  • 1. Data: 2005-12-14 01:30:18
    Temat: Czy mogę odmówić podania adresu zamieszkania?
    Od: Siemion <ahzpażdg@rsdz.wd>

    Witam!
    Pytanie: Pojęcie miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy określa
    Ustawa o ewidencji ludności w dowodach osobistych. Pojęcie adres
    zamieszkania określa kodeks cywilny, ale w sposób nieprecyzyjny, mówiąc
    jedynie że jest to miejscowość w której obywatel przebywa. Czy na
    pytanie policjanta lub innego upierdliwego urzędnika o adres
    zamieszkania obywatel może odpowiedzieć jedynie np. Warszawa? Czy
    obywatel w ogóle ma obowiązek odpowiadać na pytanie o adres
    zamieszkania?
    Będę wdzięczny za pomoc w miarę możliwości Waszych.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-12-14 03:08:03
    Temat: Re: Czy mogę odmówić podania adresu zamieszkania?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Siemion napisał(a):
    > zamieszkania obywatel może odpowiedzieć jedynie np. Warszawa? Czy
    > obywatel w ogóle ma obowiązek odpowiadać na pytanie o adres
    > zamieszkania?

    Na pytanie policjanta lub innego uprawnionego funkcjonariusza
    publicznego musisz odpowiedzieć zgodnie z prawdą podając cały adres, pod
    którym przebywasz/jesteś zameldowany. Na pytanie urzędnika w urzędzie
    teoretycznie odpowiadać nie musisz, możesz powiedzieć np. "Kozia Wólka",
    ale to pociąga za sobą inne konsekwencje:
    - nie załatwisz danej sprawy, jeśli nie podasz adresu (zgaduję, że bez
    przyczyny Cię o adres nie pytają)
    - za podanie nieprawdziwych danych przewidziana jest odpowiedzialność karna.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl