  • 11. Data: 2006-09-06 12:48:30
    Temat: Re: Ciaza maloletniej
    Od: stern <s...@0...pl>

    Sebcio napisał(a):

    > Nie dyskutuję na temat napięć czy zamieszek na linii Romowie-reszta
    > Polaków. W tym kraju prawo obowiązuje wszystkich po równo i dopóki nie
    > uwzględnia wyjątków, dopóty tych wyjątków nie ma.

    tak oczywiście,
    nie ma tez pojęcia "społecznej szkodliwości czynu", prawda?
    no może jest, ale takie jakieś bzdurne.
    prawniczym problemem tego kraju jest zapominanie o ratio legis, zarówno
    pojedyńczych norm, jak i całych gałęzi.
    Człek szczęśliwy, że znalazł przepis śpieszy go zastosować.

    > Dura lex sed lex - łagodzenie tej zasady z tytułu ryzyka napięć
    > społecznych niszczy porządek prawny i obowiązujące zasady, gdyż skłania
    > innych do tworzenia podobnych roszczeń. Kultura w dużej mierze jest
    > czynnikiem kształtującym ewolucję uregulowań prawnych, jednakże nie może
    > wpływać na stosowanie prawa w danym momencie obowiązującego.

    kultura nie może wpływać? hmmm, prawo pozytywne w czystej postaci.
    Zaiste ciekawa teoria. Coś w stylu znajdywania paragrafów na każdego

    > Forum to miejsce publicznych wystąpień, czym niewątpliwie usenet
    > jest. Natomiast "usenet" jako pojęcie, nie występuje w języku polskim.
    > Jeśli więc oczekujemy ortograficznej poprawności języka polskiego na tej
    > grupie, oczekujmy także poprawności leksykalnej.

    Mój drogi interlokutorze.

    Mój SJP mówi: usenet [wym. jusnet] <<część Internetu pozwalająca na
    dyskusję wszystkich użytkowników za pośrednictwem grup dyskusyjnych>>

    forum
    1. <<miejsce publicznych wystąpień>>
    2. <<spotkanie poświęcone omawianiu spraw z określonej dziedziny; też:
    grupa ludzi biorących udział w takim spotkaniu>>
    3. <<stowarzyszenie skupiające organizacje, państwa lub osoby na zasadzie
    dużej autonomii organizacyjnej i odrębności poglądów>>
    4. <<plac w miastach starożytnego Rzymu, na którym odbywały się zebrania
    ludowe, targi, sądy>>
    5. <<w dawnej Polsce: sąd właściwy dla rozstrzygania danej sprawy>>

    jeśli już chcesz dbać o coś związanego z językiem, upewnij się, że masz
    rację.

    > Nawiasem mówiąc, czepianie się słówek jest wyrazem braku rzeczowych
    > argumentów.

    tak, zapewne.
    Jak to było z tą poprawnością leksykalną? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 12. Data: 2006-09-06 12:52:17
    Od: stern <s...@0...pl>

    Idiom napisał(a):

    > Znam całą grupę narodowościową, której zasady moralne, kontekst kulturowy
    > uznają za dopuszczalne, a nawet chwalebne spalenie żywcem kobiety, która
    > spojrzy na innego mężczyznę. Czy domaganie się karania ich ma coś wspólnego
    > z rasizmem ?

    też lubię "Erystykę" Schoppenhauera.
    A masz coś do powiedzenia na temat?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 13. Data: 2006-09-06 12:55:30
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    stern napisał(a):

    > tak, zapewne.
    > Jak to było z tą poprawnością leksykalną? ;)

    W SJP znajdziesz także pojęcie "chuj", "kurwa" i "pierdolić", nie
    uprawnia to Cię jednak do używania tych słów na codzień.
    Poza tym jeśli dowiedziesz mi że "usenet" nie jest forum, postawię Ci
    naprawdę dobre piwo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2006-09-06 13:02:41
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > też lubię "Erystykę" Schoppenhauera.
    > A masz coś do powiedzenia na temat?

    Nie, mam tylko pytanie. I chciałabym uzyskac na nie od Ciebie odpowiedź.

