  • 1. Data: 2007-06-15 21:16:23
    Temat: Co oznacza jednostka dzienna w wyroku?
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Co moze oznaczac taki wyrok jak w ponizszym zdaniu (Przedstawila mi osoba
    ktora uczestniczyla w procesie):

    "Oskarżenie wniosło o karę grzywny.... i tu nie zrozumiałam- 200
    jednostek dziennych? i zajęcie przedmiotu sprawy."

    Chodzi o jakas sume za kazdy dzien?Jakie moge byc takie jednostki
    dzienne?Jak sie domyslam nieda sie okreslic gdyz moze byc to zarowno
    kilkadziesiat zlotych a moze znacznie wiecej? Czy jest jakies minimalna
    stawka?

  • 2. Data: 2007-06-15 21:23:19
    Temat: Re: Co oznacza jednostka dzienna w wyroku?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Grzegorz napisał(a):

> [...]
    > dzienne?Jak sie domyslam nieda sie okreslic gdyz moze byc to zarowno
    > kilkadziesiat zlotych a moze znacznie wiecej? Czy jest jakies

    grzywnę za przestępstwo orzeka w stawkach dziennych (od 10 do 360), a
    równocześnie wysokość tej stawki - od 10 zł do 2000 zł
    teoretycznie ma to służyć temu, że o surowości kary decyduje liczba
    stawek dziennych, a wysokość jednej stawki uzależniona jest od warunków
    materialnych skazanego
    czyli 10 x 10 zł to ma być tak samo surowa kara jak 10 x 250 zł...

    KG

  • 3. Data: 2007-06-15 21:24:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz pisze:

    > Jakie moge byc takie jednostki dzienne?

    Art. 33 §3 kk.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 4. Data: 2007-06-15 21:26:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

> [...]
    > materialnych skazanego
    > czyli 10 x 10 zł to ma być tak samo surowa kara jak 10 x 250 zł...

    A praktycznie ... to teoria sie nie przyjęła.