  • 201. Data: 2018-09-03 02:44:44
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na google maps nie znalazłem takiego - same klasyczne.

    Tez nie kojarzę a parę lat tam mieszkałem. Z tym, że dawno to było. Co
    kojarzę to roweren uber alles, ale nie wiem jakie stały za tym regulacje
    prawne. Kierowcy strasznie uważali na rowery a mniej lub bardziej
    nawalonych rowerzystów w okolicach instytucji akademickich nie
    brakowało.

    --
    Marcin

  • 202. Data: 2018-09-03 09:23:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Sugerujesz, że powinni ręcznie przełączać te światła na czas
    > nieprzejeżdżania pojazdów? Czy w jakiś inny sposób znalazłeś analogię :-D

    tu wina jest po stronie odpowiedzialnych za organizację ruchu.

    często są na niektórych skrzyżowaniach zbyt rzadko w cyklu zielone dla
    przechodzących, a idiotyczne przyciski (gdzie i tak jest cykl), które
    powodują, że jesli nie zdążysz nadusić w odpowiednim momencie przycisku
    czekasz cały kolejny cykl na mozliwość przejścia, dodatkowo denerwują,
    szczególnie, jeśli takie naduszenie pozwala Tobie przejść tylko na
    następną wysepkę, gdzie znów musisz nadusić. Dodatkowo wszystkich
    frustruje to, że zarówno samochody jak i piesi mają czerwone i wszystko
    po prostu stoi.

    > Ale znak STOP był?

    Nawet jeśli był, a jak widac był bzdurnie postawiony, to powoduje
    jedynie frustrację i olewanie go przez ludzi często tamtędy jeżdżących.
    Niestety zaczyna sie takie udawanie, że trzeba stosować sie do
    przepisów, ale ponieważ są nieżyciowe, to są olewane. Gorzej, że to
    później zachęca do olewania tych właściwych. Więc źle ustawione znaki,
    tudzież źle działająca sygnalizacja prowadza właśnie do patologii

    --
    http://zrzeda.pl

  • 203. Data: 2018-09-03 13:00:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 1 Sep 2018 18:44:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > Niemcy, Francja, Anglia jak reszta to nie wiem, ale obsstawiam, że cały
    > benelux również.

    "Piesi w Polsce są łatwym kąskiem dla policjantów, strażników miejskich i
    innych służb. Pieszy jest uczestnikiem ruchu, któremu najłatwiej wręczyć
    mandat, na przykład za przejście na czerwonym świetle lub w nieoznakowanym
    miejscu. Nasze prawo należy do jednego z nastawionych najbardziej
    restrykcyjnie do zachowań pieszych w całej Europie. W skrajnych przypadkach
    doprowadza to do karania pieszych za przejście przez jedną jezdnię ulicy
    jednokierunkowej lub przez pustą ulicę w godzinach wieczornych lub nocnych.
    Zgodnie z polskimi przepisami, pieszy może otrzymać mandat także za
    przejście pod złym kątem (!). Podobnie ostre przepisy, porównywalne do tych
    w Polsce, funkcjonują w Serbii.

    Nasze prawo oraz jego egzekucja znacznie różnią się od prawa w państwach
    skandynawskich. W Szwecji pieszy może przejść przez jezdnię na własną
    odpowiedzialność wszędzie, z wyjątkiem autostrad. To samo dotyczy koloru
    światła - przechodzenie na czerwonym świetle nie jest karalne, o ile nie
    stwarzamy niebezpieczeństwa. Czerwone światło jest tam wskazówką, że trzeba
    uważać na nadjeżdżające samochody, a nie nakazem bezwzględnego zatrzymania
    się i czekania na zielone. Obywatel ma prawo decydować o wkroczeniu na
    jezdnię. Nierzadkim widokiem w Sztokholmie jest samochód osobowy
    zatrzymujący się przed przejściem i przepuszczający pieszych pomimo, że
    przy wjeździe na nie ma zielone światło. Jeszcze dalej w wolności decyzji
    pieszego znajduje się prawo norweskie. Norwegia jest jedynym europejskim
    krajem, w którym dozwolone jest przechodzenie przez przejście dla pieszych
    na czerwonym świetle, niezależnie od sytuacji w ruchu.

