  • 1. Data: 2003-11-07 10:07:02
    Temat: Cyfra - wypowiedzeni umowy [lekko dlugie]
    Od: "Norek" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Co prawda temat juz wielokrotnie poruszany ale jednak nie wygooglowalem
    odpowiedzi mnie satysfakcjonujacej.
    Zawarlem umowe 20 grudnia 2001 roku z syfra na 12 m-cy. Niedlugo mija druga
    rocznica czyli 24 miesiace. Chce zerwac umowe bez dodatkowych kosztow
    jednoczesnie wykupujac antene. Syfra w umowie ma dwa nurtujace mnie zapisy:

    "W braku pisemnego wypowiedzenia Umowy, zlozonego najpozniej na 1 miesiac
    kalendarzowy przed uplywem [...] nastepnego Okresu umowy, umowa ulega
    automatycznemu przedluzeniu na kolejny okres umowy"
    "w wypadku, gdy po uplywie pierwszego 12 miesiecznego okresu umowy zawartej na
    okres 12 miesiecy abonent nie przedluzy umowy na kolejny okres 12 miesiecy
    albo jezeli rozwiaze umowe przed uplywem tego kolejnego okresu, zobowiazny
    bedzie do zaplaty na rzecz operatora kwoty 100 zl"

    pytanko: jezeli dzisiaj (7 listopada) przed uplywem 1 miesiaca do rozpoczecia
    sie nastepnego okresu umowy (20 listopada) wysle wypowiedzenie umowy z dniem 20
    grudnia czy syfra bedzie mogla zastosowac drugi wspomniany paragraf i obciazyc
    mnie stowka ??
    czy takie pismo bedzie "rozwiazaniem umowy przed uplywem kolejnego okresu" ?
    (przeciez rozwiazuje z dniem 20 grudnia).

    I ostatnia kwestia - z tego co przeczytalem w googlach to jezeli umowa
    automatycznie sie przedluzy moge ja wypowiedziec z zachowaniem terminu
    wypowiedzenia 3 miesiecy. Jakie przepisy (jesli mozna konkretny art) reguluja
    ta kwestie ?
    Z gory dzieki za wsparcie w walce z syfra
    Norek

  • 2. Data: 2003-11-07 12:08:56
    Temat: Re: Cyfra - wypowiedzeni umowy [lekko dlugie]
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    Mozesz napisac i 100 dla nich nie bedzie. Ta kwota byla zaplata za czasze,
    jezeli po roku rozwiazesz umowe, po 2 latach antena jest za 1 zł. Zresztą
    nie jestem pewny czy nie cytujesz starego regulaminu.
    Napisz, że w zwiazku z zakonczeniem okresu minimalnego rozwiazuje umowe o
    abonament i wyslij _poleconym_.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2003-11-07 21:43:15
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Norek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dniem 20
    > grudnia czy syfra bedzie mogla zastosowac drugi wspomniany paragraf i

    Moim zdaniem nie.

    > czy takie pismo bedzie "rozwiazaniem umowy przed uplywem kolejnego okresu"
    ?
    > (przeciez rozwiazuje z dniem 20 grudnia).

    Nie. Bedzie wypowiedziane przed uplywem kolejnego okresu. A rozwiazane po.