  • 1. Data: 2004-08-12 22:05:26
    Temat: Czy pracownik zatrudniony przez os. upoważnioną
    Od: Chrisu<c...@w...pl>

    Czy pracownik zatrudniony przez os. upoważnioną może być
    zwolniony(zwolnić się)przez osobę która upoważniła??

    Na początku proszę wybaczcie mi że wklejam tu watek założony przeze
    mnei gdzie indziej ale sprawa nie cierpi zwłoki. Jak przeczytacie sami
    zrozumiecie. Z góry dziękuję za pomoc wszelaką. Wybaczcie też ejśli
    gdzieś będę pisał coś nie fachowo...
    Otóż jest tak:

    A mianowicie pracuję w urzedzie. Umowa kończy mi się z dniem 5.IX.
    2004. Umowa była na mniej jak 1/2 roku (od 6.V do 5.IX), bez
    zaznaczonego okresu wypowiedzenia (czyli domyślny 2 tygodnie).
    Obecna szefowa robi mi problemy z odejściem, a od 1.IX mam nową -
    ciekawszą, pewniejszą pracę z pewną drogą zawodową. Złożyłem
    podanie o rozwiązanie za porozumieniem stron. Nie cche sie zgodzić
    bo nie wie czy nie bedzie musiała zwracać za mnie kasy (prace
    interwencyjne). Ja jej na to ż ena 100% nie będzie, a ona - a co jak się
    zmienią przepisy?? Aż mną zatrzęsło. Do tego chce zebym jej złożył
    oświadczenie (mimo że chce żebym pracował do 5.IX) że nie chcę
    pracować dalej bo znalazłem coś lepszego (a do tego ona nie ma
    prawa). Na to bym się może jeszcze zgodził - ale coś za coś.
    Wpadłem jednak na pomysł (minął tydzien od złożenia mojego
    podania) żeby jutro na piśmie mi dała, że nie rozwiąże umowy za
    porozumieniem (a jak wspomniałem mam umowę na < 6 miesięcy więc
    inaczej mi nie przysluguje) - co zresztą tez powinna dawno zrobić.
    teraz co i jak. Pracuję w Gminnym Ośrodku pomocy społecznej który
    jest jednostką (chyba tak to sie nazywa) Urzędu Gminy. Jak się nie
    mylę Kierownik GOPS ma upoważienie od Wójta do przyjmowania
    pracownikow i jemu własnie podlega i działa w jego imieniu. I teraz
    pytanie. Czy ja mogę iść z podaniem o rozwiązanie umowy za
    wypowiedzeniem do WÓJTA mimo, że umowę zawierałem z
    kierownikiem GOPS??

    Dzięki jednej z boardowiczek sprawa była konsultowana z kilkunastoma
    kadrowymi i prawnikami i wszyscy mówili ze po raz pierwszy spotykają
    się z taką wrednością.
    Żey było weselej to powiem że osoba która mnie zatrudniła mówi mi że
    mi nie przysługuje rozwiazanie za porozumieniem stron bo... mam
    umowę na mniej jak 6 miesięcy - co jest nieprawdą bo nie przysługuje
    wypowiedzenie przez JEDNĄ ZE STRON!! (jak się nie mylę art. 32
    Kodeksu Pracy).

    W kodeksie Pracy jest jesczze coś o dobrej woli stron - o co z tym
    chodzi?? Bo ja wykazuję się dobrą wolą - powiedziałem ze nawet jak
    będę na urlopie (muszę wybrać to co mam za 4 miesiące) bez
    problemu mogę podskoczyć i coś wytłumaczyć nowej pracownicy...

    A może pojechać z grubej rury?? 2 dni pracowałem na czarno 4 i 5.V,
    bo kierowniczka nie miała kiedy jechać do PUP podpisać z nimi umowy
    (jak mówiłem prace interwencyjne), a ze mną mogła podpisać dopiero
    po podpisaniu z nimi (przynajmniej tak mi tłumaczyła). Moze
    powiedzieć jej że skoro ona tak się trzyma swojego stanowiska to ja
    będę się trzymał przepisów i zgłoszę to w PIP?? Z dowodami nie będzie
    problemów - są zarejestrowane dokumenty podpisane przeze mnie...

    Ciekawym jest fakt, że to ze umowa będzie na 4 miesiące
    dowiedzialem się... w momencie jej podpisywania. Podpisałem - bo co
    miałem zrobić. Do tego momentu było - "nie przejmuj si - nie będzie
    wiele ale za rok a nawet wcześniej dostaniesz podwyżkę i to niezłą". A
    teraz wyszło na to ze od września to parcowałbym - na 1/2 etatu :/...

    Kurcze jak można być tak wrednym?? W nowej pracy chcą żebym nie
    pracował jednoczesnie w 2 miejscach. I co ja mam do zerwał nać zrobić.
    Jak tak nie mogłem nic znaleźć w końcu znalazłem. Jakby zapłacili mi
    jakieś w miarę niormalne pieniądze to pewnie żebym został, ale za
    600 zł chyba tylko naiwny ma nadzieję ze to wymarzona praca i ze
    pracownik zostanie ;(.

