  • 1. Data: 2010-12-14 11:54:19
    Temat: Blednie naliczony podatek od spadku
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Witam,
    pomagam znajomej w następującej sprawie.
    Urząd Skarbowy dla określenia wartości działki dla podatku od spadku
    powołał rzeczoznawcę, który wycenił działkę jako budowlaną.

    Spadkobierca mieszka daleko i zaufał wycenie rzeczoznawcy, jednak
    kiedy chciał sprzedać tę działkę okazało się, że został wprowadzony w
    błąd.

    Po zapłaceniu podatku strona otrzymała informację, że dana działka nie
    jest działką budowlaną, ale leśną. W związku z tym podatek od takiej
    działki był naliczony w zbyt dużej wysokości.
    W tej sytuacji, co należy uczynić, aby został podatek naliczony
    poprawnie i otrzymać zwrot niesłusznie nadpłaconej kwoty podatku?

  • 2. Data: 2010-12-15 01:16:39
    Temat: Re: Blednie naliczony podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2010, VoyteG wrote:

    > Witam,
    > pomagam znajomej w następującej sprawie.
    > Urząd Skarbowy dla określenia wartości działki dla podatku od spadku
    > powołał rzeczoznawcę, który wycenił działkę jako budowlaną.

    Moment, moment.
    Czy aby spadkobierca nie składał *deklaracji*?
    I czy urząd jej nie podważał (i stąd rzeczoznawca)?

> [...]
    > W tej sytuacji, co należy uczynić, aby został podatek naliczony
    > poprawnie i otrzymać zwrot niesłusznie nadpłaconej kwoty podatku?

    IMVHO postępowanie będzie się różnić, jeśli wycenę podał podatnik
    w deklaracji wobec przypadku, kiedy US wydał decyzję.
    Niezależnie od tego że w tej chwili nie wiem jaka jest konstrukcja,
    zapodaj *co za pisma* (z jakimi tytułami) poszły do i od US!

    pzdr, Gotfryd