  • 1. Data: 2008-12-17 18:54:02
    Temat: Czy 10-zlotowa kara UPC zgodna z prawem?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    UPC ma taki przepis, ze 5 dni po uplywie terminu
    (niezaplaconej) faktury maja prawo wylaczyc uslugi.
    Ponowne wlaczenie uslug kosztuje 10 pln.

    Czy ten przepis jest zgodny z prawem?
    Czy jedyne ich prawo to odciecie uslug i naliczanie ustawowego procentu od
    zaleglej kwoty?

  • 2. Data: 2008-12-17 20:48:49
    Temat: Re: Czy 10-zlotowa kara UPC zgodna z prawem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ten przepis jest zgodny z prawem?

    Moim zdaniem tak.

    > Czy jedyne ich prawo to odcięcie usług i naliczanie ustawowego procentu
    > od zaległej kwoty?

    Przecież zawsze możesz zapłacić, ale nie życzyć sobie ponownego
    podłączenia.

  • 3. Data: 2008-12-18 07:05:36
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Q wrote:

    > UPC ma taki przepis, ze 5 dni po uplywie terminu
    > (niezaplaconej) faktury maja prawo wylaczyc uslugi.
    > Ponowne wlaczenie uslug kosztuje 10 pln.
    >
    > Czy ten przepis jest zgodny z prawem?

    oj coś mi się wydaje, że dopiero po 40 dniach od terminu płatności...

    > Czy jedyne ich prawo to odciecie uslug i naliczanie ustawowego procentu od
    > zaleglej kwoty?

    ..i naliczanie odsetek za zwłoke plus koszty wezwania do zapłaty (chyba
    8.80zł)

  • 4. Data: 2008-12-18 08:10:52
    Od: "BETON" <B...@m...pl>

    W umowie widocznie jest wpis ze "ponowne uruchomienie za 10zł " wiec to jest
    usługa dodatkowa, Jeżeli w tym momencie zapłacisz zaległą fakture bez tych 10-,
    oraz złożysz wypowiedzenie, to tych 10zł nie bedziesz musiał płacić...

  • 5. Data: 2008-12-19 06:45:15
    Od: futszaK <f...@g...com>

    BETON wrote:

> [...]
    > oraz złożysz wypowiedzenie, to tych 10zł nie bedziesz musiał płacić...

    dlatego niektórzy operatorzy liczą sobie za windykacyjne odłaczenie, zaś
    ponowne podłaczenie jest już bezpłatne...

  • 6. Data: 2008-12-19 08:23:40
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "futszaK" napisał:

    > ..i naliczanie odsetek za zwłoke plus koszty wezwania do zapłaty

    Koszty wezwania do zaplaty?