    Poradźcie proszę bo już nie wiem co robić :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-08-12 23:03:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chrisu" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wójt może to porozumienie podpisać, ale nie sądzę, by bez porozumienia z
    Twoją szefową to uczynił. No i wrócisz do punktu wyjścia.

  • 3. Data: 2004-08-13 05:10:44
    Od: Chrisu<c...@w...pl>

    z Wójtem nie będzie problemu - szefowa nie chce podpisać bo... ONA
    SIĘ BOI!! - własnego cienia chyba ;(, a ja na tym cierpię.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-13 12:47:17
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    > Obecna szefowa robi mi problemy z odejściem, a od 1.IX mam nową -
    > ciekawszą, pewniejszą pracę z pewną drogą zawodową. Złożyłem

    Powiem ze bylem w pewnym sensie w podobnej sytuacji. Pracowalem w jednej
    firmie, powiedzmy firmie A (byla to dosyć poważna instytucja panstwowa),
    na czas nieokreślony przez prawie 3 lata. Dostałem ciekawszą propozycje
    z firmy B abym tam pracował od 1 stycznia 2004, lepsze warunki i tak
    dalej. Ponieważ miałem dużo zaległego urlopu zacząłem pracować w firmie
    B od 1 stycznia a w firmie A pracowałem do końca stycznia będąc na
    urlopie (no i dostałem dwie pensje w styczniu :) Wypowiedzenie normalnie
    napisałem że umowa się rozwiązuje z dniem 31 stycznia itd.. juz nie
    pamiętam dokładnie jaki tam okres wypowiedzenia był. W twoim przypadku
    również chyba ci przysługuje urlop, możesz na te ostatni dni go
    wykorzystać i zacząć już pracę w nowej firmie.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2004-08-13 13:02:41
    Od: Chrisu<c...@w...pl>

    to że mam urlop to wiem i chcę go wybrać przed 31.VIII bo musze
    parę rzeczy załatwić w związku z nową pracą. A tak bede mial tylko 2
    dni jak skończę pracę zgodnie z umową :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-08-13 16:19:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > z Wójtem nie będzie problemu - szefowa nie chce podpisać bo... ONA
    > SIĘ BOI!! - własnego cienia chyba ;(, a ja na tym cierpię.

    Po rozmowie z nią wójt też może się zacząć bać.

  • 7. Data: 2004-08-13 17:27:31
    Od: poreba <d...@p...com>

    Chrisu<c...@w...pl> niebacznie popelnil

    > to że mam urlop to wiem i chcę go wybrać przed 31.VIII bo musze
    > parę rzeczy załatwić w związku z nową pracą. A tak bede mial
    > tylko 2 dni jak skończę pracę zgodnie z umową :(
    Nie wiem, to się grupy pytam, a nie może nasz pytacz dziś złożyć
    wymówienia/rozwiązać umowę o pracę/ z zachowaniem okresu wymówienia
    przypisanego do rodzaju umowy - 2 tyg.? Ot, tak po prostu?

    Czyżby pracownik zatrudniony na czas nieokreślony nie mógł w każdej
    chwili złożyć wymówienia -mając na względzie, że przepracować u
    pracodawcy będzie musiał przepisany okres wymówienia?

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-08-13 18:41:26
    Od: Chrisu<c...@w...pl>

    nie wiem czy zauważyłeś ale ja jestem na czas określony kótszy jak 6
    miesięcy (od 6.V do 5.IX).
    A kodeks pracy mówi:

    Art. 30. [Rozwiązanie umowy o pracę]
    § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego
    okresu, a przed jego upływem może być rozwiązana za
    wypowiedzeniem.
    § 2.1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub
    miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w
    ostatnim dniu miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu
    umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.
    § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę
    zawartej na czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniająca
    wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy.
    § 5. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę lub jej
    rozwiązaniu bez wypowiedzenia powinno być zawarte pouczenie o
    przysługującym pracownikowi prawie odwołania do sądu pracy.

    Art. 31. (skreślony).

    Oddział 3. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

    Art. 32. [Wypowiedzenie umowy o pracę]
    § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o
    pracę zawartą na:
    1) okres próbny,
    2) (skreślony),
    3) czas nie określony.
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu
    wypowiedzenia.

    Art. 33. [Wypowiedzenie umowy na czas określony]
    Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego
    rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Zatem mi tylko przysługuje porozumienie :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-08-14 02:47:23
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > Wójt może to porozumienie podpisać, ale nie sądzę, by bez porozumienia z
    > Twoją szefową to uczynił. No i wrócisz do punktu wyjścia.

    Skoro stroną stosunku pracy jest GOPS (czy MOPS, czy jak to tam zwą) to wójt nie
    może być stroną porozumienia dotyczącego tego stosunku pracy - bo nie jest jego
    stroną. Wójt może jedynie wpływać na kierowniczkę jako jej zwierzchnik.

    --
    JOHNSON :)