  • 21. Data: 2021-06-23 12:35:01
    Temat: Re: Czy rozdział SZACHÓW na męskie i kobiece to seksizm który powinien być JUŻ (prawnie) niedozwolony?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Twoją cofniętą emeryturę SB-ka też tam trzymają?

    -----

  • 22. Data: 2021-06-23 14:15:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Jun 2021 12:35:01 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Twoją cofniętą emeryturę SB-ka też tam trzymają?

    Nie pierwszy raz mazgaisz się, że esbekom obniżono emerytury, ale nie lękaj
    się, nie wszystko stracone!
    Bierz przykład z Kazimierza Bartosika, kierowcy Antka Policmajstra, który w
    latach 80. służył w elitarnej jednostce samochodowej Wojskowej Służby
    Wewnętrznej, a mimo to przeszedł na emeryturę z pełnym uposażeniem,
    niezredukowanym na mocy stawy dezubekizacyjnej.
    Sam widzisz, że jeśli dalej będziesz ofiarnie bronił władzy ludowej na
    trudnym odcinku internetów, to możesz liczyć na podobne traktowanie, tylko
    bardziej się przykładaj.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2021-06-23 18:41:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2021 o 12:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Piszesz jak dres nieskażony nauką, a co tam dopiero szachami ;-)

    Masz jakiś problem? :P

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2021-06-23 20:04:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 15:56, Olin pisze:

    > Pewnie podobne dysproporcje, w umiejętnościach i liczebności, są na
    > zawodach tańca na rurze, tylko w druga stronę.

    A są w ogóle takie zawody? Znam kilak osób niezłych w "tańcu" na grubej
    linie, ale to faceci :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-06-24 10:59:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Jun 2021 20:04:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A są w ogóle takie zawody?

    "17 października 2017 Zgromadzenie Generalne Międzynarodowych Federacji
    Sportowych (GAISF) poinformowało, że pole dance zostaje oficjalnie
    potwierdzoną dyscypliną sportową."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Taniec_na_rurze

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2021-08-02 12:36:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Pogóglałem i rzecz wydaje się wyglądać tak: Na samej górze
    > współzawodnictwa, w 2-ch najbardziej prestiżowych Grandmaster i
    > International Master, nie ma podziału. Podział jest niżej i jako powód
    > podaje się, że dużo mniej kobiet niż mężczyzn garnie się do szachów.
    > Jeśli by zrobić zawody mieszane, to wygrywaliby praktycznie zawsze
    > mężczyżni co wynikałoby nie z różnic intelektualnych, a z liczby chętnych
    > zawodników obu płci. Więc aby nie zniechęcać kobiet do samej gry,
    > utrzymuje się ten podział.

    Logiki w tym nie widzę. W szachy wygrywa się intelektem, a nie liczbą.
    Skoro zatem dziewczyny nie wygrywają z chłopakami, to coś jest na rzeczy.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2021-08-02 12:45:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Logiki w tym nie widzę. W szachy wygrywa się intelektem, a nie
    > liczbą. Skoro zatem dziewczyny nie wygrywają z chłopakami, to coś jest
    > na rzeczy.

    Szachy to intelektualna gra męsko-seksistowska i należy koniecznie
    wprowadzić intelektualną grę żeńsko-seksistowska jako ostateczny
    *praktyczny* dowód na męski-seksizm szachów? ;-)
    Ja jestem na 99.9% że się da, otwarta jest kwestia jak bardzo trudne
    będzie odnalezienie/wynalezienie takiej intelektualnej gry.

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2021-08-02 13:28:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2021 o 12:36, Liwiusz pisze:

    > Logiki w tym nie widzę. W szachy wygrywa się intelektem, a nie liczbą.
    > Skoro zatem dziewczyny nie wygrywają z chłopakami, to coś jest na rzeczy.

    Na szachach marnie się znam. Mieszkałem z kolegą, który grał w lidze.
    Dostałem tyle razy wp...l w kilku ruchach, że mnie skutecznie
    zniechęcił. Ale wyjaśnię, jak to działa w strzelectwie. :-)

    Generalnie też głębszego sensu podziału nie ma. Pistolet, czy karabin
    tak samo strzela w rękach kobiet i mężczyzn. Na średnim poziomie lepsze
    wyniki w statycznych zawodach osiągają kobiety, bo po prostu mniej
    kombinują i nie popisują się. Wynik w strzelectwie o wiele bardziej
    zależy od psychiki, niż oka. W strzelectwie dynamicznym jest akurat
    generalnie odwrotnie i faceci lepsze wyniki generalnie robią.

    Różnice techniczne są li tylko w strzelectwie praktycznym (IDPA, a
    polski odpowiednik, to PiRO) bo kobieta ma nieco inną budowę ciała
    (przeważnie) i są trochę inne przepisy co do ukrywania i przenoszenia
    broni. Ale to szczegóły techniczne. Tor się tak buduje, by każdy mógł go
    przejść.

    Jednak kobiet o wiele mniej strzela. Jak są takie zawody rzędu 50-ciu
    uczestników, to jest kilka kobiet. Ale fajnie jest strzelać w mieszanym
    towarzystwie. Dlatego robi się osobną konkurencję. Bardzo często bywało,
    że koleżanka zajmowała wyższe ode mnie miejsce, choć miała o wiele
    niższy wynik. Po prostu była najlepszą kobietą, a tych było kilka.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2021-08-02 13:30:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2021 o 12:45, A. Filip pisze:
    > Szachy to intelektualna gra męsko-seksistowska i należy koniecznie
    > wprowadzić intelektualną grę żeńsko-seksistowska jako ostateczny
    > *praktyczny* dowód na męski-seksizm szachów? ;-)

    O seksizmie będziemy mogli zacząć mówić, jak zaczną określać przepisami
    ubiór kobiety. Obowiązkowa mini (tenis), czy odpowiednio wycięte szorty
    podkreślające figurę (siatkówka). :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-08-02 14:29:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomyśl o jakimś rozkładzie statystycznym i 3*sigma.

    A tak swoją drogą chyba Cię wywołałem myślami, zawsze to lepszy swój wróg niż ... ...
    ;-).

    -----