  • 1. Data: 2004-03-03 23:20:47
    Temat: Czy oferta (cennik) + zamówienie to umowa?
    Od: "TW" <t...@p...onet.pl>

    Cześć

    Jestem tu okazyjnie z prostym zapewne dla prawników pytaniem... A tacy mam
    nadzieję tu zaglądają...

    Krótko kontekst: zamówiłem żonie samochód (fiata - no comments please). Fiat
    NIE gwarantuje ceny przy odbiorze ale:
    - powszechnie dostępne są cenniki (być może z zastrzeżeniem, że cennik nie
    jest ofertą)
    - mam podpisane i podpieczątkowane przez dealera zamówienie na samochód z
    podaną ceną, Cena jest z przed podwyżki, która nastąpiła po złożeniu
    zamówienia.
    - fiat oczywiście chce zapłaty ceny wyższej - tj po podwyżce

    Czy podpisane zamówienie z podaną ceną, upustami, wyczerpuje cechy umowy??

    Czy po zerwaniu takiej umowy (ze zwrotem zaliczki) przez dealera można
    dochodzić poniesionych szkód (np. braku możliwości zarobkowania z powodu
    braku możliwości dojazdu do pracy - poprzedni samochód już sprzedany) ????

    Czy zerwanie takiej umowy przez nas może się wiązać z utratą zaliczki?

    Z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi

    TW

  • 2. Data: 2004-03-04 15:55:13
    Temat: Re: Czy oferta (cennik) + zamówienie to umowa?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TW" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    O ile to zamówienie zostało przez salon potwierdzone (a nie jest to
    dokument przez Ciebie do nich wysłany, bo mógłbyś tam wpisać wartość z
    sufitu) to moim zdaniem jest wiążące. Ale sprawdź, czy czasem w zamówieniu
    nie ma takiego czegoś, że samochód będzie kosztował równowartość ileś tam
    EURO, czyli w chwili zamówienia taka to a taka kwota. Bo wówczas oni mają
    rację.

    Co do odszkodowania, to oczywiście się należy, tylko że zazwyczaj w takich
    wypadkach jest kłopot z wykazaniem wysokości poniesionych strat.

  • 4. Data: 2004-03-04 19:48:02
    Od: "TW" <t...@p...onet.pl>

    W rzeczy samej - zamówienie wypisał sam dealer, mnie dał tylko do podpisu.
    Jest tam wymieniona cena, upusty, gratisy, opcje wyposażenia itd. Jest ono
    opieczątkowane i podpisane przez dealera.

    Jedyny słaby punkt, jaki tam widzę to sformułowanie: "wartość cennikowa".
    Nie jest zatem jednoznacznie napisane, że jest to umowna cena samochodu. Ale
    z drugiej strony patrząc, nie jest też napisane, że cena może ulec zmianie.

    Dzięki bardzo za odpowiedź. Będę wobec tego dalej próbował stać na
    stanowisku, że takie zamówienie stanowi wiążącą obie strony umowę.

    Tomek W