronomicznym
    i drinkowym ;) W tym czasie wlasciciel lokalu uslug
    zwyklych nie swiadczy, bo na ten czas lokal jest moj.
    Wiec niby czemu ktos mialby mi do niego wlazic?

    Kira

  • 55. Data: 2005-05-07 09:40:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra. Zalozmy, ze przed wejsciem jest informacja, ze jest wstep od 18
    lat.
    > Znajdz mi podstawe prawna, zmuszajaca wlasciciela lokalu do
    wpuszczenia 17
    > latka.

    Niewpuszczenie jest wykroczeniem.

  • 56. Data: 2005-05-07 09:41:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale wynajęty.

    Jak jest w całości wynajęty, to jest zamknięty. Nawet 19-to latek bez
    zgody dysponenta lokalu wejść nie może.

  • 57. Data: 2005-05-07 09:42:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwyklych nie swiadczy, bo na ten czas lokal jest moj.
    > Wiec niby czemu ktos mialby mi do niego wlazic?

    I to jest normalne podejście. Lokal jest wówczas zamknięty i wiek osób
    próbujących wejść nie ma nic do rzeczy, bowiem nikt nie wejdzie, kogo
    dysponent lokalu nie zaprosi.

  • 58. Data: 2005-05-07 09:45:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    Jacku! po raz ostatni napiszę. To nie ja mam znaleźć podstawę prawną do
    wejścia nieletniego do lokalu, tylko Ty masz znaleźć podstawę do
    niewpuszczenia go do tego lokalu. Bo niestety albo stety nasze prawo nie
    przewiduje lokali dla dorosłych. Może powinno. nie przeczę. Ale obecnie
    nie przewiduje. Taka tabliczka jest bez żadnego znaczenia, a bramka -
    której status zresztą jest mocno koślawy - nawet nie ma podstawy, by
    poprosić o okazanie dowodu osobistego, więc na jakiej podstawie mieli by
    stwierdzić, ze gość tych 18-tu lat nie ma. Może młodo wygląda.

  • 59. Data: 2005-05-07 09:50:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jednoznaczny z dostepem do alkoholu, a malolatom powinnam
    > zdaje sie tego zabraniac? Moge tak czy nie moge?

    Jak będziesz rozdawał darmowe drinki, to wówczas będziesz promował
    alkohol, co jest przestępstwem. Z mandatu czy wniosku do sądu grodzkiego
    wpadniesz pod zarzut popełnienia przestępstwa i masz prawie pewne
    zabranie zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Uwierz, że nie da się. Jedynie
    można to ugryźć od strony demoralizacji, ale to bardziej uciążliwe dla
    lokalu tak naprawdę, niż dla małolata - zwłaszcza gdy jest trzeźwy i nie
    rozrabia.

  • 60. Data: 2005-05-07 09:51:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No i dlatego uważam za głupotę, że u nas tak nie ma. A powinno być.

    Nie przeczę, tym nie mniej nie ma i próba naciągania wczesniej czy
    póxniej kończy się kłopotami.

    > Niestety :( Nasze prawo jest super kulawe. Aż strach.
    >
    > Proponuje 21. Z resztą w Krakowie granica 21 wejścia do klubu wcale
    nei
    > jest czymś mało znanym. Wiele lokali ma wywieszkę o tym informującą.
    > Można wejść, ale już nie można zamówić.

    To też wykroczenie.