  • 1. Data: 2003-08-23 06:28:53
    Temat: Dwie całkowicie różne opinie prawników - co o tym myśleć?
    Od: "andrewdv" <a...@o...pl>

    Witam!
    Chciałem się Was poradzić w pewnej sprawie, ponieważ poszedłem do dwóch
    prawników i każdy powiedział mi coś zupełnie innego. Obawiam się że jak
    pójdę do trzeciego prawnika to usłyszę jeszcze inną wersję... może ktoś na
    grupie będzie mógł mi pomóc.
    Wyrok sądu w sprawie z art. 286KK skazał na 1 rok pozbawienia wolności w
    zawieszeniu na 3 lata i nakazał naprawić szkodę (na rzecz banku) w kwocie
    2000zł. Naprawienie szkody sąd odroczył na okres 6 m-cy. Ponieważ zbliża się
    już koniec terminu naprawienia szkody, poszedłem zapytać prawnika co grozi
    jeśli szkoda nie będzie naprawiona w terminie określonym przez sąd.
    Interesuje mnie zwłaszcza to, czy sąd może przez to "odwiesić" karę
    pozbawienia wolności.
    Prawnik pierwszy powiedział, że dla sądu ta sprawa, jako sprawa karna jest
    już zamknięta - sąd wydał wyrok skazujący i na tym jego rola się kończy. A
    jeśli nawet szkoda nie zostanie naprawiona w terminie, to poszkodowany
    (bank) może tylko pozwać z powództwa cywilnego o zapłacenie tych pieniędzy,
    albo próbować ściągnąć "naprawienie szkody" przez komornika. Prawnik
    powiedział że z powodu nie naprawienia szkody w teminie sąd NAPEWNO nie
    "odwiesi" zawieszenia kary pozbawienia wolnośći i nie każe wsadzić do
    więzienia.

    Prawnik drugi natomiast powiedział że jeśli "naprawienie szkody" nie
    odbędzie się w terminie wyznaczonym przez sąd, to sąd natychmiast "odwiesi"
    karę pozbawienia wolności, a pieniądze dla poszkodowanego (banku) i tak będą
    ściągane przez komornika.

    No i tak to wygląda... :-( Dwie, całkowicie sprzeczne opinie. Może ktoś na
    grupie będzie mógł powiedzieć która jest prawdziwa. Będę bardzo wdzięczny za
    wszelką pomoc.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-08-23 08:33:38
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    andrewdv wrote:
> [...]
    > dwóch prawników i każdy powiedział mi coś zupełnie innego. Obawiam
    > się że jak pójdę do trzeciego prawnika to usłyszę jeszcze inną

    Tak . Dam ci trzecia opinie :)
    Sad obligatoryjnie zarzadza wykonanie kary
    jesli skazany w okresie proby popelnia podobne przestepstwo
    umyslne za ktore prawomocnie orzeczono kare pozbawienia
    wolnosci . Po prostu jesli zajda te przeslaniki sad musi
    zarzadzic wykonanie kary ( art 75 § 1 k.k.) .
    Natomist w Twoim przypadku sad MOZE ale nie musi zarzadzic
    wykonania tej kary. Zalezy to juz od niego ( art 75 § 2k.k.).
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 3. Data: 2003-08-23 09:14:29
    Od: Dredd<...@...pl>

    Generalnie proponuję naprawić tę szkodę, szczególnie jeśli uzyskujesz
    jakieś dochody.
    Jeśli bowiem masz środki finansowe to możliwość że Sąd skorzysta z
    fakultatywnej podstawy zarządzenia wykonania kary rośnie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info