  • 1. Data: 2011-04-26 07:52:48
    Temat: Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
    Od: Kunio <k...@n...com>

    Wynajmuje lokal na podstawie umowy najmu na czas nieokreslony.
    Na umowie jest miesieczny okres wypowiedznia. tymczasem art 688 kc mowi
    ze musi to byc min 3 mies.
    Dostalem wypowiedzenie z terminem miesiecznym. Co w takim wypadku
    zrobic, wyprowadzic sie?

  • 2. Data: 2011-04-26 08:45:01
    Temat: Re: Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:52:48 +0200, Kunio napisał(a):

> [...]
    > byc min 3 mies.
    > Dostalem wypowiedzenie z terminem miesiecznym. Co w takim wypadku

    Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa
    mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-04-26 08:46:19
    Od: Kunio <k...@n...com>

    W dniu 2011-04-26 10:45, Olgierd pisze:

    > Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa
    > mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

    przepis jest bezwzgledny - slabo poinformowany jestes

  • 4. Data: 2011-04-26 08:48:08
    Od: Kunio <k...@n...com>

    W dniu 2011-04-26 10:45, Olgierd pisze:

    > Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa
    > mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

    wyrok SN II CKN 264/00 mówiący że Przepisy art. 673 KC i 688 KC mają
    charakter bezwzględnie obowiązujący.

  • 5. Data: 2011-04-26 09:20:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 10:48:08 +0200, Kunio napisał(a):

    > wyrok SN II CKN 264/00 mówiący że Przepisy art. 673 KC i 688 KC mają
    > charakter bezwzględnie obowiązujący.

    U mnie ten wyrok jest o czymś innym :) Art. 673 kc nie może mieć
    charakteru bezwzględnie obowiązującego, bo sam w sobie mówi o umowie :)

    A co więcej: przyjmuje się, że art. 688 kc dotyczy tylko najemcy. A
    wynajmującego obowiązują przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów. Czyli
    -- w przypadku najmu okazjonalnego -- art. 19d ustawy o ochronie praw
    lokatorów.

  • 6. Data: 2011-04-26 09:38:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-26, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    [...]

    > Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa
    > mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

    Z niedawnej dyskusji wynikało, że jednak termin jest minimum 3-miesięczny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-04-26 09:40:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:20:46 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Czyli
    > -- w przypadku najmu okazjonalnego -- art. 19d ustawy o ochronie praw
    > lokatorów.

    OK, masz umowę na czas nieokreślony -- czyli niedasię.

  • 8. Data: 2011-04-26 09:41:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:38:32 +0000, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Z niedawnej dyskusji wynikało, że jednak termin jest minimum
    > 3-miesięczny.

    Si, najem okazjonalny nie może być na czas nieokreślony.

  • 9. Data: 2011-04-27 11:53:21
    Od: Kunio <k...@n...com>

    W dniu 2011-04-26 11:41, Olgierd pisze:

    > Si, najem okazjonalny nie może być na czas nieokreślony.

    No i ok. Ale pytanie brzmialo co w takim wypadku zrobic - wyprowadzic
    sie czy siedziec i czekac kiedy wpadnie wlasciciel z karkami i mnie
    wyniesie? ;)

  • 10. Data: 2011-04-27 12:07:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 13:53:21 +0200, Kunio napisał(a):

    > No i ok. Ale pytanie brzmialo co w takim wypadku zrobic - wyprowadzic
    > sie czy siedziec i czekac kiedy wpadnie wlasciciel z karkami i mnie
    > wyniesie?

    Czekaj :)