eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Urząd Skarb. ma mozliwość sprawdzenia do kogo należy konto ? › Czy Urząd Skarb. ma mozliwość sprawdzenia do kogo należy konto ?
  • Data: 2008-09-17 13:32:25
    Temat: Czy Urząd Skarb. ma mozliwość sprawdzenia do kogo należy konto ?
    Od: "Jarek " <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Przez pół roku wynajmowałem mieszkanie i umówiłem sie z właścicielem
    że na koniec wystawi mi rachunek - wtedy mój pracodawca zwraca mi część
    kwoty. Kiedy się wyprowadzałem właściciel mieszkania był we Włoszech i
    obiecał mi dać rachunek jak wróci. Kiedy do niego teraz zadzwoniłem
    powiedział, że nie da mi żadnego pokwitowania- prawdopodobnie w ogóle nie
    zgłosił faktu wynajmu w US. Kiedy powiedziałem że doniosę na niego do US że
    on wynajmuje nielegalnie właściciel powiedział mi, że US może mu naskoczyć
    ponieważ rachunek na który mu płaciłem nie należy do niego (prawdopodobnie to
    rachunek jego kochanki). Na umowie wynajmu nie było nr rachunku- podał mi go
    smsem.
    Mam dwa pytania:
    1. Wiem że ten facet wynajmuje teraz innej osobie mieszkanie bez żadnej
    umowy. Załóżmy że idę do US i mówię, że facet wynajmuje mieszkanie w sposób
    nieopodatkowany- co robi Urząd Skarbowy ? - czy ma mozliwość sprawdzenia do
    kogo należy nr konta w banku ?
    2. Załóżmy że nr konta w banku nie należał do właściciela mieszkania - czy to
    oznacza że nic mu nie można zrobić ponieważ "teoretycznie" nie osiągał żadnej
    korzyści finansowej ?