  • 11. Data: 2020-12-10 01:04:51
    Temat: Re: Definicja adresu. O jaki adres chodzi ustawodawcy ?
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-12-09 o 13:22, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > nie - oświadcza, że tam odbiera przesyłki i by tam kierowac pocztę. Z
    > tym, że z drugiej strony wiem, że większość kurierów nie przyjmuje
    > paczek na skrytkę pocztową (nawet jeśli to są tylko dokumenty w
    > kopercie), bo nie mają ich jak tam dostarczyć.

    Czyżby? Swego czasu w swojej skrytce (tak, takiej w urzędzie pocztowym)
    znalazłem awizo od operatora innego niż PP. Musiałem iść do jakiegoś
    kiosku Ruchu, ale jednak ten tzw. niezależny operator miał dostęp do
    skrytki.

    Poza tym - Prawo pocztowe:

    Art. 66. 1. Operator wyznaczony posiadający:
    1) skrytki pocztowe,
    [...]
    - zwane dalej ,,elementami infrastruktury pocztowej", jest obowiązany
    zapewnić dostęp do tych elementów operatorom pocztowym świadczącym
    usługi wchodzące w zakres usług powszechnych.

    Art. 3. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    [...]
    30) usługi wchodzące w zakres usług powszechnych - usługi pocztowe
    obejmujące przesyłki listowe i paczki pocztowe, o wadze i wymiarach
    określonych dla usług powszechnych,

    --

    P.

  • 12. Data: 2020-12-10 08:29:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-12-2020 o 01:04, PiotRek pisze:

> [...]
    > zapewnić dostęp do tych elementów operatorom pocztowym świadczącym
    > usługi wchodzące w zakres usług powszechnych.

    kwestia pewnie "usługi powszechnej", jak napisałem, spotkałem się z
    kurierami (np DHL), którzy nie przyjmują zleceń na przekazanie
    czegokolwiek na skrytkę pocztową.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 13. Data: 2020-12-10 22:28:23
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Ależ ja nikomu nie bronię podawać adresu skrzynki pocztowej. Rzecz w
    > tym, ze co innego podawanie skrzynki obok adresu, a co innego zamiast.

    skrytki !
    https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/s
    krytka/

    skrzynka, to na płocie nieruchomości oddawcza
    https://esklep.poczta-polska.pl/kategoria/skrzynki-p
    ocztowe

    lub na słupie lub ścianie w ogólnodostepnym miejscu nadawcza
    https://skrzynki.poczta-polska.pl

    Niestety praktyka jest taka, że nadawcy, w zdecydowanej większości
    adresują listy na adres siedziby, zamiast do skrytki, przykładów jest dużo:
    duże biblioteki, instytucje, duże przedsiębiorstwa
    Poczta, często przekierowuje korespondencję z adresu siedziby do
    skrytki, jesli wie, że adresat jest abonentem skrytki

  • 14. Data: 2020-12-10 23:31:41
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 08:29, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > kwestia pewnie "usługi powszechnej", jak napisałem, spotkałem się z
    > kurierami (np DHL), którzy nie przyjmują zleceń na przekazanie
    > czegokolwiek na skrytkę pocztową.

    Pewnie nie wiedzą o artykule 66 PP...

    Wcześniej pisałeś o dokumentach w kopercie, a to jak najbardziej "łapie
    się" na zapis artykułu 3 (bo rozumiem, że owa koperta nie była wielkości
    poszwy na kołdrę, która to poszwa chyba czasem też jest nazywana kopertą).

    --

    P.

  • 15. Data: 2020-12-11 08:52:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-12-2020 o 23:31, PiotRek napisał:

> [...]
    > poszwy na kołdrę, która to poszwa chyba czasem też jest nazywana kopertą).

    Może nie wiedzą, a może po prostu taką taktyką przyjęli. Piszę o tym z
    czym się spotkałem.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 16. Data: 2020-12-12 17:06:44
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-08 o 22:24, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > oraz siedzibę i adres.
    >
    > miejsce zamieszkania definiuje art. 25 kc i adres, czyli chodzi o adres
    > gdzie się mieszka ?
    >

    > ustawa ordynacja podatkowa dokładnie opisuje o jaki adres chodzi i co ma
    > się na te adres składać:
    > art. 119zr
    > [...]
    > dane identyfikacyjne nadawcy i odbiorcy transakcji, jeżeli są dostępne,
    > zawierające:
    > a) imię i nazwisko lub nazwę,
    > b) dane adresowe zawierające kod kraju, kod pocztowy, miejscowość,

    Widziałam taką kopertę, przesyłkę z sądu.
    Podany był adres, numer sprawy, a obok numeru sprawy WYROK.

    Czy to może tak być, żeby wszyscy czytali?

    --
    animka