    Czy wymagam zbyt wiele? Czy może obawiasz się dalszego ciągu ? Czyżbyś już
    zauważał pewną sprzeczność ?

    Monika

  • 15. Data: 2006-09-06 13:06:46
    Od: stern <s...@0...pl>

    Idiom napisał(a):

    > Czy wymagam zbyt wiele? Czy może obawiasz się dalszego ciągu ? Czyżbyś już
    > zauważał pewną sprzeczność ?

    nie moja droga,
    tylko, że Twoje pytanie nijak się ma do tematu dyskusji.

    chyba, że twierdzisz, że wyjście za maż jest równoznaczne z całopaleniem
    na żywca.

    a zatem odpowiem, jak usłysze Twą odpowiedź

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 16. Data: 2006-09-06 13:08:09
    Od: stern <s...@0...pl>

    Sebcio napisał(a):

> [...]
    > uprawnia to Cię jednak do używania tych słów na codzień.
    > Poza tym jeśli dowiedziesz mi że "usenet" nie jest forum, postawię

    usenet nie jest forum, albowiem zakres pojęciowy obu znaczeń nie jest
    tożsamy.

    nie chcę piwa.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 17. Data: 2006-09-06 13:30:27
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    stern napisał(a):

    > usenet nie jest forum, albowiem zakres pojęciowy obu znaczeń nie jest
    > tożsamy.

    Wiesz co ? Mądry człowiek wie, kiedy wycofać się z głupiej dyskusji.

    Na przyszłość, korzystając ze strony http://sjw.pwn.pl racz doczytać,
    że zawiera on także wyrazy obcojęzyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 18. Data: 2006-09-06 14:02:47
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    stern napisał(a):

    > nie moja droga,
    > tylko, że Twoje pytanie nijak się ma do tematu dyskusji.
    >
    > chyba, że twierdzisz, że wyjście za maż jest równoznaczne z całopaleniem
    > na żywca.

    a kto proponuje karac za wyjscie za maz?

    P.

    --
    Czy Zbigniew Ziobro dokonał makabrycznego morderstwa?
    Czy Zbigniew Ziobro oskarzył niewinnego człowieka?

  • 19. Data: 2006-09-06 15:15:08
    Od: m...@g...com

    stern wrote:

    > usenet nie jest forum, albowiem zakres pojęciowy obu znaczeń nie jest
    > tożsamy.

    Nie jest tożsamy, bo forum jest pojęciem zawierającym usenet.

    p. m.

  • 20. Data: 2006-09-06 15:34:28
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

> [...]
    > na żywca.
    >
    > a zatem odpowiem, jak usłysze Twą odpowiedź

    a ja odpowiem, jak Ty odpowiesz na moje:

    Jeśli seks (seks, nie - małżeństwo, jak słusznie zauważył PR) z dziewczyną w
    wieku lat np 13-14 jest OK, to dlaczego jest zabroniony przez prawo?

    I mozemy w ten sposób ciągnąć ten wątek dowolnie ;) "ja odpowiem, jeśli ty
    mi odpowiesz" - mój syn i jego rówieśnicy też tak się bawią...

    Dlaczego uważasz, że jedna grupa narodowościowa powinna być faworyzowana
    przez prawo?

    I naprawdę uważasz, że utrzymywanie tradycyjnego modelu społeczeństwa (15
    letnie matki, bez wykształcenia, bez możliwości usamodzielnienia się, do
    końca życia skazane na życie jak ich matki, babki itd) jest słuszne ?
    Uważasz, że stłamszenie jednej kobiety przez tradycyjny system, przy
    złamaniu prawa, jest naprawdę w porządku? Czy pozbawienie młodej kobiety
    wyboru, niedopuszczenie by żyła jak jej rówieśniczki pod tą samą szerokością
    geograficzną jest dużo lżejszym występkiem niż zabicie? Liczy się tylko
    ciało ?

    Jak słusznie zauważył badzio - jednostka się z tego nie wyrwie. Szczególnie,
    jeśli to, co przeciw jednostce, będzie miało świadomość, że jest ponad
    prawem.

    Monika