    Podobnie jak w Szwecji, jest w Wielkiej Brytanii. W przypadku braku ruchu
    piesi mogą przechodzić przez ulicę (przykładowa sytuacja na zdjęciu
    poniżej). Władze i służby w Wielkiej Brytanii traktują pieszych jako osoby
    rozsądne, dlatego nie zobaczymy policjanta nakładającego mandat na pieszego
    przechodzącego w niewyznaczonym miejscu lub na czerwonym świetle. Nie
    zobaczymy nawet policjanta reagującego na takie zachowanie, co osoby
    mieszkające tam lub odwiedzające mogą potwierdzić z własnych doświadczeń.

    W Holandii czy w Niemczech często unika się wymalowywania przejść dla
    pieszych na jezdni. Ma to uczyć kierowców ostrożnej jazdy z bezpieczną
    prędkością, niezależnie od odcinka drogi. W Holandii występuje kilka typów
    sygnalizatorów dla pieszych. Często składają się ze światła żółtego i
    zielonego. Gdy miga górne, żółte światło, pieszy może przejść przez jezdnię
    - przechodzi na własną odpowiedzialność. Gdy ruch jest duży, lub pieszy ma
    taką potrzebę - może wcisnąć przycisk i zaczekać kilka sekund na zielone,
    aby mieć 100% bezpieczeństwa przy przechodzeniu przez jezdnię. W
    holenderskich sygnalizatorach występuje także czerwone światło - włącza się
    ono przy przejeździe tramwaju. Na niektórych skrzyżowaniach możemy spotkać
    także sygnalizatory znane z polskich miast. W Niemczech, gdy już mamy do
    czynienia z oznaczonym przejściem dla pieszych, wejście na nie na czerwonym
    świetle karane jest mandatem w wysokości 5 euro (dla porównania - w Polsce
    100 zł). Powszechne jest jednak nielegalne przechodzenie pieszych, gdy
    ulica jest pusta oraz ,,przymykanie oka" przez policjantów. Naturalnym
    widokiem na ulicach Hamburga, Bremy, Berlina, Amsterdamu czy innych miast
    niemieckich i holenderskich jest pieszy przechodzący przez ulicę poza
    przejściem dla pieszych."

    http://urbnews.pl/pieszy-w-miescie/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 204. Data: 2018-09-03 16:32:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > tu wina jest po stronie odpowiedzialnych za organizację ruchu.

    Winą (być może) organizatorów ruchu jest, że za krótko lub w
    nieodpwowiednim momencie pali się czerowne.

    Niewątpliwą winą policjantów jest to, że nagle czują niepohamowany
    imperatyw interweniowania na tak poważne naruszenie prawa. Jeszcze
    zabawniejsze jest jak potem policjant ma pretensję do sokisty, że robi
    to samo i nie rozumie analogi;)

    Shrek

  • 205. Data: 2018-09-03 20:11:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 29.08.2018 o 11:03, Animka pisze:
    > Skoro sam siebie ratował (wyskoczył z samochodu) to wiedział co się dzieje.

    Ty to jakiś tendencyjny jesteś, jakby to Twoja córka tam siedziała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 206. Data: 2018-09-03 20:17:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> pisze:

    > Skoro sam siebie ratował (wyskoczył z samochodu) to wiedział co się dzieje.

    To może podasz wprost ile miał czasu na uratowanie nie tylko siebie i co
    mógł oprócz tego zrobić?

    --
    A. Filip

  • 207. Data: 2018-09-04 10:33:22
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Żeby nie doszło do zmowy z maszynistą ofkors.

    -----
    > Wtedy zdecydujemy, czy użyjemy np. środków zapobiegawczych w formie tymczasowego
    aresztu.

  • 208. Data: 2018-09-04 10:37:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przecież ten sędzia od aresztów rzadko później bywa sędzią od konkretnej sprawy.

    -----
    > Moim zdaniem sąd na chwilę obecną nie planuje bezwarunkowej kary pozbawienia
    wolności i dlatego uznał, że areszt nie jest zasadny.

  • 209. Data: 2018-09-04 10:38:37
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przecież sędziowie są niezależni orzeczniczo.

    -----

  • 210. Data: 2018-09-04 10:43:28
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Bez farby.