  • 11. Data: 2011-12-26 11:16:30
    Temat: Re: Czy moga mnie
    Od: "Lokator" <m...@g...pl>

    Dysiek <b...@b...pl> napisał(a):

    > Zaden ze mnie prawnik, ale tego to zdaje sie na bank nie moze zrobic.

    Czyli ja dobrze wnioskuję, że te zapisy umowy, które stoją w sprzeczności z
    przepisami - jakby je tu określić - "nadrzędnymi", są z mocy prawa nieważne, a
    więc nieobowiązujące?

  • 12. Data: 2011-12-26 11:40:38
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    W dniu 2011-12-26 12:16, Lokator pisze:

    > Czyli ja dobrze wnioskuję, że te zapisy umowy, które stoją w sprzeczności z
    > przepisami - jakby je tu określić - "nadrzędnymi", są z mocy prawa nieważne, a
    > więc nieobowiązujące?

    prawo prawem a może zrobić co chce i ty będziesz sie musiał z nim sądzić

    znajomy wynajmuje mieszkanie, miał lokatora zalegającego, nie pierniczył
    się, pod jego nieobecność wszedł zmienił zamki, wywalił wszystkie graty
    a co cenniejsze wsadził do piwnicy

    niestety polskie prawo chroni złodziei i przestępców a dlaczego?
    odpowiedz jest prosta...

  • 13. Data: 2011-12-26 11:53:24
    Temat: Re: Czy moga mnie "wyrzucic jak psa na ulice"?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lokator

    > Skoro jego KOMPLETNIE nie interesuje moja - bardzo trudna - sytuacja,
    > czemu ja mam aż tak bardzo wczuwać się w jego sytuację, o wiele prostszą
    > przecież?

    Bo to Ty mu wisisz kasę, a nie on Tobie. On nie jest nijak winny Twojej
    sytuacji.

    > Życzę ci serdecznie, abyś sam znalazł się kiedyś w takiej sytuacji - i
    > żebyś wtedy sobie przypomniał, co tu napisałeś.

    Zmówiłeś już "modlitwę Polaka"?

    > Owszem, zorganizowałem pożyczkę, było to niełatwe - ale otrzymam ją
    > dopiero w połowie stycznia; dlatego uregulować zaległości (i wyprowadzić
    > się) będę w stanie dopiero z końcem stycznia. Niestety: właściciel nie
    > chce słyszeć o zaczekaniu.

    Z tego co piszesz, to czeka już prawie dwa miesiące. Nic dziwnego, że nie
    chce czekać dłużej, bo pewnie już nieraz słyszał od niepłacącego, że
    "teraz nie ma, ale za miesiąc wszystko ureguluje" i na gadaniu się
    kończyło.

  • 14. Data: 2011-12-26 11:56:01
    Od: to <t...@i...pl>

    begin GRAG

    > niestety polskie prawo chroni złodziei i przestępców a dlaczego?
    > odpowiedz jest prosta...

    Nie rozumiem konkluzji. Przecież nie uchroniło jakoś lokatora, który
    kradł mu kasę nie płacąc za wynajem.

  • 15. Data: 2011-12-26 12:33:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-26, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Najpierw musi umowę wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia to zasadniczo 3
    > miesiące.

    Zasadniczo tak. Ale nie dotyczy to chyba przypadku niepłacenia?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2011-12-26 14:01:19
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2011-12-25 21:15, Lokator pisze:

    > Wynajmując mieszkanie popadłem ostatnio w kłopoty finansowe, i zalegam z
    > czynszem i opłatami już na półtora miesiąca (z końcem bm. będą dwa). Udało mi
    > się wreszcie znaleźć pomoc finansową, ale otrzymam ją w połowie stycznia - a
    > właściciel, widocznie mocno zdenerwowany, chce mnie "wywalać z mieszkania" już
    > po Świętach.

    Jeśli związaliście się stosunkiem prawnym, a więc zawarliście umowę,
    wypowiedzenie i nakaz opróżnienia lokalu może nastąpić tylko (w kwestii
    niepłacenia) jeśli zaległość jest co najmniej trzymiesięczna. A
    wcześniej właściciel musi Ci dostarczyć pismo, że jak nie zapłacisz
    zaległości to Cię wyrzuci z mieszkania i poczekać miesiąc aż ew. zapłacisz.

    Przypominam także, że w okresie zimowym eksmisji 'na bruk' w Polsce nie
    wykonuje się (tj. od listopada, do końca marca bodajże) :)

    --

    *RedLite*

  • 17. Data: 2011-12-26 14:02:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik " Lokator" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Owszem, obraziłem się - nie interesuje mnie zdanie takich fajfusów,
    > których
    > nawet nie interesują okoliczności, a potrafią jedynie liczyć swoje
    > "kochane
    > pieniądze".

    Bez jego pieniędzy nie miałbyś gdzie mieszkać. Jest oczywiście prawem
    lokatora mieć jakieś zabezpieczenie.

  • 18. Data: 2011-12-26 16:05:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lokator wrote:

> [...]
    > wyprowadzić się) będę w stanie dopiero z końcem stycznia. Niestety:
    > właściciel nie chce słyszeć o zaczekaniu.

    Widocznie tyle razu juz go zwodziłeś że stracił cierpliwość. Postaw sie w
    jego sytuacji.

    Ponadto pozostaje pytanie czy masz środki na pokrycie tylko bieżącej
    zaległości czy także na pokrycie bieżących kosztów najmu w dłuższym okresie.

  • 19. Data: 2011-12-26 16:06:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Dzięki zaległościom zarobi jeszcze lepiej - odsetki ustawowe są dużo
    > powyżej inflacji.

    > Jesteś bezmyślny... Jakby mógł normalnie pożyczyć, to by pożyczył.

    > Jakie straty masz na myśli?

    stratą jest choćby koszt czasu jaki wierzyciel traci na użeranie sie z
    dłużnikiem...

  • 20. Data: 2011-12-26 16:36:42
    Od: " Lokator" <m...@g...pl>

    RedLite <y...@b...ua> napisał(a):

> [...]
    > wcześniej właściciel musi Ci dostarczyć pismo, że jak nie zapłacisz
    > zaległości to Cię wyrzuci z mieszkania i poczekać miesiąc aż ew. zapłacisz.

    Czy to znaczy, że dobrze interpretuję sprawę, iż nawet, jeśli zapisy umowy
    były "ostrzejsze" - to w sytuacji, gdy są one sprzeczne z postanowieniami
    przepisów "o ochronie lokatora", są one po prostu nieważne?

    > Przypominam także, że w okresie zimowym eksmisji 'na bruk' w Polsce nie
    > wykonuje się (tj. od listopada, do końca marca bodajże) :)

    Czyli w zasadzie nie można mnie zmuszać do "przekazania lokalu" w tym okresie?